تبیان، دستیار زندگی
بایرن‌ مونیخ با برتری دو بر صفر برابر بوروسیادورتموند فاتح جام حذفی آلمان شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بایرن مونیخ قهرمان جام حذفی آلمان شد


بایرن‌ مونیخ با برتری دو بر صفر برابر بوروسیادورتموند فاتح جام حذفی آلمان شد.

بایرن‌ مونیخ و بوروسیادورتموند شب گذشته (شنبه) دیدار نهایی جام حذفی آلمان را در ورزشگاه المپیک شهر برلین برگزار کردند که در پایان مونیخی‌ها موفق‌ شدند با دو گل دورتموند را شکست دهند و به عنوان قهرمانی دست یابند.

بایرن مونیخ و بوروسیادورتموند

در این دیدار دو تیم در نیمه نخست بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند. جدی‌ترین اتفاق نیمه نخست مصدومیت فیلیپ لام ، مدافع بایرن‌ مونیخ بود که باعث شد این بازیکن خیلی زود زمین مسابقه را ترک کند تا یوآخیم لوو و دستیارش که در ورزشگاه حضور داشتند نگران شوند.

در نیمه نخست دو تیم صاحب موقعیت‌های کمی برای گلزنی شدند تا بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد. اما در نیمه دوم بازیکنان بایرن‌ مونیخ توپ و میدان را در اختیار گرفتند و چندین موقعیت گلزنی را روی دروازه‌ حریف ایجاد کردنداما نتوانستند گلی را به ثمر برسانند. البیته دورتموندی ها نیز تیم دست و پا بسته‌ای نبودند و توانستند چندین فرصت گلزنی ایجاد کنند. در نهایت بازی در پایان 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

بایرن‌مونیخ در وقت‌اضافه نیمه دوم موفق شد سرانجام به گل پیروزی دست یابد. در دقیقه‌ 107 وقت اضافه نیمه دوم اشتباه گروسکروتس ، مدافع دورتموند باعث شد تا بوآتنگ توپ او را صاحب شود و با ضربه‌ای بلند به سمت دروازه ارسال کند. آرین روبن نیز از این فرصت استفاده کرد و این توپ را به گل نخست مسابقه تبدیل کرد.

در این دیدار دو تیم در نیمه نخست بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند. جدی‌ترین اتفاق نیمه نخست مصدومیت فیلیپ لام ، مدافع بایرن‌ مونیخ بود که باعث شد این بازیکن خیلی زود زمین مسابقه را ترک کند تا یوآخیم لوو و دستیارش که در ورزشگاه حضور داشتند نگران شوند

در ادامه دورتموندی‌ها برای جبران گل خورده سراپا حمله شدند و بایرینی‌ها از روی یک ضد حمله توانستند این بار با ضربه توماس مولر تیر خلاص را بر پیکر دورتموند وارد کند تا این دیدار در پایان با برتری دو بر صفر بایرن‌ مونیخ به پایان برسد.

بایرن‌ مونیخ توانست پس از قهرمانی در بوندسلیگا جام حذفی آلمان را نیز با پپ گوآردیولا به دست بیاورد، اما ناکامی در لیگ قهرمانان اروپا مانع تکرار سه گانه برای این تیم شد.

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا