تبیان، دستیار زندگی
سال‌1990، آخرین باری که لیورپول موفق شد قهرمان لیگ انگلیس شود. حالا‌‌ ‌24‌ سال از آن روز می‌گذرد و سرخ‌پوشان آنفیلد برای پایان دادن به طلسم‌24 ساله خود فقط ‌6 ‌بازی فاصله دارند. لیورپول در‌حالی به صدر جدول لیگ برتر تکیه زده که در ابتدای فصل هیچ‌کس این تیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به اوج گیری دوباره لیورپول


سال‌1990، آخرین باری که لیورپول موفق شد قهرمان لیگ انگلیس شود. حالا‌‌ ‌24‌ سال از آن روز می‌گذرد و سرخ‌پوشان آنفیلد برای پایان دادن به طلسم‌24 ساله خود فقط ‌6 ‌بازی فاصله دارند. لیورپول در‌حالی به صدر جدول لیگ برتر تکیه زده که در ابتدای فصل هیچ‌کس این تیم را یک مدعی جدی نمی‌دانست و همه از قهرمانی چلسی و من‌سیتی صحبت می‌کردند.
سرخ‌پوشان مرسی ساید هم ‌8 بازی اخیر خود را با پیروزی پشت‌سر گذاشته‌اند که در بین این پیروزی‌ها، برد‌ 5 - یک مقابل آرسنال،‌ 3 -صفر مقابل منچستریونایتد و‌4 - صفر مقابل تاتنهام از شاخص‌ترین آن‌ها بوده است. آخرین شکست آن‌ها در رقابت‌های لیگ برتر در تاریخ ‌29 دسامبر سال‌2013 با نتیجه‌2 - یک مقابل چلسی رقم خورده است.

لیورپول

یک زوج رویایی

مدت‌ها بود که لیورپول در خط حمله خود خلاء یک زوج موفق و گلزن را ‌‌احساس می‌کرد. لیورپول در‌ سال‌1990‌‌با درخشش زوج رویایی خود در خط حمله یعنی یان راش و کنی دالگلیش موفق شد لیگ جزیره را فتح کند. لیورپولی‌ها مدت‌ها بود که یک زوج رویایی را در خط حمله خود نمی‌دیدند. لوئیز سوارس تک‌ستاره سرخ‌پوشان در آنفیلد بود و به تنهایی بار گلزنی را به دوش می‌کشید تا این‌که دانیل استوریج هم سر از آنفیلد در‌ آورد. هواداران لیورپول خیلی زود به این نتیجه رسیدند که استوریج نیمه گم شده سوارس در خط حمله است.‌ سوارس و استوریچ در‌کنار هم خطرناک‌ترین زوج خط حمله لیگ برتر را تشکیل داده‌اند. لوئیز سوارس مهاجم لیورپول با‌29 گل در‌27 بازی خطرناک‌ترین مهاجم تمامی لیگ‌های معتبر اروپایی‌ و دانیل استوریج با‌20 گل زده در 24 بازی دومین گلزن برتر رقابت‌های لیگ جزیره است.

یک مربی بزرگ

بی‌تردید پس از این زوج حمله رویایی، برندان راجرز، سرمربی لیورپول دلیل اصلی موفقیت این تیم در این فصل است. این سرمربی جوان اهل ایرلند شمالی با 41 سال سن، با تیم تازه صعود کرده سوانسی در سال‌2012 شگفتی‌ساز شد و تیم او به خاطر سبک بازی آن در مطبوعات جزیره، سوانسلونا‌(‌تشابه سازی با بارسلونا) لقب داده می‌شد.

تغییرات مثبت

برندان راجرز بار دیگر استیون جرارد را به عنوان تنها هافبک دفاعی به عقب‌تر کشاند، البته بدون این‌که از خطر گلزنی او بکاهد و ترکیب تیمی لیورپول را بسیار انعطاف پذیرتر نمود، راجرز گاهی تیم خود را با سیستم‌2-5-3، گاهی‌2-4-4‌ و حتی گاهی‌3-3‌- 4 به زمین می‌فرستد. علاوه بر این راجرز برای بازیکنان جوان نیز در‌‌ تیم خود اهمیت خاصی قایل‌ است و برای مثال بازی‌های خوبی از راحیم استرلینگ و جان فلانگان دیده شده است.

بی‌تردید پس از این زوج حمله رویایی، برندان راجرز، سرمربی لیورپول دلیل اصلی موفقیت این تیم در این فصل است. این سرمربی جوان اهل ایرلند شمالی با 41 سال سن، با تیم تازه صعود کرده سوانسی در سال‌2012 شگفتی‌ساز شد و تیم او به خاطر سبک بازی آن در مطبوعات جزیره، سوانسلونا‌(‌تشابه سازی با بارسلونا) لقب داده می‌شد

پروژه‌ای کامل

اوج‌گیری دوباره لیورپول یک اتفاق ساده نبوده. لیورپولی‌ها برای رسیدن به جایگاه امروز خود پروژه بزرگی را به رهبری راجرز کلید زدند. جذب استعدادهای جوان، حفظ ستارگان تاثیرگذار و ثبات مدیریتی، 3 ضلع اصلی این پروژه را تشکیل می‌دهند. البته راجرز بهتر از هر ‌کسی می‌داند که این پروژه هنوز به اتمام نرسیده: «‌ما هنوز تمرین و کارهای زیادی برای انجام دادن داریم و باید بعضی از مشکلات و خلاء‌ها را نه فقط برای این فصل، بلکه برای آینده حل کنیم. پروژه و روند آماده‌سازی مورد‌نظر من 18‌ماه پیش شروع شده‌ و هنوز ادامه دارد. برای ما در حال‌حاضر لازم است با تمرکز و تفکر سخت کار کنیم چون این یک پروژه گول زننده است. ممکن است شما فکر کنید‌ همه‌چیز تمام شده‌ و به بهترین فرم رسیده‌اید ولی در‌واقع هنوز کارهایی برای انجام دادن باقی مانده باشد. در موقعیت فعلی تمرکز تیم روی بازی‌های پیش‌روست.»‌

بخش ورزشی تبیان

منبع : خراسان