تبیان، دستیار زندگی
پس از برگزاری مراسم قرعه کشی نوزدهمین دوره مسابقات فوتبال جام جهانی که قرار است در سال 2010 در آفریقای جنوبی برگزار شود .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه می خواهند بدرخشند

جام جهانی 2010

پس از برگزاری مراسم قرعه کشی نوزدهمین دوره مسابقات فوتبال جام جهانی که قرار است در سال 2010 در آفریقای جنوبی برگزار شود، مربیان،بازیکنان و مسئولان 32 تیم شرکت کننده در این مسابقات به درخشش و کسب موفقیت امیدوارند و از انگیزه بالایشان برای رسیدن به این مهم حرف می‌زنند.

به نقل از  مهر، مراسم قرعه کشی این مسابقات جمعه شب با حضور نمایندگان 32 تیم شرکت کننده و برخی چهره های ماندگار و صاحب نام فوتبال دنیا در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی برگزار شد و گروه بندی این مسابقات برگزار شد.

در این میان برخی مربیان معتقدند تیم شان در گروه مرگ قرار گرفته و برخی نیز خود را از هم اکنون در فینال می بینند و برخی نیز امیدوارند بتوانند در مسابقات جام جهانی بدرخشتند و از اعتبار کشورشان دفاع کنند.

دونگا: برزیل از هیچ رقیبی نمی ترسد

سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل معتقد است مردانش از هیچ تیمی در این مسابقات نمی ترسند. دونگا پس از مراسم قرعه کشی گفت: « برزیل از هیچ رقیبی نمی‌ترسد. معقول است که بازی را با تیم‌های ضعیف آغاز کنیم و بعدتر به سراغ تیم‌های قوی برویم. در کمال صداقت باید بگویم از فرانسه نمی‌ترسم. آماده‌ایم تا هر کسی که جلوی‌مان ایستاده را ببریم. ما برای همه احترام قائلیم، اما نباید فراموش کنیم که ما تیم برزیلیم. موفق‌ترین تیم در تاریخ فوتبال.»

فالکائو: قرعه خوبی بود

ستاره سابق تیم ملی برزیل و باشگاه رم  در مورد تیم ملی کشورش، و گروهی که در آن قرار گرفته به سایت گل گفت: « آشکارا، برزیل در گروه ضعیفی قرار نگرفته است اما خیلی هم گروه سختی نیست. فکر می کنم قرعه خوبی برای ما بود. فکر می کنم ساحل عاج سخت ترین رقیب ماست."

فالکائو همچنین در مورد تیم هایی که به نظرش شانس های اصلی کسب جام هستند، صحبت کرد. " فکر می کنم که تیم هایی که همیشه مدعی بودند، این بار نیز از شانس بیشتری برخوردارند. تیم هایی مانند آرژانتین، آلمان، ایتالیا، اسپانیا. تیم هایی که خوب بازی می کنند. من فکر می کنم  که انگلیس با فابیوکاپلو در این جام جهانی بسیار قدرتمندتر ظاهر خواهد شد."

رونمایی از توپ جام جهانی 2010

رونالد دی بوئر: گروه هلند کمی گول زننده است

رونالد دی بوئر، بازیکن سابق بارسلونا و مربی فعلی تیم ملی هلند در مورد قرعه تیمش در مسابقات جام جهانی گفت:" گروه هلند، سخت ترین گروه نیست اما کمی گول زننده است. دانمارک از نظر فنی تیم خوبی است. آنها در دور مقدماتی بسیار خوب بودند.  بازی مقابل آنها دیدار دشواری خواهد بود.  در مقابل ژاپن، شما نمی توانید به سرعت بگوئید که چه اتفاقی خواهد افتاد. آنها در تمام طول مسابقه می دوند و می توانند اوضاع را مشکل کنند و شکست دادن آنها کار ساده ای نیست. کامرونی ها نیز از نظر فیزیکی و فنی تیم بسیار خوبی هستند."

لیت بارسکی: صربستان سرسخت ترین حریف آلمان است

پیر لیتبارسکی، ستاره سابق تیم ملی آلمان که حالا به عنوان یک کارشناس اظهار نظر می کند، در مورد قرعه تیم ملی کشورش  گفت:" آلمان مانند همیشه از بخت خوبی در مراسم قرعه کشی برخوردار بود زیرا ما با فرانسه و ساحل عاج هم گروه نشدیم. خیلی ها می گویند که غنا بعد از ساحل عاج، دومین تیم پرقدرت آفریقایی است اما من فکر می کنم که در این گروه، صربستان سرسخت ترین رقیب ماست. من بازی های آنها را در مسابقات مقدماتی دیده ام. بازی در مقابل آنها دشوار است. آنها از این انگیزه برخوردار خواهند بود که به آلمان نشان دهند که بهترین تیم اروپایی گروه D هستند."

دل بوسکه: گمان نمی کنم در گروه آسانی قرار گرفته باشیم

اسپانیا در گروه H در کنار هندوراس، شیلی و سوئد قرار داد. بر خلاف نظر بسیاری از تماشاگران، ویسنته دل بوسکه، سرمربی تیم اسپانیا، گمان نمی‌کند این گروه به آن سادگی‌ها که به نظر می‌آید باشد. او به نشریه AS گفته « ما نباید از این بابت ناراحت باشیم و البته هیجان‌زده هم نباید باشیم. تیم هندوراس از همه ناشناس‌تر است، اما آن‌ها هم سختی خودشان را دارند. شیلی تیم خوبی است. سوئیس در وضعیت بسیار خوبی است. آن‌ها مربی‌ای دارند نظیر [اوتمار] هیتسفلد که تیم را بسیار تغییر داده و یک تیم ملی فوق‌العاده ساخته. ما باید خوب خودمان را آماده کنیم.»

فن مارویک: باید همه حریفانمان را شکست دهیم

برت فن مارویک، سرمربی تیم ملی فوتبال هلند هم در مورد حضور تیم ملی کشورش در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی گفت:  « اگر بخواهم راست‌اش را بگویم، هیچ تیمی وجود ندارد که دلم بخواهد با آن بازی کنیم. به هر حال مسائل هیچ‌وقت آن طور که تو می‌خواهی پیش نمی‌روند. اگر بخواهیم جام جهانی را ببریم باید تمام حریف‌هایمان را شکست بدهیم.»

کاپلو سرمربی تیم ملی انگلیس

کاپلو: انگلیس باید قهرمان شود

فابیو کاپلو سرمربی تیم ملی انگلیس، از هم گروه شدن با آمریکا، الجزایر و اسلوونی در جام جهانی راضی است. وقتی از مربی ایتالیایی سوال شد که آیا برای اولین بار بعد از جام جهانی 1966 انگلیس می تواند قهرمان جهان شود، گفت: ما باید قهرمان شویم.

کاپلو به BBC گفت: " قرعه ما بد نیست. ما اخیرا با آمریکا و اسلوونی بازی کردیم و آنها را شکست دادیم اما وقتی در ماه ژوئن در آفریقای جنوبی با آنها روبرو شویم، بازی متفاوتی خواهد بود.  الجزایر مصر را شکست داد. آنها تیم خوبی هستند. هر رقیبی قوی است زیرا وقتی شما در جام جهانی بازی می کنید، هیچ مسابقه ای آسان نیست."

کریستیانو رونالدو: فینال پرتغال - اسپانیا رویایی خواهد بود

فوروارد تیم رئال مادرید گفته که بازی کردن برای تیم ملی پرتغال مقابل اسپانیا در بازی پایانی جام جهانی آفریقای جنوبی برایش چیزی شبیه رویا است. کاپیتان تیم پرتغال اعلام کرده که دوست دارد در بازی فینال جام جهانی در تابستان آینده، مقابل قهرمان لیگ قهرمانان اروپا بازی کند، اما دوست ندارد این بازی در دورهای اول و خیلی زود اتفاق بیفتد.

او به AS گفته «هدف ما رسیدن به جام جهانی بود و موفق هم شدیم، نمی‌خواهم خیلی زود به مصاف اسپانیا برویم. در فینال عالی است. بله رویایی است.» رونالدو هم‌چنین گفته است که انتظار دارد فینال سختی برگزار شود، اما معتقد است که تیم‌اش برای حضور در این تورنمنت بسیار آماده است. «تورنمنت دشواری خواهد بود، اما ما آماده خواهیم بود و بعد هم باید دید خدا چه می‌خواهد.»

کاپیتان یونان: دیدار با یک آسیایی بسیار مهم است

یونان به همراه آرژانتین، نیجریه و کره جنوبی، در گروه B رقابت های جام جهانی قرار گرفتند.  یونان در اولین گام به مصاف کره جنوبی می رود و کاپیتان این تیم، جورجیوس کاراگونیس، در مصاحبه با سایت گل گفت که اولین دیدار آنها مقابل رقیب آسیایی بسیار مهم است. " ما می خواهیم بهترین بازی هایمان را به نمایش بگذاریم و من فکر می کنم که اگر درست عمل کنیم، از عهده آن برخواهیم آمد. ما تیم جاه طلبی هستیم. بازی اول ما در مقابل کره جنوبی، دیداری تعیین کننده است. اگر ما در این مسابقه به پیروزی برسیم، پس از آن نشان خواهیم داد که چه کارهایی می توانیم انجام بدهیم."

 جام جهانی2010

تری ونبلز: انگلستان برای صعود مشکلی نخواهد داشت

تری ونبلز که هدایت تیم ملی انگلستان در یورو 96 را برعهده دارد در مورد قرعه کشی مسابقات جام جهانی می گوید: نباید آمریکا را دست کم گرفت، اما فکر نمی‌کنم انگلستان برای صعود با مشکلات زیادی مواجه شود. او به اسکای اسپورت نیوز گفته «بازی سختی خواهد بود، آن‌ها در شرایط خوبی‌اند و خوب سازماندهی شده‌اند، نمی‌توانند ما را از میدان به در کنند، اما می‌توانند روحیه‌مان را خراب کنند. بازی با امریکا می‌تواند برای ما بازی سختی شود. با ان که الجزایر برای رسیدن به این مرحله خیلی خوب عمل کرده، اما اصلا قابل قیاس با این دو تیم نیست. از ما انتظار می‌رود که صعود کنیم و باید صعود کنیم، پس بیایید خوشحال باشیم. انگار که این گروه برای ما دست‌چین شده پس بیایید از آن راضی باشیم.»

آلن شیرر: برابر آمریکا نگران نیستیم

شیرر کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال انگلستان نیز در این مورد به بی بی سی گفته « از قبل گفته‌ام، فکر نمی‌کنم که باید بابت آمریکا نگران باشیم. فکر می‌کم آقای کاپلو در افریقای جنوبی روی نیمکت‌اش بنشیند و در درون خوشحال و خندان باشد. هیچ کس هیچ چیز دیگری راجع به این گروه نمی‌تواند بگوید. ایالات متحده، الجزایر و اسلونی، اگر امروز صبح نام این تیم‌ها را به فابیو می‌گفتید فکر می‌کردید دارید مسخره‌اش می‌کنید.»

سرمربی اسلوونی: مساحتی کوچک اما قلبی بزرگ داریم

" ماتجاز کک" دوست دارد در تابستان آینده در جام جهانی آفریقای جنوبی، برابر انگلستان امتیاز به دست آورد. یاران کک در بازی حذفی توانستند روسیه، تیم حاضر در نیمه نهایی یورو 2008 را شکست بدهند و به مسابقات جام جهانی راه پیدا کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال اسلوونی می گوید: « ما در استادیوم ویمبلی بازی کرده‌ایم، اما این آفریقای جنوبی است و این بازی، بازی دیگری است. برای این بازی اسلوونی انگیزه و انرژی بسیاری دارد. اسلوونی به لحاظ مساحت کوچک‌ترین کشوری است که در جام جهانی شرکت کرده، اما ما تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد. همین کشور کوچک در بازی حذفی روسیه را حذف کرد.»

کک می‌گوید: « این گروه گروه بسیار سختی است. اسلوانی کوچک است اما قلب بزرگی دارد و این یکی از بزرگ‌ترین نقاط مثبت این تیم است. اسلوونی در دو بازی بهتر از روسیه بود، شانسی نبود بلکه فوتبال بهتری ارائه داد‌.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری