تبیان، دستیار زندگی
روزنامه گاردین اعلام کرد لوییس فن خال که در حال حاضر تیم ملی هلند را برای حضور در رقابت‌های جام جهانی 2014 آماده می کند، سرمربی جدید شیاطین سرخ شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فان خال آمد، گیگز رفت


روزنامه گاردین اعلام کرد لوییس فن خال که در حال حاضر تیم ملی هلند را برای حضور در رقابت‌های جام جهانی 2014 آماده می کند، سرمربی جدید شیاطین سرخ شده است.

لویس فن خال هلندی با قراردادی 3 ساله سرمربی تیم فوتبال منچستریونایتد شده و نفراتی همچون رایان گیگز، فرانس هک و مارسل بت را به عنوان دستیاران خود معرفی کرده است. سرمربی پیشین تیم‌های آژاکس، بایرن مونیخ و بارسلونا کار خود را پس از پایان رقابت‌های جام جهانی برزیل و از ماه جولای در اولدترافورد آغاز خواهد کرد.

گیگز

واکنش‌ها به خداحافظی گیگز

سرمربیان و بازیکنان سابق منچستریونایتد در واکنش به خداحافظی رایان گیگز، دوران فعالیت این بازیکن را تمجید کردند و آن را "باور نکردنی" توصیف کردند.

سر آلکس فرگوسن در سال 1990 رایان گیگز را زمانی که 17 سال سن داشت به باشگاه منچستریونایتد آورد. این بازیکن ولزی 23 فصل در تیم منچستریونایتد بازی کرد و با انجام 963 بازی رکورد بازی در لیگ برتر را به نام خود ثبت کرده است. او روز گذشته (دوشنبه) از فوتبال خداحافظی کرد تا به عنوان دستیار نخست لوئیس فان خال در تیم منچستریونایتد انجام وظیفه کند.

سر آلکس فرگوسن، سرمربی سابق منچستریونایتد در واکنش به خداحافظی رایان گیگز، گفت: گیگز سال‌های فوق‌العاده‌ای را در منچستر داشت. تعداد بازی‌هایی که او برای تیم انجام داده است، تعداد قهرمانی‌هایی که به دست آورده و کمکی که او به بازیکنان جوان کرده است و البته کمکی که به مربیان تیم کرده همگی نشان می‌دهد که او چه بازیکن بزرگی بوده است.

دیوید بکام، هم تیمی سابق رایان گیگز نیز در واکنش به خداحافظی ها‌فبک ولزی، گفت: گیگز بزرگ‌ترین بازیکنی بود که من در کنارش فوتبال بازی کردم. او نه تنها برای باشگاه منچستر، بلکه برای ورزش فوتبال تلاش زیادی کرد. همگی از حضور گیگز در منچستر خوشحال هستیم و می‌دانم که هواداران باشگاه تا چه اندازه به او علاقه دارند.

گری نویل، مدافع سابق منچستریونایتد که ساعت‌ها در کنار گیگز توپ زد نیز با تمجید از این بازیکن گفت: گیگز بازیکن بسیار بزرگی است که در طول سال‌ها حضور در این تیم کارهای بزرگی انجام داده است. باید به او خسته نباشید گفت. افتخاراتی که گیگز در فوتبال به دست آورد باور نکردنی است. فکر نمی‌کنم کسی در دنیای فوتبال پیدا شود که رکوردهای رایان گیگز را بشکند.

دیوید بکام، هم تیمی سابق رایان گیگز نیز در واکنش به خداحافظی ها‌فبک ولزی، گفت: گیگز بزرگ‌ترین بازیکنی بود که من در کنارش فوتبال بازی کردم. او نه تنها برای باشگاه منچستر، بلکه برای ورزش فوتبال تلاش زیادی کرد. همگی از حضور گیگز در منچستر خوشحال هستیم و می‌دانم که هواداران باشگاه تا چه اندازه به او علاقه دارند

مایک فلان، کمک مربی سابق باشگاه منچستر نیز با تمجید از رایان گیگز، گفت: مطمئنم که او در دنیای مربیگری نیز پیشرفت خواهد کرد و به مربی بزرگی تبدیل خواهد شد.

سپ بلاتر، رییس بین‌المللی فوتبال (فیفا) نیز در واکنش به خداحافظی گیگز، گفت: گیگز بازیکن اسطوره‌ای و وفادار باشگاه منچستریونایتد است که توانست 963 بازی برای تیم انجام دهد و به 34 قهرمانی دست یابد. فراموش نکنیم که همه این بازی‌ها و همه این قهرمانی‌ها فقط با یک تیم برای او حاصل شده است.

رایان گیگز که پس از برکناری دیوید مویس به صورت موقت هدایت باشگاه منچستریونایتد را برعهده گرفت از فصل آینده به عنوان دستیار لوئیس فان خال هلندی انجام وظیفه خواهد کرد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: گاردین