تبیان، دستیار زندگی
سرانجام قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد تا یک بار دیگر فوتبال اروپا درگیر زیباترین تورنمنت فوتبال باشد. لیگ قهرمانان حتی از بعضی لیگ های قاره ای نیز هیجان انگیز تر است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : حسین جوادی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بایرن و عبور از تنگه مرگ


سرانجام قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد تا یک بار دیگر فوتبال اروپا درگیر زیباترین تورنمنت فوتبال باشد. لیگ قهرمانان حتی از بعضی لیگ های قاره ای نیز هیجان انگیز تر است.

تیم ها در این تورنمنت به معنی واقعی میجنگند و برای اینکه بتوانند خودشان را به فوتبال اروپا ثابت کنند از هیچ کوششی درغ نمی ورزند. یک جنگ ،‌یک نبرد درست مثل گلادیاتورها که تمام جهان را به سمت خودش می کشد و آن تورنمت چیزی نیست جز لیگ قهرمانان اروپا. شهر موناکو فرانسه شاه قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا بود. تقریبا تیم ها در گروه های متعادلی قرار گرفتند و شاید تنها گروهی که کمی سخت به نظر میرسد و باید نام این گروه را گروه مرگ بنامیم گروه پنجم است. من سیتی،‌بایرن مونیخ،‌آس رم و زسکا موسکو. بدون شک بدشانس ترین تیم منچستر سیتی است که همیشه گربه سیاهی به نام بایرن را در کنار خود میبیند و از سوی دیگر نیز رم و زسکا موسکو نیز برای صعود از این گروه کارسختی را پیش رو دارند. در گروه های دیگر کمی گروه بارسا نسبتا سخت به نظر میرسد البته پارین ژرمن و آژاکس و آپوئل هرگز تیم هایی نبودند که بتوانند برای بزرگان دردسر ایجاد کنند! پس بنابراین خیلی دور نیست اگر بارسا بتواند کار ساده ای درپیش رو داشته باشد. البته هیچ چیز قابل پیشبینی نیست !

مثلث قهرمانی

اما سوال اصلی اینجا است که کدام تیم ها میتوانند در گروه های خود صعود کرده و مثلث قهرمانی را چه تیم هایی تشکیل میدهند؟ در همین رابطه روبرتو مانچینی مربی سابق من سیتی در یک برنامه تلویزیونی که به عنوان کارشناس آمده بود توضیحات کاملی داد ،‌مانچو صحبت هایش را در مورد قرعه کشی و اینکه کدام تیم ها شانس قهرمانی در اروپا را دارند اینگونه آغاز کرد" لیگ قهرمانان اروپا رقابتی است که همواره به ما شور و نشاط و هیجان می‌بخشد. همه دیدارها در این رقابت‌ها دیدنی و حساس هستند. هیچ دیداری نمی‌تواند از پیش تعیین شده باشد و به تماشاگر لذت و هیجان ندهد.

تیم ها در این تورنمنت به معنی واقعی میجنگند و برای اینکه بتوانند خودشان را به فوتبال اروپا ثابت کنند از هیچ کوششی درغ نمی ورزند. یک جنگ ،‌یک نبرد درست مثل گلادیاتورها که تمام جهان را به سمت خودش می کشد و آن تورنمت چیزی نیست جز لیگ قهرمانان اروپا

این رقابت‌ها درسطح بسیار بالایی برگزار می‌شود.نمی‌توان با تاکید گفت که چه تیمی در این رقابت‌ها قهرمان می‌شود چرا که همواره شاهد شگفتی در این رقابت‌ها هستیم. به عنوان مثال هیچ کدام از ما نمی تواند آنچه را که فصل قبل در دیدار المپیاکوس و منچستر یونایتد اتفاق افتاد فراموش کند. بارسلونا هم فصل قبل نتوانست انتظارها را برآورده کند و ضعیف ظاهر شد اما این تیم در فصل جدید هنوز برای ما نامعلوم و پر از ابهام است.البته باید اضافه کنیم سه تیم رئال مادرید،چلسی و بایرن مونیخ بیشترین شانس را برای کسب عنوان قهرمانی دارند. به نظر من مثلث قهرمانی این سه تیم خواهند بود. رئال مادرید تیم بسیار خوبی است. این تیم قهرمان دور قبل لیگ قهرمانان اروپا است. در این تیم بازیکنان شاخص و باتجربه زیادی بازی می‌کنند. آنها در ضدحملات بسیار خوب هستند و به راحتی دروازه حریفان را تهدید می کند. رئال این توانایی را دارد که از عنوان قهرمانی خود در فصل قبل دفاع کند. چلسی و بایرن مونیخ هم می توانند برای هر حریفی دردسرساز باشند. این دو تیم هم شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی دارند." خب شاد حرف های مربی سابق من سیتی تاحدودی درست باشد ولی در فوتبال اروپا همیشه بعد از چند دوره یک عصر جدید به نام "رنسانس در فوتبال اروپا " رخ میدهد ،‌شاید این بار نیز به جای اینکه بخواهیم تنها به تیم های بزرگ فکرکنیم باید کمی هم برای کوچکترهای فوتبال اروپا شانسی قائل باشیم و اگر این اتفاق رخ دهد آن زمان هیجان این بازی ها در فصل جدید خود به مراتب بیشتر خواهد شد.

واکنشهابه قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا

همیشه واکنش ها بعد از قرعه کشی در نوع خودش جالب است ،‌مربی های تیم ها عادت دارند تا قدرت تیم خود را پنهان کرده و حریفان را ستایش کنند! این خصلت سبب می شود اگر تیمی ناشناخته مقابل حریفان بزرگ توانست پیروز شود آن وقت دیگر بهانه ای برای دیگران وجود نخواد داشت! اولین واکنش به برندان راجرز مربی لیورپول باز میگردد ،‌او در باره قرعه تیمش می گوید "احساس هیجان انگیزی دارم. ما فصل گذشته با سخت کوشی توانستیم جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آوریم و لیورپول را به مسابقاتی برسانیم که در آن توانسته افتخارات زیادی کسب کند. اول از همه صرف نظر از این که با چه تیم‌هایی همگروه هستیم حضور در لیگ قهرمانان یک اتفاق بزرگ برای ما محسوب می‌شود. با در نظر گرفتن این که با رئال مادرید همگروه شدیم لیگ قهرمانان خاص و ویژه می‌شود. آنها تیم قدرتمندی هستند و مطمئنا دو دیدار خیلی حساس و جذاب با آنها خواهیم داشت. حضور رئال مادرید در آنفلید و بازی در لیگ قهرمانان اروپا قطعا برای هواداران پرشور ما اتفاق ویژه‌ای است. می‌دانیم که با چه تیم‌هایی همگروه شده‌ایم و از همان روز نخست به دنبال صعود از گروه خودمان بودیم. می‌دانیم که کوچک‌ترین اشتباهی منجر به حذف ما از لیگ قهرمانان خواهد بود باید این مسابقات را از روز نخست جدی گرفت.بارسا یکی دیگر از تیم‌های مدعی لیگ قهرمانان باید در گروهی نسبتا سخت با پاری‌سن‌ژرمن ، آژاکس و نیکوزیای قبرس بازی کند. آندونی زوبی زارتا، مدیر ورزشی بارسا در واکنش به قرعه تیمش در لیگ قهرمانان اروپابیان می کند" از همان ابتدا حدس می زدیم با یک تیم بزرگ همگروه شویم و آن تیم بزرگ این بار پاری‌سن‌ژرمن است.

اولین واکنش به برندان راجرز مربی لیورپول باز میگردد ،‌او در باره قرعه تیمش می گوید "احساس هیجان انگیزی دارم. ما فصل گذشته با سخت کوشی توانستیم جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آوریم و لیورپول را به مسابقاتی برسانیم که در آن توانسته افتخارات زیادی کسب کند

می‌دانیم که هر تیمی در لیگ قهرمانان می‌تواند دردسرساز شود و توانایی شگفتی سازی را دارد. با سه تیم خوب از سه شیوه فوتبالی متفاوت بازی خواهیم داشت. البته قبلا با پاری‌سن‌ژرمن بازی کردیم و می‌دانیم که آنها تیم با کیفیتی هستند و این فصل نیز با بازیکنانی که به خدمت گرفته‌اند از مدعیان لیگ قهرمانان محسوب می‌شوند، اما نباید فکر کنیم که رقابت این گروه بین بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن است. آژاکس در سال‌های اخیر نشان داده که تیم قدرتمندی است. آپوئل نیز تیم سخت کوشی است و قطعا لقمه آسانی نخواهد بود.بایرن‌ مونیخ یکی از مدعیان دیگر قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا باید برابر تیم‌های رم، منچسترسیتی و زسکای روسیه به میدان برود. یکی از تقابل‌های جالب این گروه می‌تواند مهدی بن عطیه با رم باشد. این بازیکن که به تازگی از رم به بایرن‌ مونیخ پیوست، این فرصت را دارد تا خیلی زود با هم تیمی های سابق خود دیدار داشته باشد. بن عطیه درباره همگروهی با رم در لیگ قهرمانان اروپا می گوید" خیلی خوشحالم که با رم همگروه شدیم و می‌توانم برابر همبازیان سابقم به میدان بروم. دیدن دوستانم لذت بخش خواهد بود و قطعا بازی خیلی فوق‌العاده‌ای برابر آنها خواهیم داشت. ما در گروه آسانی قرار نگرفته‌ایم و با تیم‌های خوبی بازی خواهیم داشت. می‌دانیم که هم رم و هم منچسترسیتی چه تیم‌های خوب و قدرتمندی هستند و به نظر من کار ما برای صعود از این گروه بسیار سخت و دشوار است. بایرن‌ مونیخ با منچسترسیتی سال گذشته بازی کرده است و با سبک این تیم آشنایی داریم.

حسین جوادی

بخش ورزشی تبیان