تبیان، دستیار زندگی
درایت دولت یازدهم بسترساز توسعه گردشگری است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درایت دولت یازدهم بسترساز توسعه گردشگری است

title

محمد روحانی جمعه شب پس از بازدید فعالان و مدیران بخش های دولتی و خصوصی خراسان رضوی از جاذبه های تاریخی شهرستان گناباد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت یازدهم با اتخاذ تصمیمات مبتنی بر عقلانیت، توجه خاصی به توسعه کمی و کیفی گردشگری و شناسایی ظرفیت های تاریخی نقاط مختلف کشور دارد.
وی تصریح کرد: این نویدبخش آینده خوبی برای توسعه گردشگری در کشور است و باید با عزم همگانی ظرفیتهای بکر تاریخی و گردشگری نقاط مختلف شناسایی و برای بازشناسی و معرفی آنها در سطوح ملی و بین المللی برنامه ریزی مدونی کرد.
وی اظهار داشت: گناباد از ظرفیتها و جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوانی برخوردار است و تمام جاذبه های جذب گردشگر داخلی و خارجی در این شهرستان وجود دارد که یکی از قابلیت های مهم آن، وجود قنات قصبه با پیشینه 2500 ساله است که در نوع خود منحصر به فرد است.
روحانی با اشاره به کوتاهی که در سال های گذشته برای معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان صورت گرفته است، ابراز امیدواری کرد که با رویکردهای خوب دولت تدبیر و امید از این ظرفیتها در مسیر توسعه و رونق اقتصادی منطقه نهایت بهره برداری شود.
رئیس کانون سراسری انجمن های دفاتر هواپیمایی و جهانگردی گفت: با همکاری معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی طرح زیارت 'از مبداء تا مبداء' را در سطح کشور با هدف دسترسی آسان زائران به زیارت بارگاه منور رضوی در دستور کار قرار داده ایم.
وی افزود: بر این اساس بعد از تامین بسترهای موجود زائران متقاضی از درب منازل و با وسائل از قبل پیش بینی شده برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد انتقال داده شده و بعد از انجام زیارت و دیگر برنامه های گردشگری دوباره به مناطق خود بازگردانده می شوند.
وی اظهار کرد: نخستین تور آشنایی فعالان گردشگری استان خراسان رضوی با جاذبه های گردشگری این استان که در گناباد انجام شد، بستری برای توسعه کمی و کیفی گردشگری بومی و رونق آن در این منطقه خواهد بود.
روحانی گفت: فعالان و مدیران گردشگری این استان ضمن بازدید از جاذبه های گردشگری و تاریخی گناباد بستر را برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در بازدید از این آثار فراهم می کنند که این خود در رونق اقتصادی این منطقه بسیار موثر است.
روحانی با اشاره به موقعیت مشهد مقدس از نظر جذب سالانه بیش از 25 میلیون نفر زائر و مسافر گفت: با برنامه ریزی صحیح می توان بخشی از وقت گردشگران را برای بازدید از مناطق گردشگری و تاریخی در جای جای خراسان رضوی و از جمله گناباد فراهم کرد.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز گفت: قنات تاریخی قصبه گناباد یکی از ظرفیتهای مهم فرهنگی و گردشگری استان و حتی کشور است که بعد از ثبت نهایی آن در فهرست جهانی سازمان یونسکو، می تواند به عنوان یک مزیت در رونق اقتصادی منطقه شناخته شود.
محمد رکنی افزود: بازدید فعالان و مدیران گردشگری از جاذبه های تاریخی و میراث فرهنگی گناباد گام نخست در توسعه گردشگری بومی در استان است که این مساله می تواند به عنوان الگویی در کشور مطرح شود.
فرماندار گناباد هم از گردشگری به عنوان محور توسعه این شهرستان یاد کرد و گفت: بسیاری از ظرفیت های خاص گردشگری و جاذبه های تاریخی گناباد برای گردشگران داخلی و خارجی مغفول مانده که نیازمند عزم جدی برای معرفی این ظرفیتها هستیم.
محمدعلی نبی پور با اشاره به فراهم بودن بستر لازم برای توسعه کمی و کیفی گردشگری در این شهرستان گفت: جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد مکانهای اقامتی و ایجاد جذابیت برای افزایش جذب و ماندگاری گردشگران در این منطقه مورد توجه خاص قرار دارد.
50 نفر از مدیران دولتی و خصوصی گردشگری، دفاتر مسافرتی و راهنمایان تورهای گردشگری استان خراسان رضوی به مدت دو روز از جاذبه های گردشگری و تاریخی گناباد از جمله قنات قصبه، روستای هدف گردشگری ریاب، آثار تاریخی کاخک، مسجد جامع و برخی دیگر از آثار برجسته منطقه دیدن کردند.
گناباد دارای 250 اثر تاریخی و معنوی است که از این تعداد 142 اثر به ثبت ملی رسیده است و چهار باب موزه شامل باستان شناسی، مردم شناسی، آب و موزه روستایی زعفران در این شهرستان دائر است.
گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
از مجموع بیش از 3500 دفتر خدمات مسافرتی هواپیمایی و جهانگردی کشور 350 دفتر در استان خراسان رضوی فعالیت می کنند.


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .