تبیان، دستیار زندگی
، دو دانشمند در حالی که مشغول اکتشاف بودند، با نوع عجیبی از حشره خوار پشمالو و نسبتا بزرگ برخورد کردند که میتونست هر وزنی را به راحتی تحمل کند.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موجودی که می تواند وزن یک انسان را تحمل کند

در سال 1910 میلادی، دو دانشمند در حالی که مشغول اکتشاف بودند، با نوع عجیبی از حشره خوار پشمالو و نسبتا بزرگ برخورد کردند. افراد بومی جانور رامانند یک قهرمان می دیدند و باور داشتند که استخوان ها، پوست یا حتی خاکسترش هم زمانی که در جنگ ها همراهشان باشد می تواند آن ها را شکست ناپذیر کند.

موجودی که می تواند وزن یک انسان را تحمل کند

یکی از دانشمندان برای آن که قدرت خارق العاده حشره خوار را نشان دهد، یکی از آن ها را گرفت و روی زمین قرار داد و برای چند دقیقه ای بر روی حیوان ایستاد؛ اقدامی که اگر از نزدیک شاهدش بودیم شک نداشتیم باعث مرگ یا دست کم فلج شدن جانور می شود.

وقتی آن مرد از روی حیوان پایین آمد، جانور درنگی کوتاه کرده و سپس با چند تکان کوچکی که به بدن خود داد از جایش بلند شده و به حرکت ادامه داد. حشره خواری که از آن حرف می زنیم، با نام حشره خوار قهرمان و زره پوش هم شناخته می شود و قدرت فوق العاده اش را از ستون فقرات عجیبش می گیرد که با دیگر مهره داران فرق می کند و می توان گفت که در قلمرو حیوانات جالب توجه ترین ستون فقرات به شمار می رود.

دانشمندان گفته اند: افراد محلی این  منطقه با تکان دادن برگ خشک نخل ها که بر زمین افتاده بود به دنبال لانه سوسک ها می گشتند  که همین نخلستان ها محل تکثیر حشره خوار قهرمان بوده است.

فرضیه دانشمندی به نام (رابینز) این است که حشره خوارها به شیوه ای جالب حشرات را شکار می کنند و خود را میان برگ ها و تنه ها درختان فشرده می کنند و برای کنار زدن ساقه ها و دستیابی به طعمه ها از کمر و ستون فقرات خود استفاده می کنند.
استنلی دانشمند دیگر در مورد حشره قهرمان گفته: این جانور احتمالا از این شیوه برای کنار زدن صخره ها، سنگ ها، تنه های درختان و موارد دیگر نیز استفاده می کنند و بعضی اوقات پیش می آید که جانور برای شکار مجبور است به زیر این اشیاء برود و فشار زیادی را تحمل کند.

به همین خاطر این حشره خوار قهرمان برای کنار زدن این موانع سنگین و دسترسی به کرم های زیر زمینی به چنین ستون فقرات قدرت مندی نیاز دارد.

شهرزاد فراهانی-سایت دیجیاتیو
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.