تبیان، دستیار زندگی
موزه ملی فرش ایران بعد از 40 سال افتتاح شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موزه ملی فرش ایران بعد از 40 سال

title

عصر روز پنج شنبه 8 بهمن ماه سال جاری  طی مراسمی موزه ملی فرش ایران بعد از 40 سال با حضور رجبعلی خسرو آبادی مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران، عبدالمجید شریف زاده مدیر موزه فرش و دیگر استادید برجسته هنرفرش و معماری ایران بهسازی و افتتاح گردید.
 
عبدالمجید شریف زاده مدیر موزه فرش ضمن خوشامدگویی به مهمانان گفت: موزه  تنها مکانی برای نگهداری آثار تاریخی و باستانی نیست بلکه هویت یک جامعه و معرفی  فرهنگ و تاریخ کشور است. موزه  زمینه‌ای  برای گفت‌وگو و ارتباط بین جوامع، نسلها، گذشتگان و ... است. از مهمترین فعالیت‌‎های موزه می‌توان به معرفی، آموزش و پژوهش اشاره کرد.

مدیر موزه فرش از بی توجهی به موزه فرش گفت: پس از سالها این موزه هنوز کاتالوگ و سایتی برای معرفی خود ندارد. حتی بسیاری نمیدانند مکان موزه در کجا قرار دارد و آدرس را اینگونه میدهیم: رو به روی تعاونی سپه و پشت فلان درختها است.

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت: نگهداری علمی از آثار و مرمت آن جزو وظایف ماست ولی به علت نبود اعتبار کاری فاقد آن می باشیم.
 
شریف‌زاده در خصوص عملیات بهسازی گفت: بهسازی موزه از هشت ماه پیش شروع شد و امروز به اتمام رسید. همچنین اولین جلسه هیئت امنای موزه فرش و برگزاری نمایشگاه هنرمند عرصه معماری و فرش امیر یزدان همزمان با افتتاح موزه پس از بهسازی را شاهد هستیم.
 
رجبعلی خسرو آبادی مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران ضمن تبریک افتتاحیه گفت: بازگشایی مجدد موزه فرش و اولین جلسه‌ی هیئت امنا با تلاش آقای شریف زاده اتفاق خوب و جدیدی است که در کشور برای اولین بار در موزه فرش رخ داده است. ما امیدواریم موزه فرش بتواند با همکاری و تلاش دوستان ارتقا یابد و بدرخشد چرا که فرش هنر اصیل ایرانی است.

در حاشیه‌ی مراسم خسرو آبادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص برگزاری این مراسم گفت: ما در آستانه‌ی ایام دهه‌ی فجر اولین جلسه‌ی هیئت امنا را برگزار کردیم که اعضای تشکیل دهنده‌ی آن در دو بخش حقیقی و حقوقی است. انتخاب  این اعضا به این سبک بود که از هر گروه و نگاهی از لحاظ تجربی، جوانگرایی، حقوقی و فنی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما فکر می‌کنیم موزه  فرش در جایگاه اصلی خودش نیست چرا که باید فعال‌ و گسترده‌تر از این باشد و نباید خالی از بازدید کننده بماند، چرا که مخزن این موزه آنقدر غنی و گسترده است که در دو نیمه سال بتوانیم فرش‌های جدیدی را در معرض دید بازدیدگنندگان قرار دهیم.
 
وی در خصوص برنامه‌های آتی موزه گفت: یکی از برنامه‌های ویژه ما برگزاری نشست علمی و قدردانی از حمایت افرادی که این موزه را بنا کرده‌اند. همچنیین امیدواریم این هیئت بتواند در هدایت،حمایت و نظارت ما را کمک کند. در آخر موزه فرش یک کالبد شهری است و شهرداری و شورای شهر باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

گفتنی است از اتفاقات جالب این مراسم حضور فرخ نعمتی و سهیلا رضوی زوج بازیگر سینما و تلویزیون در این مراسم بود. 
 



خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .