تبیان، دستیار زندگی
خزندگان جانورانی با پوست پولک‏دار هستند. برخی از خزندگان در خشکی و برخی در دریا زندگی می‏کنند. انواع مختلفی از خزندگان مثل لاک‏پشت‏ها، مارها و کر و کودیل‏ها وجود دارند که در مناطق گرم کره زمین زندگی می‏کنند.د.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جانورانی با پوست پولک دار

خزندگان

خزندگان جانورانی با پوست پولک‏دار هستند. برخی از خزندگان در خشکی و برخی در دریا زندگی می‏کنند. انواع مختلفی از خزندگان مثل لاک‏پشت‏ها، مارها و کر و کودیل‏ها وجود دارند که در مناطق گرم کره زمین زندگی می‏کنند.

- برای درست کردن یک کولاژ خزنده، مطابق شکل ابتدا عکس یک مارمولک را روی یک مقوا بکشید. سپس دانه‏های رنگارنگ عدس را با کمک چسب به صورت منظم روی آن بچسبانید.

مار

- برخی از خزندگان زبانی دارند که مثل بینی عمل می‏کند. به جای کشیدن هوا به درون بینی و بوییدن آن، مارها زبان خود را برای «چشیدن» هوا از دهان خارج می‏کنند. با این کار، آنها شکار خود را پیدا می‏کنند.

- اگر چه بعضی از مارها برای انسان خطرناک‏ هستند، اما تعدادی از آنها بی‏ضررند و می‏توان به عنوان حیوان خانگی از آنها نگهداری کرد. پوست بدن آنها خشک و فاقد مواد لزج است.

مارمولک

- خزندگان نمی‏توانند دمای بدن خود را تنظیم کنند و دمای بدن آنها تابع دمای محیط است. مثلاً این مارمولک‏ها برای اینکه گرم شوند، در آفتاب دراز کشیده‏اند. با سرد شدن هوا، آنها به گوشه‏ای پناه می‏برند.

تخم

- بیشتر خزندگان تخمگذارند. پوست تخم لاک‏پشت‏ها و کروکودیل‏ها سخت و شکننده است؛ در حال که پوسته تخم مارمولک‏ها نرم و چرم مانند است.

نخستین کتاب مرجع من

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

********************************

مطالب مرتبط

زندگی در خشکی و آب

جیرجیرک های جیغ جیغو

حیوانات عجیب و غریب

زنبور عسل و زنبور معمولی

سنجاب دم پشمالو

سنجاقک و دمزل فلای

ستاره دریایی

یازده حیوان هنر مند

حشره دعاخوان

آلپاکا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.