تبیان، دستیار زندگی
پرونده سال 2014، با تمام اشک ها و لبخندهایش 3 روز دیگر بسته می شود و در این سال جهان فوتبال همچون دیگر رویدادهای ورزشی سالی پر از اتفاق های جالب و نادر بود. به همین دلیل سایت گل با انتشار مطلبی به هیجان​انگیزترین اتفاقات فوتبالی در سال 2014 پرداخته که
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هیجان‌انگیزترین اتفاقات فوتبالی‌ 2014


پرونده سال‌2014، با تمام اشک‌ها و لبخندهایش 3 روز دیگر بسته می‌شود و در این سال جهان فوتبال همچون دیگر رویدادهای ورزشی سالی پر از اتفاق‌های جالب و نادر بود. به همین‌ دلیل سایت گل با انتشار مطلبی به هیجان انگیزترین اتفاقات فوتبالی در سال‌‌2014 پرداخته‌ که در‌ ادامه مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.

فوتبال اروپا

1. قهرمانی توپچی‌ها پس از 9 سال: بعد از گذشت 9 سال که آرسنال با هدایت آرسن ونگر فرانسوی هیچ جامی‌ کسب نکرده بود، توپچی‌ها با پیروزی‌ مقابل ‌هال‌سیتی در فینال جام‌حذفی انگلیس، عنوان قهرمانی را به‌دست آوردند. هواداران این تیم، این پیروزی را مقدمه‌ای بر پیروزی‌های بعدی آرسنال می‌دانند.

2. برزیل یک – آلمان 7: مهم‌ترین رویداد فوتبالی در این سال را می‌توان جام‌جهانی برزیل دانست. تیم میزبان امید فراوانی به قهرمانی در بزرگ‌ترین فستیوال فوتبالی دنیا داشت اما در دیدار نیمه نهایی برابر تیم ملی آلمان، مقهور اقتدار ژرمن‌ها شد و شکستی تلخ را تجربه کرد. این نتیجه بدترین شکست سلسائو در تمام ادوار جام‌جهانی بود.

3. لوئیز سوارس، جورجیو کیلینی را گاز گرفت: جام‌جهانی یک سورپرایز دیگر هم داشت و آن گاز گرفتن کیلینی ایتالیایی توسط لوئیز سوارس اروگوئه‌ای بود. این مهاجم برای سومین بار در زندگی حرفه‌ای خود دندان‌هایش را در بدن یکی از بازیکنان حریف فرو کرد و با رسوایی تمام به خانه فرستاده شد. او برای 4 ماه از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد و مورد بررسی‌های روان‌شناختی قرار گرفت.

4. پدر نیمار40‌ میلیون یورو به جیب زد: وقتی که هزینه واقعی انتقال نیمار به بارسلونا مشخص شد، ساندرو راسل رئیس باشگاه بارسلونا مجبور به استعفا شد. در این بین‌70 درصد هزینه‌ها به پدر نیمار پرداخت شده بود؛ بزرگ‌ترین رقم پرداختی که به یک مدیر‌برنامه در تاریخ فوتبال پرداخت شده است.

5. ضرب و‌شتم بازیکنان و هواداران توسط پلیس ضدشورش در دیدار ساحل عاج و کامرون: ساحل عاج و کامرون در یک بازی خسته‌کننده بدون گل در جریان رقابت‌های جام ملت”‹های آفریقا مقابل هم قرار گرفتند و تماشاگران از این‌که تلاشی توسط بازیکنان صورت نمی‌گرفت، عصبانی شدند و به داخل زمین هجوم آوردند که متعاقب آن کار به خشونت کشیده شد. جروینهو نیز یکی از چندین بازیکنی است که مورد ضرب وشتم قرار گرفت.‌

6. اتلتیکومادرید قهرمان لالیگا شد: هیچ‌کس فکر نمی‌کرد دیه‌گو سیمئونه بتواند این کار را انجام دهد اما شاگردان او توانستند به سلطه طولانی برتری‌های 2 تیم معروف لالیگا یعنی بارسا و رئال خاتمه دهند.

7. جزایر فارو تیم یونان را گیج کرد: یکی دیگر از شگفتی‌های فوتبال در این سال در جریان رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی رخ داد که در جریان آن تیم کم‌آوازه جزایرفارو با نتیجه یک- صفر تیم یونان را شکست داد و اولین پیروزی خود را بعد از 3 سال جشن گرفت.

پدر نیمار40‌ میلیون یورو به جیب زد: وقتی که هزینه واقعی انتقال نیمار به بارسلونا مشخص شد، ساندرو راسل رئیس باشگاه بارسلونا مجبور به استعفا شد. در این بین‌70 درصد هزینه‌ها به پدر نیمار پرداخت شده بود؛ بزرگ‌ترین رقم پرداختی که به یک مدیر‌برنامه در تاریخ فوتبال پرداخت شده است

8. تحقیر شیاطین‌سرخ برابر تیم دسته پایینی میلتون: در جریان رقابت‌های جام‌ اتحادیه انگلستان، منچستریونایتد با هدایت مربی هلندی خود لوئیز فن‌گال از تیم دسته اولی میلتون‌کینز با 4 گل شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

9. کریستال پالاس‌3 - لیورپول 3: فصل پیش لیورپول تا آستانه قهرمانی در لیگ برتر هم پیش رفت اما در دیداری حساس برابر کریستال‌پالاس در‌حالی که 3‌ – صفر از حریف پیش بود، با بی‌دقتی هرچه تمام‌تر بازیکنانش به نتیجه تساوی رضایت داد و فصل را با نایب‌قهرمانی به پایان رساند.

10. جوانی که 4 گل به میلان زد: دومنیکو براردی در جریان رقابت‌های سری A ایتالیا برابر میلانی که آلگری مربی‌اش بود، همه گل‌های تیمش را به ثمر رساند و مسابقه 4 - 3 به نفع ساسولو تمام شد. این نخستین بار در طول80 سال گذشته بود که بازیکنی بسیار جوان در یک مسابقه سری 4,A گل به ثمر می‌رساند که این شکست مفتضحانه پایانی برای آلگری هم بود.

بخش ورزشی تبیان

منبع : خراسان نیوز