تبیان، دستیار زندگی
دانشمندان بیش از 8 میلیون جانور را مطالعه کرده‏اند که انسان می‏تواند از گوشت، تخم، شیر، پوست، پشم و دیگر اجزای بدن بسیاری از آنها استفاده کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جانوران و صنعت داروسازی (1)

صنعت داروسازی

در گذشته اغلب بیماری‏ها را با موادی درمان می‏کردند که به طور مستقیم از طبیعت گرفته شده بودند. برای مثال، گیاهان دارویی در سراسر جهان مورد توجه بودند. بسته به اعتقادات و تجربیات قومی هر جامعه، مردم از مواد طبیعی دیگری نیز مانند پوست یا استخوان حیوانات نیز برای درمان دردهایشان استفاده می‏کردند.

امروزه صنعت داروسازی از پیشرفت‏های بزرگی نسبت به گذشته برخوردار است و به خصوص با بهره‏گیری از صنایع شیمیایی، بیوتکنولوژی و مهندسی پزشکی توانسته است عرصه‏های گسترده و جدیدتری از درمان را پیش روی پزشکان و بیماران به نمایش گذارد. اما با همه این تحولات، و با وجود شناسایی صدها ماده شیمیایی قابل استفاده در داروسازی، متخصصان همچنان طبیعت را منبع سرشار و بسیار با ارزشی برای کشف داروهای جدیدتر و مؤثرتر می‏دانند. جانوران بخش مهمی از این منبع سرشار طبیعی هستند.

بسته به اعتقادات و تجربیات قومی هر جامعه، مردم از مواد طبیعی دیگری نیز مانند پوست یا استخوان حیوانات نیز برای درمان دردهایشان استفاده می‏کردند

دانشمندان بیش از 8 میلیون جانور را مطالعه کرده‏اند که انسان می‏تواند از گوشت، تخم، شیر، پوست، پشم و دیگر اجزای بدن بسیاری از آنها استفاده کند. یکی از مزیت‏های بسیار مهم جانوران، قابلیت‏های متنوع اندام‏ها و عناصر تشکیل دهنده بدن آنهاست که در صنعت داروسازی و درمان بیماری‏های گوناگون کاربرد دارند.

برگرفته از کتاب: 365 پرسش‏ و پاسخ علمی برای بچه‏ها

تنظیم برای تبیان: خرازی

**************************

مطالب مرتبط

می توانید سلامتی خود را حفظ کنید

بچه ها سلامت باشید

راه های انتقال بیماری

آلرژی

هر 20دقیقه = 2تا

بوی گل‌ها حشرات را جذب می‌کند

آیا می دانید بیماری چیست؟

باکتریها

میکروبها را می شناسی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.