تبیان، دستیار زندگی
جوجه‏تیغی‏ها در جنگل‏های حاشیه ی اروپا، آسیا و آفریقا زندگی می‏کنند. پشت جوجه‏تیغی‏ از هزاران خار تیز پوشیده است. خارها در مقابل شکارچیان از حیوان حفاظت می‏کند. نوعی جوجه‏تیغی‏ پشمالو نیز وجود دارد که در آسیا زندگی می‏کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جوجه‏تیغی

جوجه تیغی

جوجه‏تیغی‏ها در جنگل‏های حاشیه ی اروپا، آسیا و آفریقا زندگی می‏کنند. پشت جوجه‏تیغی‏ از هزاران خار تیز پوشیده است. خارها در مقابل شکارچیان از حیوان حفاظت می‏کند. نوعی جوجه‏تیغی‏ پشمالو نیز وجود دارد که در آسیا زندگی می‏کند.

جوجه تیغی

- معمولاً جوجه‏تیغی‏ ماده در هر بار زایمان، چهار جوجه‏تیغی‏ به دنیا می‏آورد. نوزادان تا هنگامی که از شیر مادر تغذیه می‏کنند، خارهای نرم دارند. مادر نیز فقط در پشتش خار دارد. جوجه‏تیغی‏‏ها بعد از تاریکی هوا برای خوردن غذا و شکار از لانه‏های خود خارج می‏شوند. آنها از گیاهان تغذیه می‏کنند؛ اما خوردن حشره‏ها و شکار قورباغه‏ها را بیشتر دوست دارند.

جوجه تیغی

- جوجه‏تیغی‏‏ها می‏توانند به عنوان یک حیوان خانگی با شما روابط دوستانه‏ای داشته باشند. برای جوجه‏تیغی‏‏ها غذای سگ یا گربه مناسب است. در روی پوست بیشتر جوجه‏تیغی‏‏ها کک زندگی می‏کند؛ بنابراین بهتر است از دست زدن به آنها خودداری کنید.

جوجه تیغی

- هنگامی که جوجه‏تیغی‏‏ها احساس خطر کنند، بدن خود را جمع می‏کنند و به صورت توپ خارداری در می‏آیند. این کار بیشتر شکارچیان را دور می‏کند؛ اگر چه تعدادی از جوجه‏تیغی‏‏ها، در حالی که وسط جاده‏ها به صورت گلوله در آمده‏اند، توسط اتومبیل‏ها کشته شده‏اند. جوجه‏تیغی‏‏ها می‏توانند از درخت‏ها بالا بروند و در صورتی که از درخت بیفتد، خارهای روی پوست به عنوان ضربه‏گیر عمل می‏کند و مانع صدمه دیدن آنها می‏شود.

نخستین کتاب مرجع من

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

***********************************

مطالب مرتبط

دنیای مورچه ها:

جانوری قدیمی تر از دایناسور

زندگی دو پرنده آبزی

کرم پادار

اسب دریایی

جانوران بزرگ با بدنی بشکه ای

دنیای زیبای اسبها

آیا یک موش کور می‏تواند ببیند؟

یک گوشتخوار دیگر!

من یوزپلنگ هستم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.