تبیان، دستیار زندگی
بزها به راحتی می‏توانند از کوه‏ها بالا بروند؛ به همین دلیل در کوهستان‏های مرتفع زندگی می‏کنند. بزهای وحشی در سرتاسر نیم‏کره شمالی یافت می‏شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیزپای کوهستان
بز

بزها به راحتی می‏توانند از کوه‏ها بالا بروند؛ به همین دلیل در کوهستان‏های مرتفع زندگی می‏کنند. بزهای وحشی در سرتاسر نیم‏کره شمالی یافت می‏شوند. بزهای اهلی را به دلیل استفاده از شیر، گوشت و پوستشان پرورش می‏دهند.

بز
بز
بز

- بزهای کوه، بزهایی وحشی هستند که در اروپا و آسیا یافت می‏شوند. این جانوران در تابستان‏ها در بخش‏های مرتفع  کوهستانی زندگی می‏کنند و در زمستان به مراتع گرم‏تر و پایین‏تر می‏آیند.

بز

- بزهای کشمیر و آنقوره به دلیل پشم خوب و مرغوب‏شان ارزشمندند. با موهای دراز و ابریشم مانند بزهای آنقوره (بالا)، پشم موهر و آنقوره را می‏سازند. پشم کشمیری نیز از پوشش بز کشمیری به دست می‏آید.

- بزها اولین بار در 10 هزار سال پیش اهلی شدند و اکنون نژادهای مختلفی ازبز وجود دارد؛ این جانوران به خوردن علف و گیاهان علاقه‏مندند؛ اما می‏توانند هر چیزی را بخورند و حتی می‏توانند با خوردن خار درختان و بوته‏ها زنده بمانند. بزهای نر جانورانی تندخو هستند و از شاخ‏های بلند و خمیده خود هنگام جنگیدن بر سر ماده‏ها، استفاده می‏کنند.

بز

بیشتر بدانید

- لبه‏های سم بز سخت و وسط آن نرم است و مثل یک بادکش عمل می‏کند؛ به همین دلیل آنها می‏توانند به راحتی از صخره‏های لغزنده بالا بروند.

- بزها بوی خیلی تندی دارند.

- بچهبز، بزغاله نامیده می‏شود.

نخستین کتاب مرجع من

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

***************************************

مطالب مرتبط

راه راه های خطرناک

آفتاب پرست؛ مارمولکی با چند رنگ

خطر! بپا توی دام نیفتی!!

جانورانی با پوست پولک دار

پرنده ای با منقاری شبیه به کفش

زندگی در خشکی و آب

جیرجیرک های جیغ جیغو

حیوانات عجیب و غریب

زنبور عسل و زنبور معمولی

سنجاب دم پشمالو

سنجاقک و دمزل فلای

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.