تبیان، دستیار زندگی
راهنمایی های لازم برای تدوین یک پروژه گردشگری منتشر شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهنمایی‌های لازم برای تدوین یک پروژه گردشگری

دوین یک پروژه گردشگری

کتاب «روش تحقیق در گردشگری و هتلداری» به ارائه راهنمایی‌های لازم برای تدوین یک پروژه گردشگری و هتلداری می‌پردازد.

ارائه رویکرد متعادل در مورد نظریه و عمل یکی از ترکیبات اصلی این کتاب است. بنابراین دانش و مهارت لازم برای انجام پژوهش و توجیه رویکرد نسبت به آن را خوانندگان این کتاب کسب خواهند کرد.

همچنین به منظور تاکید بر مهارت‌هایی که پژوهشگران تحصیلات تکمیلی یا کارشناسی در انجام پژوهش کلاسی، مشاوره‌ای یا پایان‌نامه به آن احتیاج خواهند داشت، با استفاده از مثال‌های واقعی، سبک و روش شفافی را برای ارائه و توضیح مفاهیم و ایده‌های محققان حوزه گردشگری و هتلداری مورد توجه قرار داده است.

این کتاب راهنمایی‌های لازم برای تدوین یک پروژه گردشگری و هتلداری را ارائه می‌دهد.

همچنین سعی شده که ساختار کتاب به گونه‌ای باشد که خوانندگان در درک و اصول اولیه‌ای روش تفکر، توجیه آن روش تفکر و درک اینکه ابزارهای همسان معتبر دیگری برای موضوع تحقیق نیز وجود دارد، کمک کند.

در فصل اول به این موضوع می‌پردازد که چرا فردی دانشگاهی، پژوهش انجام می‌دهد. پژوهش چه اهمیتی دارد که در طول تحصیلات تکمیلی به این کار می‌پردازند. این کتاب کمک می‌کند تا روش‌های استدلال برای انجام تحقیق خاص، توسعه پیدا کند و سؤالات تحقیق که در طول سفر تحقیقی، راهنمای خوانندگان خواهد بود را تدوین کند.

هدف فصل ۲ و ۳ ارائه مهارت لازم هنگام مطالعه علمی و راهبردی برای انجام ادبیات نظری به گونه‌ای است که در تدوین بنیان نظری قوی برای پروژه تحقیقی مفید باشد.

در فصل چهارم با ارائه راهبردها، رویکردها و فلسفه‌های مختلفی که در هنگام انجام تحقیق، انتخاب خواهد شد، بخش‌های مفهومی‌تر تحقیق را معرفی می‌کند.

در فصل پنجم تا هفتم راهنمایی‌هایی را ارائه می‌کند در مورد اینکه از چه کسانی اطلاعات را جمع‌آوری کنیم. چگونه اطلاعات را کسب و یک تحقیق آماده شود که استاد راهنما یا کمیته تحقیق، دانشگاه را متقاعد سازد که یک محقق قادر به انجام تحقیق آکادمیک قوی است.

در فصل هشتم رفتن به محل تحقیق، شروع انجام آن و کار میدانی مورد توجه قرار می‌گیرد. هدف این فصل، تجهیز به راهبردهایی برای برخورد با دنیای واقعی و سختی‌ها است.

در فصل نهم و دهم با معرفی رویکردها و تکنیک‌های مختلف، مهارت‌های اولیه لازم برای تحلیل داده را ارائه می‌دهد.

در فصل یازدهم نیز در مورد نوشتن پروژه تحقیقی و همچنین تبدیل نتایج پژوهش به یک مقاله علمی موفق قابل چاپ پیشنهادهایی را ارائه می‌کند.

کتاب «روش تحقیق در گردشگری و هتلداری» توسط لونت آلتینی و الکساندروس پاراسکواس نوشته شده و صادق صالحی، پگاه ایزدی، سالار کهزادی و زهرا پازوکی‌نژاد آن را ترجمه کرده اند. این کتاب توسط انتشارات مهکامه در دی ماه امسال به چاپ رسیده و به قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .