تبیان، دستیار زندگی
عضو کمیته اجرایی فیفا از احتمال کاهش سهمیه قاره اروپا و افزایش سهمیه قاره آفریقا برای جام جهانی 2018 خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اروپا در آستانه کاهش سهمیه در جام جهانی


عضو کمیته‌ اجرایی فیفا از احتمال کاهش سهمیه قاره اروپا و افزایش سهمیه قاره آفریقا برای جام جهانی 2018 خبر داد.

سوانسینگر

جام جهانی 2018 قرار است در روسیه برگزار شود. در حالی که هنوز مکانیزم مرحله انتخابی این جام مشخص نشده، تئو سوانسینگر، رییس سابق فدراسیون آلمان که عضو کمیته‌ اجرایی فیفا نیز هست، عنوان کرد قاره اروپا به احتمال زیاد با کاهش سهمیه در جام جهانی روبرو خواهد شد. در جام جهانی 2014 برزیل 13 تیم از قاره اروپا و پنج تیم از قاره آفریقا حضور داشتند در حالی که قاره آسیا مانند سال گذشته چهار و نیم سهمیه داشت، قاره آمریکای مرکزی و شمالی سه و نیم سهمیه، اقیانوسیه نیم سهمیه و آمریکای جنوبی چهار و نیم سهمیه.

اکنون به نظر می‌رسد فیفا قصد دارد تا سهمیه قاره ها را در جام جهانی 2018 تغییر دهد و با کم کردن سهمیه قاره اروپا، سهمیه قاره آفریقا را افزایش دهد.

سوانسینگر ادامه داد: سپ بلاتر می‌داند که خیلی‌ها از سهمیه بندی قاره‌ها ناراحت هستند و می‌خواهند سهمیه قاره آفریقا را افزایش یابد. خود بلاتر نیز می‌داند که سهمیه قاره آفریقا کم است و باید افزایش پیدا کند و این افزایش می‌تواند در انتخابی جام جهانی 2018 صورت گیرد.

اکنون به نظر می‌رسد فیفا قصد دارد تا سهمیه قاره ها را در جام جهانی 2018 تغییر دهد و با کم کردن سهمیه قاره اروپا، سهمیه قاره آفریقا را افزایش دهد

سه جام جهانی قبلی را تیم‌های اروپایی فتح کردند. آخرین باری که یک تیم اروپایی نتوانسته در جام جهانی قهرمان شود به سال 2002 باز می‌گردد که برزیل موفق شد در فینال با دو گل آلمان را شکست دهد. در صورتی که تغییری در مکانیزم انتخابی جام جهانی 2018 صورت نگیرد، 53 کشور عضو اتحادیه اروپا برای حضور در جام جهانی تلاش کنند تا در نهایت 13 تیم به این رقابت‌ها صعود کنند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا