تبیان، دستیار زندگی
«می‌خواهیم تیم درست كنیم نه ویترین.» این جمله چكیده جدیدترین مصاحبه عباس انصاری‌فرد، مدیرعامل پرسپولیس است. ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انصاری فرد همچنان وعده می دهد

ویلهلم خرادوس رایزبرگن گزینه‌ی هلندی پرسپولیس

«می‌خواهیم تیم درست كنیم نه ویترین.»

این جمله چكیده جدیدترین مصاحبه عباس انصاری‌فرد، مدیرعامل پرسپولیس است. همان مدیری كه هفته قبل قول قهرمانی در لیگ نهم را داده و بیش از یك ماه است كه هر دفعه در مورد سرمربی پرسپولیس از او سوال می‌شود، وعده دو روز دیگر را می‌دهد. حرف مرد یكی است و برو برگرد ندارد و با استمرار و پافشاری كه آقای مدیرعامل از خود نشان می‌دهد اگر دو ماه دیگر هم در مورد سرمربی از او بپرسید باز هم وعده دو روز دیگر را خواهد داد!

اما تیم درست كردن هم مقوله‌ای است كه ارتباط تنگاتنگی با انتخاب سرمربی دارد، چون در همه جای دنیا این سرمربی است كه برنامه‌های فنی یك تیم را ردیف كرده و شالوده كارهای تاكتیكی را پایه‌ریزی می‌كند و بدون حضور او عملا هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند ادعای تیمداری بكند. حال سوال اینجاست كه عباس انصاری‌فرد به عنوان مدیرعامل پرسپولیس چرا در حالی كه همه 17 تیم دیگر لیگ برتر سرمربیان خود را شناخته‌اند، نتوانسته‌ نفر اول كادرفنی پرطرفدارترین تیم ایران را مشخص كند.

عباس انصاری فرد و مولر در کنار یکدیگر

تا به حال فقط با اسم چند مربی بزرگ مثل كارلوس آلبرتو، هنری میشل، كلاوس تاپ مولر، آد‌دی موس و... بازی شده ولی عملا تمام این گزینه‌ها با رسیدن به بحث توافقات مالی، كنسل شده‌اند تا دوباره روز از نو و روزی از نو وعده دو روز دیگر انصاری‌فرد به گوش برسد. یعنی در باشگاه پرسپولیس كسی تا به حال نشنیده است كه «هر چقدر پول بدهی همان قدر آش می‌خوری؟» تیمی كه دست روی مربیان سرشناس می‌گذارد مشخصا باید به فراخور نام و آوازه این مربی هم هزینه كند و در این میان به نظر می‌رسد به‌رغم اصرار به حضور سرمربی خارجی، جیب پرسپولیس چندان تناسبی با مربیان پرآوازه خارجی ندارد و در این دور باطل كه هر روز نام یك مربی توسط هیات مدیره باشگاه وتو می‌شود، تماشاگران پرشمار این تیم هاج ‌و واج مانده‌اند كه بالاخره تكلیف تیمشان چه خواهد شد؟

بائو و مهدی شیری بازیکنان جدید پرسپولیس

آقای انصاری‌فرد چرا به صورت شفاف نمی‌گویید مشكل چیست كه 40 روز بعد از رفتن وینگادا هنوز نتوانسته‌اید سرمربی پرسپولیس را انتخاب كنید؟ اصلا چرا در این وانفسای مشكلات مالی اصرار به جذب سرمربی خارجی دارید؟ پرسپولیس بعد از قهرمانی لیگ هفتم كه با مدیریت حبیب كاشانی حاصل شد، بیش از یك سال است كه روی خوش به خود ندیده و در حالی كه طی 11 ماه گذشته سه سرمربی در تیمش داشته، حالا برای دیدن چهارمین سرمربی خود چرا باید نزدیك به دو ماه بلاتكلیف و سرگردان مانده باشد؟

تمرینات پرسپولیس

آقای انصاری‌فرد تا موقعی كه تكلیف خودتان را با رئیسان مشخص نكرده‌اید، لطف كرده وعده ندهید. دستور می‌دهند كه هیچ تیمی بالاتر از 250 میلیون قرارداد نبندد ولی این دستور فقط در باشگاه پرسپولیس اجرا می‌شود و وقتی سپاهان، مس و بقیه تیم‌های صنعتی با بودجه‌های كلان دو برابر سقف و حتی بیشتر از آن بازیكن می‌خرند، این شما هستید كه در مظان اتهام قرار دارید و انگ بی‌كفایتی و سوءمدیریت بر كارنامه شما می‌خورد و هواداران پرسپولیس هم به جنابعالی ظنین می‌شوند. البته در مورد مشكلات عدیده دوران مدیریت شما و قبل از آن داریوش مصطفوی سخن بسیار است ولی این بار نه از وسط فصل آمده‌اید و نه توجیه دیگری از شما قابل پذیرش است. مسلما در ناكامی‌های آینده پرسپولیس نه فرخزادی، نه آخوندی، نه نژادفلاح و نه ......  سیبل نخواهند شد و با این وضعیتی هم كه پرسپولیس در پیش گرفته و تمرینات سیزده‌بدری برگزار می‌كند، اصلا دور از تصور نیست كه قبل از شروع پاییز فریاد اعتراض هواداران این تیم از فراز سكوها مثل آوار بر سرتان خراب شود و از قدیم هم گفته‌اند «خود كرده را تدبیر نیست.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری