تبیان، دستیار زندگی
هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا در مرحله گروهی برگزار می شود و تکلیف سه تیم دیگر صعود کننده از 4 گروه اول مشخص خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روزهای داغ در لیگ قهرمانان اروپا


هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا در مرحله گروهی برگزار می‌شود و تکلیف سه تیم دیگر صعود کننده از 4 گروه اول مشخص خواهد شد.

هفته ششم و پایانی دور مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا  با برگزاری 8 دیدار آغاز خواهد شد. سه شنبه شب بازی های گروه های 1تا 4 به انجام خواهد رسید و تکلیف سه تیم دیگر صعود کننده به دور یک هشتم نهایی مشخص می شود.

لیگ قهرمانان اروپا

گروهA: یونانی‌ها در انتظار معجزه/ یوونتوس در فکر انتقام

المپیاکو – مالمو و یوونتوس – اتلتیکو مادرید آخرین بازی های گروه 1 را برگزار خواهند کرد. اتلتیکو مادرید، صعود خود به مرحله بعد را قطعی کرده است اما یوونتوس برای راهیابی به مرحله یک هشتم به یک تساوی برابر پسران ماتریس احتیاج دارد. این را هم اضافه کنید که یوونتوس به واسطه شکست در بازی رفت مقابل اتلتیکو، به فکر انتقام گیری هم خواهد بود. البته شکست بیانکونری و پیروزی المپیاکو، مجوز صعود یونانی ها را صادر نخواهد کرد. به این دلیل که تفاضل گل دو تیم با هم تفاوت زیادی دارد و همین کار مردان آتن را برای صعود سخت تر خواهد کرد و شاید یک معجزه المپیاکو را به مرحله بعد برساند.

گروهB: بازل هم یک انگلیسی را حذف می‌کند؟

رئال مادرید در این گروه خرج خود را جدا کرده و با 15 امتیاز از 5 بازی، سرگروهی را مسجل کرده و سه تیم دیگر باید برای کسب رتبه دوم با یکدیگر رقابت کنند. بازل و لیورپول حساس ترین بازی هفته آخر را در سوئیس برگزار می کنند. دیداری که احتمالا تکلیف دومین تیم صعود کننده گروه B را مشخص می کند. لیورپول با پیروزی در این دیدار صعود خواهد کرد و بازل هم با کسب یک تساوی خانگی، مجوز صعودش به دور بعد را صادر خواهد کرد. بازل پیش از این موفق شده بود منچستریونایتد الکس فرگوسن را از لیگ قهرمانان حذف کند و حالا در فکر تکرار این موفقیت است. دیگر تیم این گروه که روی کاغذ شانس صعود دارد، لودوگورتس است که کار بسیار مشکلی برای موفقیت خواهد داشت، چرا که باید در برنابئو، رئال مادرید را مغلوب کند، کاری که بسیار مشکل و بعید به نظر می رسد.

گروهC: جنگ تزارها برای صعود

در گروه سوم هم تکلیف صعود یک تیم به دور بعد مشخص شده است. لورکوزن با کسب فقط، 9 امتیاز راهی دور یک هشتم نهایی شده است و فقط در پی بدست آوردن سرگروهی این گروه خواهد بود.

تشریفاتی ترین بازی های سه شنبه شب را تیم های گروه D انجام می دهند. جایی که تیم های دورتموند و آرسنال با 12 و 10 امتیاز کار صعود خود را با موفقیت به اتمام رسیده اند و در روز آخر برای سرگروهی بازی خواهند کرد

شاگردان اشمیت که چند روز پیش در آلیانز آرنا 1-0 به بایرن باخته بود، حالا به دالوژ پرتغال خواهد رفت و با تیم بدون شانس بنفیکا رقابت می کند. اما دیگر بازی این گروه حکم مرگ و زندگی را دارد. موناکو و زنیت در استادیوم لویی دوم به مصاف هم می روند. دیداری کاملا روسی. ریبولوف، مالک باشگاه موناکو یک فرد شورویایی است و باید مقابل هموطنانش بایستد و همین می تواند جذابیت های این بازی را دو چندان کند. سفید قرمزها، با یک تساوی هم صعود خواهند کرد اما برای سرگروهی به سه امتیاز این دیدار احتیاج دارند. زنیت هم فقط با پیروزی، می توانند به دور بعد صعود کنند.

گروهD: بازی‌های تشریفاتی/ دورتموند و آرسنال در پی سرگروهی

تشریفاتی ترین بازی های سه شنبه شب را تیم های گروه D انجام می دهند. جایی که تیم های دورتموند و آرسنال با 12 و 10 امتیاز کار صعود خود را با موفقیت به اتمام رسیده اند و در روز آخر برای سرگروهی بازی خواهند کرد. زنبورها در خانه با اندرلخت بازی می کنند و آرسنال به ترکیه می رود و با گالای زخم خورده بازی خواهد کرد. گالایی که به تازگی با پراندلی قطع همکاری کرده و اوضاع مناسبی ندارد. در این گروه اندرلخت، مجوز حضور در لیگ اروپا را دریافت کرده است.

بخش ورزشی تبیان


منبع: برنا