تبیان، دستیار زندگی
4 ماه پیش و زمانی که توپ طلا در دستان رونالدو آرام گرفت، صدای انتقادها فضای فوتبال را در بر گرفت. عده‌ای با اشاره به فصل درخشان بایرن‌مونیخ از خورده شدن حق فرانک ریبری سخن می‌گفتند و عده‌ای دیگر معتقد بودند که مسی همچنان بهترین است. در اوج این انتقادات، س
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونالدو مرد رکوردها


4 ماه پیش و زمانی که توپ طلا در دستان رونالدو آرام گرفت، صدای انتقادها فضای فوتبال را در بر گرفت. عده‌ای با اشاره به فصل درخشان بایرن‌مونیخ از خورده شدن حق فرانک ریبری سخن می‌گفتند و عده‌ای دیگر معتقد بودند که مسی همچنان بهترین است.
کریستیانو رونالدو

در اوج این انتقادات، سکوت کریس کاملا معنادار بود. او قصد داشت در مستطیل سبز به همه نشان دهد که شایسته دریافت توپ طلا بوده. رونالدو برای رسیدن به هدف خود رکوردهای زیادی را شکسته و می‌تواند در ادامه فصل این رکوردها را به رکوردهای جاودانه دنیای فوتبال تبدیل کند.

مرد هت‌تریک

در هفته یازدهم رقابت‌های لالیگا، رئال‌مادرید موفق شد سویا را با نتیجه 3-7 در هم بکوبد. در این بازی رونالدو با 3 گل سهم بسزایی در پیروزی پرگل تیمش ایفا کرد و این شروع هت‌تریک‌های این ستاره پرتغالی در فصل جاری بود. ستاره رئالی‌ها برابر سویا در این فصل برای بار بیست‌ودوم هت‌تریک کرد. حالا ستاره رئالی‌ها این فرصت را دارد تا در بازی‌های باقیمانده رکورد 26 هت‌تریک مسی را بشکند.

مرد ال‌کلاسیکو

یک ستاره واقعی باید خود را در بازی‌های بزرگ نشان دهد و رونالدو هم در رده ملی و هم باشگاهی نشان داده که مرد روزهای سخت است. او در سال‌های اخیر مرد شماره یک ال‌کلاسیکو بوده. رونالدو اولین بازیکنی است که در 6 ال‌کلاسیکوی پیاپی گل‌زنی کرده و به کابوس شوم بارسایی‌ها تبدیل شده.

96 - 1995 چنین کاری کرد. او و رونالدو همچنان رکورد بیشترین گل زده در یک فصل لیگ برتر را به نام خود ثبت کرده‌اند. البته لوییز سوارز تا به اینجا در این فصل 30 گل زده و در 2 بازی باقی‌مانده می‌تواند به گل‌های خود اضافه کند

سریع مثل فراری

رونالدو تقریبا در هر بازی گل می‌زند و تعداد گل‌های زده خود را روز به روز بیشتر و بیشتر می‌کند. طبق آمار رسمی فیفا، رونالدو سریع‌ترین بازیکن رئال‌مادرید در رسیدن به 50، 100، 150 و 200 گل است. 2 گل او در بازی مقابل بایرن او را به 250 گل در رئال رساند.

یادگاری در جزیره

رونالدو مرد رکوردهاست. او در لیگ برتر هم هنوز از خود یک یادگاری به جا گذاشته. در فصل

08 - 2007 بود که رونالدو 31بار در لیگ برای شیاطین سرخ گلزنی کرد و در کنار آلن شیرر قرار گرفت.

شیرر آخرین بازیکنی بود که در فصل

96 - 1995 چنین کاری کرد. او و رونالدو همچنان رکورد بیشترین گل زده در یک فصل لیگ برتر را به نام خود ثبت کرده‌اند. البته لوییز سوارز تا به اینجا در این فصل 30 گل زده و در 2 بازی باقی‌مانده می‌تواند به گل‌های خود اضافه کند.

مسی

ستاره ملی

او تک ستاره پرتغال در مرحله انتخابی جام‌جهانی بود و به اعتقاد خیلی‌ها یک تنه تیم ملی کشورش را به جام‌جهانی برزیل رساند. وی طی 110 بازی توانسته 49 گل برای تیم ملی کشورش به ثمر برساند. رونالدو با زدن 2 گل در مارچ برابر کامرون، رکورد 47 گل در 88 بازی پائولتا را پشت سر گذاشت.

گلزن اول کهکشانی‌ها

رئال‌مادرید مهاجمان بزرگی داشته و برای رکورد زدن در این تیم باید بهترین بود. رونالدو با 46 گل زده در فصل 12-2011، رکورد بیشترین گل زده در یک فصل لالیگا را در تاریخ رئال‌مادرید از آن خود کرد. با 60 گل زده در همان فصل، وی رکورد بیشترین گل زده یک رئالی در یک فصل در تمامی رقابت‌ها را نیز شکست. گل‌های رونالدو به رئال کمک کرد تا لیگ را با رکورد 100 امتیاز فتح کنند؛ چیزی که فصل بعد توسط بارسلونا نیز اتفاق افتاد.

بهتر از مسی

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی اغلب با هم مقایسه می‌شوند و کسی نمی‌تواند تعیین کند که کدامیک بازیکن بهتری است. با این وجود، اگرچه مسی گل‌های بیشتری در لالیگا به ثمر رسانده، نرخ گلزنی رونالدو بسیار بهتر است. او 176 گل در 163 بازی به ثمر رسانده است؛ یعنی 1.08 گل در هر بازی. در این میان، مسی 242 گل در 274 بازی زده؛ یعنی 0.88 گل در هر بازی. در ستایش مرد آرژانتینی باید گفت که او بعضی از آن بازی‌ها را به عنوان یک جوان در حال رشد بازی کرده در حالی که رونالدو در اوج پا به لالیگا گذاشت.

بخش ورزشی تبیان

منبع : خراسان نیوز