تبیان، دستیار زندگی
مقامات عربستان سعودی درباره ممنوعیت استفاده از حجاب توسط جودوكار زن خود به كمیته بین‌المللی المپیك شكایت كردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجاب مشکل جدید بانوی محجبه


مقامات عربستان سعودی درباره ممنوعیت استفاده از حجاب توسط جودوكار زن خود به كمیته بین‌المللی المپیك شكایت كردند.

زن جودوکار عربستانی

فدراسیون بین‌المللی جودو روز جمعه اعلام كرد كه ورزشكاران زن حق ندارند در رقابت‌ها از حجاب اسلامی استفاده كنند. دلیل این موضوع «حفظ امنیت ورزشكاران» عنوان شده است.

به این ترتیب حضور نخستین زن ورزشكار عربستانی در بازی‌های المپیك در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. با وجود این كه برخی رسانه‌ها از از جمله بی بی سی از حضور این جودوكار 18 ساله عربستانی بدون حجاب در بازی‌های المپیك خبر داده بودند، خبرگزاری فرانسه اعلام كرد كه مسئولان این كشور نسبت به تصمیم فدراسیون بین‌المللی جودو به IOC شكایت كرده است.

یك سخنگوی كمیته‌ بین‌المللی المپیك گفت: در حال حاضر در حال مذاكره با مسئولان فدراسیون بین‌المللی جودو هستیم تا بتوانیم راه حلی برای حضور ورزشكار زن عربستانی در بازی‌های المپیك پیدا كنیم.

با وجود این كه برخی رسانه‌ها از از جمله بی بی سی از حضور این جودوكار 18 ساله عربستانی بدون حجاب در بازی‌های المپیك خبر داده بودند، خبرگزاری فرانسه اعلام كرد كه مسئولان این كشور نسبت به تصمیم فدراسیون بین‌المللی جودو به IOC شكایت كرده است

عربستان سعودی پیش از المپیك 2012 لندن در هیچ یك از دوره‌های المپیك ورزشكار زن نداشت، اما سرانجام تحت فشار مسئولان IOC موافقت كرد كه ورزشكاران زن خود را به بازی‌های لندن اعزام كند.

نواف بن فیصل رییس سازمان جوانان عربستان سعودی پیش از این اعلام كرده بود كه ورزشكاران زن این كشور تنها در صورت برخورداری از پوشش كامل اسلامی اجازه حضور در بازیهای المپیك را خواهند داشت.

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا