تبیان، دستیار زندگی
زمانه برعكس شده است، حالا در اروپا مسلمانی كار سختی نیست، اما مسلمان بودن در تهران كه ام القرای مسلمین است این روزها كار سختی شده است .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روزه گرفتن ممنوع است!

توپ

زمانه برعكس شده است، حالا در اروپا مسلمانی كار سختی نیست، اما مسلمان بودن در تهران كه ام القرای مسلمین است این روزها كار سختی شده است.

به نقل از جهان ورزش ، در اروپا وقتی مسلمانی با زبان روزه به تمرین می رود و مسابقه می دهد رسانه ها به خوبی از او استقبال می كنند و او را بعنوان یك فرد معتقد معرفی می كنند، اما در تهران این رویه برعكس شده است و بسیاری از فوتبالیست های لیگ برتر و حتی لیگ های پایین تر از سوی باشگاه خود حق ندارند روزه بگیرند.

خیلی عجیب است وقتی كه از زبان بازیكنی در لیگ برتر می شنوی كه مربی اش به او اجازه روزه گرفتن نمی دهد:« مربی سر جلسه تمرین به ما می گوید كه جلوی چشمش آب بخوریم تا مطمئن شود كه روزه نیستیم. ما خودمان می خواهیم روزه بگیریم ولی به ما اجازه نمی دهند.»

هر کاری می کنیم که اجازه بدهد نام او را فاش كنیم امتناع می كند، اما حرف عجیب تری می زند:« این همه بازیكن در لیگ برتر، بروید از یك نفر دیگر بپرسید! این ماجرا فقط متعلق به تیم ما نیست، در اغلب تیم ها روزه گرفتن ممنوع است!»

روزه گرفتن ممنوع است!

«روزه گرفتن ممنوع است!» دقت كنید، این جمله را در تهران به زبان می آورند، پایتخت ایران اسلامی! این وقتی معنی دار می شود كه اخباری كاملا متفاوت از فوتبال اروپا می رسد.

طبق اعلام روزنامه لوموند، فرانك ریبری فوق ستاره مسلمان و فرانسوی تیم فوتبال بایرن مونیخ‌ آلمان به اطلاع مقامات تیمش رسانده است كه در ماه مبارك رمضان روزه می‌گیرد و از روز جمعه نیز این كار را شروع كرده است.

جالب اینكه باشگاه آلمانی بایرن مونیخ و لوییس ون گال مربی هلندی این تیم مشكلی با روزه گرفتن این ستاره كلیدی و گران قیمت تیم خود ندارند.

علاوه بر این گزارش دیگری از روزنامه آس اسپانیا حاكی از آن است كه هواداران رئال‌مادرید بازیكنان مسلمان ” بازیكنان مسلمان بتیس و سویا در منطقه آندلوس اسپانیا هر شب در یكی از مساجد این شهر داوطلبانه مراسم افطاری برگزار می كنند! “ را در روزه داری همراهی می كنند و به همراهی با آنها تا غروب آفتاب چیزی نمی خورند.

این تنها خبری در خصوص رئال مادرید اسپانیاست كه لاسانا و محمد دیارا و كریم بن زما را در اختیار دارد، بازیكنان گران قیمتی كه بعضا به اندازه یك سال بودجه یك تیم باشگاهی در لیگ برتر دستمزد دریافت می كنند.

کانوته

از طرف دیگر به گوش می رسد بازیكنان مسلمان رئال بتیس و سویا نظیر فردریك كانوته كه در منطقه آندلوس اسپانیا هستند در ماه مبارك رمضان هر شب در یكی از مساجد این شهر به صورت داوطلبانه مراسم افطاری برگزار می كنند! یحیی توره و سیدو كیتا ستاره های بارسلونا هم این روزها خبرساز شده اند و در ماه مبارك رمضان روزه می گیرند، اما بازیكنان لیگ فوتبال كشورمان كه در مقایسه با بازیكنان اروپایی پول چندانی هم دریافت نمی كنند از روزه داری محروم می شوند.

واقعا خنده دار است كه در این كار باشگاه ها و مربیان باعث اصلی این اتفاق هستند و در واقع آنها به بازیكنان نه چندان گران قیمت خود اجازه روزه داری نمی دهند. این مشكل سال هاست در لیگ فوتبال ما به چشم می خورد، اما كسی تا به امروز به مبارزه با آن اقدامی نكرده است.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری