تبیان، دستیار زندگی
در پنجاه و یکمین سال از دوران حکومت « اسیخ بن اشکان » عیسی بن مریم به پیامبری مبعوث گردید....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عروج عیسی (ع) به آسمان ها

عروج عیسی (ع) به آسمان ها

در پنجاه و یکمین سال از دوران حکومت « اسیخ بن اشکان » عیسی بن مریم به پیامبری مبعوث گردید. او به بیت المقدس آمده و تا سن سی و سه سالگی بنی اسرائیل را به خداپرستی دعوت نمود تا آن که یهودیان بر او دست یافته و مدعی گشتند که به قتلش رسانده اند اما خداوند راه هر تسلطی را بر آن ها بسته بود و شهادت عیسی ( ع) بر آن ها مشتبه گشت.

شبی که قرار بود عیسی ( ع) به آسمان ها رود دوازده تن از اصحاب خویش را در خانه ای جمع نمود سپس در حالی که داخل چشمه ای بود سرش را در داخل آب تکان داده و گفت: من به زودی از دست یهودیان رهایی یافته و به آسمان ها عروج خواهم کرد. اینک کدامیک از شما حاضر است به جای من بر صلیب کشیده شود تا خداوند درجه ای به مانند من بدو عطا فرماید؟

جوانی از آن میان این مسئولیت را پذیرفت.

سپس عیسی ( ع) بدان ها خبر داد به زودی شخصی از میانشان زودتر از دیگران بدو کفر خواهد ورزید. و بنی اسرائیل بعد از آن به سه فرقه تقسیم خواهند شد.

دو گروه از آن ها در آتش دوزخ خواهند سوخت و تنها فرقه ای که از « شمعون » اطاعت کنند نجات خواهند یافت کمی بعد عیسی ( ع) از گوشه آن منزل در برابر دیدگان حواریون به آسمان عروج کرد.

امام باقر ( ع) در ادامه فرمودند آن شب یهودیان به جستجوی خانه به خانه برای یافتن عیسی ( ع) پرداختند و دو نفر از آن دوازده نفر را دستگیر کردند یک نفر از آن ها کسب بود که شبح و کالبد عیسی بدو انتقال یافت بود که به صلیب کشیده شد و کشته شد و نفر بعد همان کسی بود که عیسی ( ع) پیش بینی کرده بود.

صبح گاهان زودتر از بقیه بدو کفر خواهد ورزید.

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: هنگامی که یهودیان قصد کشتن عیسی ( ع) را نمودند. جبرییل نزد او آمده و بال هایش را بر او انداخت تا در حفاظت باشد.

در این لحظه عیسی ( ع) متوجه ی نوشته ای در میان بال های جبرییل شد که خداوند را بر اسامی بزرگش قسم می داد تا خطرات روز و شب را از وی دور نماید. هنگامی که  عیسی ( ع) این دعا را خواند خداوند او را به آسمان ها برد.

امام صادق (ع) فرمودند: عیسی بن مریم با لباس بلندی از ابریشم که مریم برایش دوخته بود به آسمان عروج کرد. اما خداوند به او وحی فرستاد که آن بافته را به طرف زمین پرتاب نماید. چرا که به هر حال زینت دنیوی می باشد.

پیامبر اکرم (ص ) فرمودند او قبل از قیامت به سوی شما رجعت خواهد نمود.

نتیجه:

هر گاه مشکلی و یا خطری پیش آمد، برای رهایی، خداوند را به نام های بزرگش قسم دهیم. در آخرت به هیچ چیز دنیایی نیازی نیست بلکه در آنجا خریدار اعمال نیک هستند. در هر مقام و هر منزلتی که هستیم از خداوند عاقبت به خیری و هدایت مستمر را بخواهیم زیرا حضرت علی (ع) می فرمایند: « من که علی هستم تا زمانی که پایم به بهشت نرسد نمی دانم اهل بهشتم یا اهل جهنم.

koodak@tebyan.com

تهیه: علیرضا نوابی_ تنظیم: فهیمه امرالله

شبکه کودک و نوجوان تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.