تبیان، دستیار زندگی
سازمان منطقه آزاد اروند و بصره عراق برادر خوانده قرآنی شدند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برادر خواندگی منطقه آزاد اروند و بصره عراق

title

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا در این تفاهم نامه كه عصر سه شنبه بین مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه قرآنی و مسئول شورای راهبردی قرآنی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد كشور، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، مسئول فعالیت های قرآنی سازمان منطقه آزاد اروند و رئیس شورای عالی قرآنی بصره عراق در پنج بند امضا شد، سازمان منطقه آزاد اروند و استان بصره عراق به عنوان برادر خوانده قرآنی معرفی شدند.
دبیر شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد كشور در حاشیه امضاء این توافق نامه به ایرنا گفت:در این توافق نامه تبادل تجربیات فرهنگ قرآنی دو كشور ایران و عراق، برگزاری محافل مشترك انس با قرآن كریم حداقل چهار جلسه در سال جاری، برگزاری دوره ای مختلف آموزشی، فرهنگی ، هنری و قرآنی به ویژه گروه های تواشیح مورد توافق قرار گرفته است.
محمدرضا پورمعین افزود:در این توافق نامه تبادل استاد و مدرس ببن دو كشور ایران و عراق و اعلام برادرخواندگی قرآنی جمهوری اسلامی ایران و عراق به نمایندگی از دو ملت منطقه آزاد و بصره به امضاء رسیده است.
دار این مراسم كه بر روی كشتی برلیان و روی آبراه اروند برگزار شد، حاضران با قرائت فاتحه شهدای غواص عملیات كربلای 4 به 175 شهید غواص ایرانی در منطقه عملیاتی جزیره ام الرصاص عراق ادای احترام كردند.
شجاع زویدات مسئول قرآنی سازمان منطقه آزاد اروند در این مراسم، اروندرود را مایه اتحاد و وحدت دو ملت ایران و عراق دانست و افزود: این دوستی زیر سایه برنامه های قرآنی محكم تر و استوارتر خواهد شد.
سید مرتضی نعمت زاده معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این خصوص افزود:ایران و عراق به واسطه توطئه های بیگانگان و خودكامگی صدام بر سر این آبراه، جنگ هشت ساله را متحمل شدند كه امروز به واسطه قرآن شاهد گسترش و روابط دو كشور هستیم.
رئیس شورای عالی قرآنی بصره عراق نیز در این مراسم روح قرآن را دوستی، محبت، صلح و برادری بین مسلمانان دانست و گفت:زمینه های گسترش روابط قرآنی بین دو كشور ایران و عراق فراهم است.
شیخ عدنان موسی قاسم الصالحی افزود:از این پس تمامی دیدارهای تجاری، اقتصادی، نمایشگاهی بین سازمان منطقه آزاد اروند و استان بصره با رویكرد قرآنی انجام می شود.
وی افزود:بهره گیری از مفاهیم و آموزهای قرآن این درس را می دهد كه اسلام دین قتل و خشونت همانند تروریستهای داعش نیست بلكه دین محبت و دوستی است.
قاسم الصالحی گفت:خشونت در دین اسلام جایی ندارد و ملت عراق ترویست های داعش را كه بنام اسلام دست به جنایت های ضد بشری می زنند تنبیه خواهد كرد.
در این برنامه كه با حضور 15 نفر از قاریان استان بصره عراق و جمعی از حافظان و قاریان بین المللی قرآن كریم جمهوری اسلامی ایران برگزار شد گروه های تواشیح مصباح الهدای و ضحی به اجرای برنامه پرداختند.
همچنین عمار سالم علی از كشور عراق و استاد طوسی قاری برجسته كشوری آیاتی چند از كلام الله مجید را تلاوت كردند.


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .