تبیان، دستیار زندگی
مریم طوسی پس از كسب مقام سی و سوم در مسابقه‌های جهانی دوومیدانی كره جنوبی این بار شانس حضورش را در رقابت های آسیایی نجات غریق امتحان كرد؛ رشته ای كه در نگاه اول هیچ ربطی به رشته تخصصی او ندارد، اما این رشته هم توانست او را به دو مدال خوشرنگ طلایی برساند ت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دونده ملی پوش در نجات غریق طلا گرفت!


 از كسب مقام سی و سوم در مسابقه‌های جهانی دوومیدانی كره جنوبی این بار شانس حضورش را در رقابت های آسیایی نجات غریق امتحان كرد؛ رشته ای كه در نگاه اول هیچ ربطی به رشته تخصصی او ندارد، اما این رشته هم توانست او را به دو مدال خوشرنگ طلایی برساند تا این‌بار به دور از ورزش تخصصی‌اش با او گفت‌وگو كنیم.

ورزشی بانوان-غریق نجات

بانوی ملی پوش دونده ایران درباره حضورش در رقابت های آسیایی نجات غریق كه در چین برگزار شد گفت: من حدود سه سال است كه در مسابقات قهرمانی كشور نجات غریق شركت دارم و به همراه 4 ملی پوش دیگر در اولین دوره‌ای كه ایران تیم نجات غریق بانوان خود را به مسابقات برون مرزی اعزام كرد حضور یافتم و توانستم در رشته «4در 90 متر» و « 90 متر» دو طلا كسب كنم.

وی با بیان این كه در این دوره از مسابقات 8 كشورهمچون چین، ماكائو، سنگاپور و هنگ كنگ حضور داشتند، افزود: تیم بانوان ایران تنها در قسمت ساحلی این رقابت ها حضور داشت و با توجه به این كه در 13 ماده استخری و آبی نمی‌توانست حضور داشته باشد در مجموع به مقام سومی این مسابقات دست یافت.

طوسی درباره سابقه حضورش در این رشته گفت: من از گذشته شنا كار می‌كردم و در مسابقات قهرمانی كشور نجات غریق در ماده «90 متر» همیشه قهرمان بوده‌ام.

این ملی پوش در پاسخ به این سوال كه دونده بودن با نجات غریق بودن چه سنخیتی با هم دارند؟ اظهار كرد: یك غریق نجات خوب باید دونده و شناگر خوبی هم باشد، در نتیجه این رشته مغایرتی با رشته اصلی من ندارد.

به گفته طوسی، ماده های ساحلی نجات غریق شبیه رشته دوومیدانی بر روی شن است و ایران تنها در رشته‌های ساحلی غریق نجات مسابقات حضور پیدا می كند كه پوشش بانوان ایران دراین رشته هم همچون دوومیدانی است.

طوسی در پاسخ به این كه آیا به این رشته هم نگاه قهرمانی دارد؟ گفت: دوومیدانی رشته تخصصی من است و من برای مسابقات ورودی المپیك تمرین می كنم.

اولین تجربه تیم اعزامی بانوان به رقابت های آسیایی نجات غریق با كسب چهار طلا از سوی سهیلا مرادی، سپیده توكلی، سمیه مهربان و مریم طوسی در ماده چهار در 90 متر تیمی ساحلی همراه بود كه مقام اول تیمی را در این ماده برای ایران به ارمغان آورد.

اولین تجربه تیم اعزامی بانوان به رقابت های آسیایی نجات غریق با كسب چهار طلا از سوی سهیلا مرادی، سپیده توكلی، سمیه مهربان و مریم طوسی در ماده چهار در 90 متر تیمی ساحلی همراه بود كه مقام اول تیمی را در این ماده برای ایران به ارمغان آورد.

همچنین در ماده 90متر انفرادی هم مریم طوسی طلا گرفت و سهیلا مرادی به مدال نقره دست یافت و سمیه مهربان به مقام سومی رسید.

در رشته پرچم در ساحل هم مرضیه تندرو توانست طلا بگیرد و سپیده توكلی با كسب مقام دومی نقره گرفت و سمیه مهربان به مدال برنز این رقابت ها رسید.

تیم بانوان نجات غریق ایران در حالی كه در 13 ماده آبی این رشته حضور نداشت توانست به مقام سومی برسد و هنگ كنگ و چین اول و دوم شدند.

بخش ورزشی تبیان


منبع :ایسنا