تبیان، دستیار زندگی
هنگامی که یک کوآلا درخت اکالیپتوس پیدا می کند،دیگر از آن پایین نمی آید مگر این که برگ های اکالیپتوس تمام شود یا این که تشنه اش شود و برای نوشیدن آب به سراغ رودخانه یا چشمه برود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اکالیپتوس خانه ی کوآلا

هنگامی که یک کوآلا درخت اکالیپتوس پیدا می کند،دیگر از آن پایین نمی آید مگر این که برگ های اکالیپتوس تمام

کوآلا
کوآلا

شود یا این که تشنه اش شود و برای نوشیدن آب به سراغ رودخانه یا چشمه برود.

بسیاری از مردم کوآلاها را جزء گروه خرس ها می دانند،اما کوآلاها خرس نیستند.

آن ها اعضای یک گروه از پستاندارانی هستند که کیسه دارند.مانند همه ی پستانداران کیسه دار،کوآلاها هم کیسه هایی دارند که بچه های خود را در آن حمل می کنند.

کوآلا
کوآلا

تنها شکار کوآلاها درخت اکالیپتوس است.کوآلاها روی زمین بسیار ناشیانه عمل می کنند اما می توانند به اندازه ی خرگوش سریع باشند.

کوآلاها در مورد گونه ی اکالیپتوسی که می خورند بسیار حساس هستند.

اگرچه 600 گونه ی متفاوت اکالیپوس در بخش های گوناگون استرالیا وجود دارد،اما اکثر آن ها غیرقابل دسترس هستند.بعضی از کوآلاها برگ های تنها دو یا سه درخت اکالیپتوس را می خورند و اگر این گونه ها در دسترس نباشند اصلاً چیزی نخواهند خورد.به این دلیل باغ وحش های بسیار کمی در جهان موفق به نگهداری کوآلاها می شوند.

کوآلا
کوآلا

محل سکونت کوآلاها در استرالیای شرقی است.در این مکان کوآلاها قادرند منبع فراوانی از برگ های اکالیپتوس مورد علاقه شان را پیدا کنند.گونه های مختلف کوآلاها از انواع متفاوت برگ ها تغذیه می کنند.بنابراین این درختان هستند که تعیین می کنند کدام کوآلا در کجا دیده شود.بزرگترین کوآلا که ویکتوریا نام دارد در سردترین منطقه و دورترین قسمت جنوب زندگی می کند.

میزان انقراض این پستانداران در استرالیا از هر جای دیگری بیشتر است.در سال های اخیر کوآلاها از بخش های خاصی از قاره ناپدید شدند،چرا که درختان اکالیپتوس آن ها را قطع کردند و از آن ها برای ساختن خانه استفاده کردند.اما امروزه مردم استرالیای شرقی تلاش می کنند تا جلوی انقراض کوآلاها را بگیرند،مثلاً در مکان هایی که احتمال رد شدن کوآلا از جاده وجود داشته باشد،علائمی نصب می کنند.

گروه کودک و نوجوان سایت تبیان_ترجمه:نعیمه درویشی

مطالب مرتبط

حیوانات شبگرد

هرگز دو گور خر مشابه هم نیستند

سیاه گوش

پلنگ برفی

صاریغ ویرجینیا

خرگوش دریایی

پلاتیپوس بی دندان

آکسولوتل ها،ماهی های پادار

پاندای قرمز

قورباغه ی شیشه ای

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.