تبیان، دستیار زندگی
کریستیانو رونالدو بازیکن پرتغالی تیم منچستریونایتد انگلیس عنوان بهترین بازیکن سال 2008 فوتبال جهان را از آن خود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونالدو مرد سال فوتبال جهان شد

کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو بازیکن پرتغالی تیم منچستریونایتد انگلیس عنوان بهترین بازیکن سال 2008 فوتبال جهان را از آن خود کرد.

به گزارش گروه ورزشی تبیان، مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال فوتبال جهان شب گذشته با حضور علی دایی سرمربی تیم ملی ایران در زوریخ سوئیس برگزار شد و طی آن کریستیانو رونالدو بازیکن پرتغالی تیم فوتبال منچستریونایتد انگلستان با پیشی گرفتن از چهار رقیب دیگر عنوان بهترین بازیکن سال 2008 جهان را به خود اختصاص داد.

این بازیکن تیم ملی پرتغال با 935 امتیاز بالاتر از لیونل مسی (678) از آرژانتین، فرناندو تورس (203) از اسپانیا، کاکا (183) از برزیل و ژاوی (155) از اسپانیا قرار گرفت.

همچنین مارتا ملی پوش تیم ملی فوتبال برزیل هم در بخش زنان به عنوان برترین بازیکن زن سال 2008 انتخاب شد. وی با (1002) امتیاز بالاتر از بیرگیت پرینز آلمانی با (328) امتیاز، کریستیان برزیلی با (275) امتیاز، نادی آنگرر آلمانی با (198) امتیاز و کلی اسمیت انگلیسی با (150) امتیاز قرار گرفت.

کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو پس از انتخاب شدن به عنوان مرد سال فوتبال جهان گفت: این یک لحظه فوق العاده در زندگی من است و این عنوان را به خانواده‌ام، دوستانم و هم تیمی‌هایم تقدیم می کنم.

وی افزود: قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2008، خاطره انگیزترین اتفاق زندگی‌ام بود. ضمن اینکه از نقش سرآلکس فرگوسن در کسب این عنوان نمی توان بسادگی گذشت. سال 2008 برای من و باشگاهم یک فصل بزرگ بود و باید بگویم که من چیزهای بسیار زیادی از فرگوسن آموختم.

بازیکن پرتغالی تیم فوتبال منچستریونایتد ادامه داد: تجربه فرگوسن یک عامل بسیار مهم به شمار می آید. داشتن چنین مربی بزرگی یک امتیاز محسوب می شود.

کریستیانو رونالدو خاطر نشان کرد: بردن عنوان برترین بازیکن سال جهان اوج یک دوره شگفت انگیز برای من به حساب می آید. واقعا خوشحالم و به خودم می بالم در خصوص آنچه با تیمم انجام داده‌ام و آنچه برده‌ایم. خوشحالم از اینکه بخشی از تاریخ باشگاهی چون منچستریونایتد هستم.