تبیان، دستیار زندگی
فوتبال اروپا در آخرین ساعت‌های نقل و انتقالات ژانویه شاهد چندین جابجایی بین باشگاه‌های معتبر بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقل و انتقالات دقیقه نودی فوتبال اروپا


فوتبال اروپا در آخرین ساعت‌های نقل و انتقالات ژانویه شاهد چندین جابجایی بین باشگاه‌های معتبر بود.

پنجره نقل و انتقالات فوتبال اروپا بسته شد و در این بین چندین بازیکن جدید بین باشگاه‌های اروپایی جابجا شدند.

هافبک سوئدی راهی آرسنال شد

آرسنال که با معضل مصدومیت بازیکن در هفته‌های اخیر مواجه بوده است و نمی‌تواند از آرون رمزی تا شش ماه استفاده کند موفق شد کیم کالستروم سوئدی را با قراردادی قرضی به مدت شش ماه به خدمت گیرد.

فوتبال اروپا

برباتوف جانشین فالکائو شد

دمیتار برباتوف، مهاجم گلزن بلغاری فولام نیز با باشگاه موناکو به توافق رسید تا جانشین رادامل فالکائو مصدوم در تیم موناکو شود.

دیگو به خانه خود باز گشت

دیگو، هافبک برزیلی ولفسبورگ به صورت رسمی به آتلتیکو مادرید تیم دوم جدول لیگ اسپانیا پیوست. دیگو 28 ساله پیش از این نیز حضور در تیم اسپانیایی را تجربه کرده بود. آتلتیکو مادرید برای به خدمت گرفتن دیگو برزیلی یک و نیم میلیون یورو هزینه کرده بود.

تکاپوی اینتر با خرید هرنانس

هرنانس، بازیساز برزیلی لاتزیو نیز پس از توافق با مسئولان اینتر با قراردادی چهار ساله به عضویت اینتر قرار دارد.

کاکوتا از چلسی راهی لاتزیو شد

گائل کاکوتا، هافبک فرانسوی چلسی به صورت قرضی راهی لاتزیو شد. کاکوتا پس از پیوستن به چلسی به باشگاه‌های زیادی از جمله بولتون، فولام و ویتس آرنهم هلند قرض داده شده بود. حضور در لاتزیو پنجمین حضور قرضی کاکوتا در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. او به همراه زیر 19 ساله‌های فرانسه قهرمان سال 2010 اروپا بود.

اوسوالدو به یوونتوس پیوست

پابلو اوسوالدو، مهاجم ایتالیایی ساوتهمپتون با قراردادی قرضی به ارزش 400 هزار یورو تا پایان فصل پیراهن یوونتوس را خواهد پوشید.

اوسوالدو پس از پیوستن به تیم ایتالیایی، گفت: خیلی خوشحالم که به یوونتوس پیوستم. در واقع پیشنهاد آنها من را شگفت زده کرد. خیلی وقت بود که دلتنگ ایتالیا بودم و دوست داشتم به یک تیم ایتالیایی بپیوندم تا این که با پیشنهاد یوونتوس مواجه شدم و درنگ نکردم تا به بزرگ‌ترین تیم ایتالیایی بپیوندم.

مهاجم سابق رئال مادرید راهی سوسیداد شد

باشگاه رئال سوسیداد نیز موفق شد سرخیو کانالس، مهاجم جوان اسپانیایی را از باشگاه والنسیا خریداری کند تا با قراردادی چهار ساله به عضویت خود در آورد. این بازیکن 23 ساله که از رئال مادرید به والنسیا پیوسته بود به دلیل مصدومیت نتوانست در تیم والنسیا موفق شود.

مدافع برزیلی راهی رم شد

رم نیز در آخرین ساعات نقل و انتقالات ژانویه موفق شد رافائل تولوی، مدافع برزیلی تیم سائوپائولو برزیل را با قراردادی قرضی شش ماهه به خدمت بگیرد.

گائل کاکوتا، هافبک فرانسوی چلسی به صورت قرضی راهی لاتزیو شد. کاکوتا پس از پیوستن به چلسی به باشگاه‌های زیادی از جمله بولتون، فولام و ویتس آرنهم هلند قرض داده شده بود. حضور در لاتزیو پنجمین حضور قرضی کاکوتا در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. او به همراه زیر 19 ساله‌های فرانسه قهرمان سال 2010 اروپا بود

ناپولی مدافع برزیلی خرید

ناپولی به صورت رسمی با هنریکه، مدافع پالمیراس به توافق رسید و این بازیکن را به خدمت گرفت.

مدافع فرانسوی به عضویت چلسی درآمد

چلسی با 12.5 میلیون پوند مدافع فرانسوی سن آتین را جذب کرد و به فعالیت خود در فصل جابجایی زمستانی پایان داد. زوما مدافع بسیار بااستعدادی است و دشام، سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه او را آینده خط دفاعی تیم ملی فوتبال فرانسه لقب داد. زوما سومین و آخرین خرید زمستانی چلسی در فصل جابجایی زمستانی بود. چلسی با هدایت ژوزه مورینیو پرتغالی فصل خوبی را در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس پشت سر می‌گذارد و با 50 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد و یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی است. در جدول رده‌بندی منچستر سیتی با 53 امتیاز صدرنشین است. آرسنال هم با 52 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد.

هافبک مراکشی فولام با میلان به توافق رسید

عادل تاعرابت، هافبک فولام با میلان به توافق نهایی رسید و در تست پزشکی این باشگاه ایتالیایی شرکت کرد تا در ادامه فصل جاری رقابت‌های سری A پیراهن روسونری را بر تن کند. اعرابت سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های نیس فرانسه، تاتنهام، کوئینز پارک رنجرز و فولام را دارد. او در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر انگلیس پیراهن فولام را بر تن کرد و همبازی اشکان دژآگه بود اما در بیشتر بازی‌ها در ترکیب اصلی قرار نگرفت و به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفت.

هنوز رقم و مدت این قرارداد مشخص نشده است. این بازیکن مراکشی از اینکه به تیم برزگی چون میلان پیوسته بسیار خوشحال است و بی صبرانه در انتظار بازی نخست خود با پیراهن این تیم است. او گفت: بازی با پیراهن تیم بزرگی چون میلان برایم افتخار است. قبل از اینکه به میلان بپیوندم با سیدورف صحبت کردم. او گفت که میلان به من نیاز دارد و به همین خاطر تصمیم گرفتم به این تیم بیایم. بی صبرانه در انتظار بازی نخست خود با پیراهن میلان هستم.

آقای گل لیگ یونان هم‌بازی دژآگه شد

باشگاه فولام انگلستان توانست پس از به خدمت گرفتن قرضی لوئیز هولتبی از تاتنهام، کاستاس میتروغلو مهاجم تیم فوتبال المپاکوس و آقای گل فعلی لیگ یونان را نیز با قراردادی 4.5 ساله به خدمت بگیرد. اوج درخشش این بازیکن در اکتبر سال گذشته و در دیدار برابر اندرلخت بلژیک رقم خورد، جایی که این مهاجم 25 ساله توانست با هت‌تریک خود زمینه حضور المپیاکوس در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را فراهم سازد.

سیدو کیتا راهی والنسیا شد

هافبک مالیایی سابق بارسلونا که در لیگ ژین بازی می‌کرد، با باشگاه والنسیا به توافق رسید تا بار دیگر به لیگ اسپانیا برگردد و این بار پیراهن والنسیا را به تن کند.

بخش ورزشی تبیان

منبع: یورونیوز