تبیان، دستیار زندگی
ایران میزبان کنوانسیون 2017 راهنمایان گردشگری شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران میزبان کنوانسیون 2017 راهنمایان گردشگری

title

ایران در سال گذشته موفق شد در رقابت با کشورهایی چون دانمارک و سنگاپور، 18 رأی هیات اجرایی فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری را به نفع خود تمام کند و میزبانی هفدهمین کنواسیون جهانی راهنمایان گردشگری را برای سال 2017 میلادی به دست آورد. 

بعد از بازرسی 10 روزه هیات فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری از زیرساخت‌های گردشگری ایران، نایب رئیس این فدراسیون صبح امروز (یکشنبه 6 دی‌ماه) با ارائه گزارشی اعلام کرد: با وجود برخی نارسایی‌ها، ایران میزبان کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در سال 2017 است.

در این مراسم روبی روی یکی از بازرسان فدراسیون راهنمایان گردشگری در خصوص بازرسی 10 روزه از مکان‌های گردشگری گفت: اهمیت این میزبانی برای این است که در ابتدا کشور کانادا این میزبانی را در اختیار داشته است و ایران به عنوان اولین کشور بعد از کانادا موفق شد این میزبانی را به عهده بگیرد و این اتفاق مهم را به ایرانی‌ها تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: در طول 10 روز گذشته که از مکان‌های گردشگری ایران بازدید داشتیم واقعاً از مهمان نوازی ایرانی‌ها شگفت‌زده شدیم اما یک سری مشکلات برای این میزبانی وجود دارد از این مشکلات می‌توانم به صدور ویزا، حتی نبود نقشه‌ برای مسیر‌های پلکان اضطراری و همچنین نبود سرویس‌های بهداشتی اشاره کنم که در این بازرسی شاهد بودم.

روی در ادامه صحبت‌های خود در خصوص آموزش برای راهنمایان گفت: در تمام کشور‌ها برای گردشگران راهنماهایی می‌گذارند و ایران تمام تلاش خود را در تمام استان‌ها انجام داده است و راهنماهای خوبی را ما شاهد بودیم. همچنین در استان‌های مختلف تبریز، اصفهان، یزد همت عالی برای آموزش راهنمایان وجود داشت.

وی تصریح کرد: بعد از بازرسی‌های دقیق از هتل‌های ایران 3 هتل را انتخاب کرده‌ایم و برای میزبانی معرفی خواهیم کرد. در طول 23 سال تجربه خود در فدراسیون راهنمایان گردشگری همت و تلاشی در ایرانی‌ها شاهد بودم را در جای دیگر مشاهده نکردم.

نایب رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری همچنین با اعلام خبر خوشی برای راهنمایان ایرانی گفت: پیرو مذاکرات ایران یکی از اعضای شبکه سازمان تورهای فرهنگی است، به این معنی که نه تنها فقط راهنمایان خارجی می‌توانند از سایت‌های ایرانی بازدید رایگان داشته باشند، که راهنمایان ایران هم می‌توانند با دریافت کارت فرهنگی از موزه‌ها و سایت‌های گردشگری دنیا به طور رایگان بازدید کنند.

در ادامه مراسم مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی گفت: ضمن خوش ‌آمد گویی به بازرسان که با حضور خود در کشور ایران مرحله دیگری از میزبانی کنوانسیون را در سال 2017 را تکمیل کرده‌اند. در دنیای امروز صنعت جدیدی شکل گرفته که می‌تواند در بخش‌های دیگر اجتماعی و فرهنگی کمک بسیاری کند که یکی از آن کسب‌ و کار‌های تجاری در دنیا است. گردشگری می‌تواند به عنوان یک صنعت ما را در اقتصاد کمک کند و ما می‌توانیم با این میزبانی برای ورود به این صنعت کار خود را شروع کنیم و با این رویکرد می‌توانیم به جاهای بهتر دست‌ پیدا کنیم. 

وی ادامه داد: یکی از مشکلات و تنگنا‌ها برای ما در گردشگری ناشناخته نیست و در بررسی‌هایی که داشتیم تلاش خود را برای جذب نیرو‌های با استعداد در کشور خواهیم داشت. نکته مهم این است که علی‌رغم این مشکلات شاهد رشد گردشگری خارجی هستیم که این نشان می‌دهد در بطن ماهیت گردشگری عناصری دیگری تعیین کننده است مثل مهمان‌نوازی که در ذات ایرانی‌ها وجود دارد.

رحمانی موحد عنوان کرد: سال آینده، سال بسیار با اهمیتی برای گردشگری در ایران است که با تغییرات بین‌المللی و متعارف و با نگاهی دو سویه در عرصه گردشگری اقداماتی را خواهیم داشت. کانون و مؤسسات بی‌شماری سال 2016 را سال ایران نامیده‌اند و این رویکرد جهانی مسئولیت سنگینی را برای ما ایجاد می‌کند. زمانی که مقام معظم رهبری در سیاست‌های برنامه‌های ششم به طور مشخص از پنج برابر شدن ایران‌گردان سال آینده سخن گفتند می‌دانستیم که مسئولیت ما را سنگین خواهد شد. 



خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .