تبیان، دستیار زندگی
شاید فکر کنید که این نورانی بودن و تولید نور تنها به موجودات کوچک ختم شود اما در ادامه به برخی حیوانات بزرگتر نیز اشاره خواهیم کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موجودات نورانی دنیا

ماهی‌های مرکب

شاید فکر کنید که این نورانی بودن و تولید نور تنها به موجودات کوچک ختم شود اما در ادامه به برخی حیوانات بزرگتر نیز اشاره خواهیم کرد. برخی از ماهی های مرکب به گونه ای هستند که می توانند از خودشان نور تولید کنند.

موجودات نورانی دنیا

این ماهی ها در ارتفاع 190 تا 350 متری از سطح دریا زندگی می کند. البته بیشتر این ماهی ها در دریاهای اطراف ژاپن دیده شده اند.

مرجان ها با استفاده از اندام هایی که دارند مقدار زیادی کلسیم از بدنشان خارج می کنند و همین امر باعث تولید نور میشود

مرجان های دریایی

مرجان هایی دریایی نیز از جمله موجداتی هستند که از خودشان نور تولید می کنند. در ضمن این موجودات بسیار زیبا هستند و به همین علت نیز به عنوان یکی از زیباترین موجودات دنیا نیز شناخته می شوند. این مرجان ها با استفاده از اندام هایی که دارند مقدار زیادی کلسیم از بدنشان خارج می کنند و همین امر باعث تولید نور میشود. برخی از گونه های آن ها با دست زدن روشن می شوند.

موجودات نورانی دنیا

کرم های شب تاب

این نوع از کرم ها را حتما دیده اید که گاهی به درخت ها آویزان هستند و در شب ها بسیار درخشان می شوند. البته برخی از نوع های مختلف این کرم وجود دارد که با سوزاندان انرژی تولید نور می کنند که این نوع بیشتردر نیوزیلند دیده شده است.

موجودات نورانی دنیا

قارچ های شب تاب

از بین حیوانات که خارج شویم به قارچ های شب تاب خواهیم رسید. این قارچ ها در برزیل یافت می شوند و نور بسیار بالایی نیز دارند که باعث می شود تا در شب ها مشخص باشند. از بین تمام 500 نوع قارچی که تا به حال کشف شده است تنها 32 گونه از آن ها به این صورت بوده است و می توانند از خوشان نور تولید کنند.

موجودات نورانی دنیا

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع: وبلاگ شگفتی های زمین

مطالب مرتبط:

شگفتی‌های آب در بدن انسان

شگفتی‌های دنیای نهنگ‌ها

دانه‌های برف

اسرار زندگی مورچگان و خداشناسی

دلقک ماهی چطور زندگی می‌کند؟

از کدوم دانشگاه مهندسیسش رو گرفته...؟!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.