تبیان، دستیار زندگی
کارشناسان فوتبال هامبورگ و هواداران متعصب آلمانی این تیم طی یک ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهدوی کیا در جمع اسطوره های هامبورگ

مهدوی کیا سومین اسطوره تیم فوتبال هامبورگ

کارشناسان فوتبال هامبورگ و هواداران متعصب آلمانی این تیم طی یک نظرسنجی و بررسی، مهدی مهدوی کیا، ستاره ایرانی حال حاضر اینتراخت فرانکفورت و سابق سفیدپوشان بندرهامبورگ، را به عنوان سومین اسطوره تاریخ فوتبال هامبورگ معرفی کردند.

به گزارش آپتو ایلیون (up to eleven) کارشناسان فوتبال آلمان طی یک بررسی که در آن شاخص های گلزنی، پاس گل، محبوبیت،میزان گل های اروپایی مدنظر بود، فیلیکس ماگات به عنوان فرد برتر تاریخ فوتبال هامبورگ و پس از آن فرانس بکن باوئر اسطوره دوم و مهدی مهدوی کیا، نفر سوم تاریخ فوتبال این تیم آلمانی انتخاب شده است.

مهدوی کیا ستاره ایرانی پیشین تیم هامبورگ

مهدی مهدوی کیا، نفر سوم تاریخ فوتبال هامبورگ نفراتی چون سرگی باربارز، کوین کیگان، رافائل فان درفارت، دیتر زیلر، امیل امینزا، خوآن پابلوسورین، توماس گراوسن، پائولو گرائر و مانفر دکالتز، پشت سر گذاشته است.

براساس این گزارش، مهدی مهدوی کیا طی هشت سال حضور درهامبورگ در فصول  1999 تا 2007 طی 211 بازی 26 گل، 102 پاس گل در رقابتهای بوندسلیگا ، رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا ، یوفا و اینتر توتو به ثمر رسانده که در تاریخ این باشگاه ماندگار خواهد بود.

صداقت و سیستم رفتاری درست مهدی مهدوی کیا هواداران این تیم را به خود مجذوب کرده است.

مهدوی کیا ستاره ایرانی پیشین تیم هامبورگ مهدوی کیا ستاره ایرانی پیشین تیم هامبورگ

براساس این گزارش مهدی مهدوی کیا ، هافبک طلایی و موفق هامبورگ ، کمک شایانی در صعود این تیم در دو فصل 2003-2004 و 2006 - 2007 کرد تا از رقابتهای اینتر توتو به جام یوفا صعود کند .

همچنین در فصل 2002-  2001 مهدوی کیا در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا برابر یوونتوس و دیپورتیوو لاکرونیا با درخشش خیره کارشناسان فوتبال و گزارشگران شبکه های مختلف خبری را انگشت به دهان کرد.

پاس های طلایی موشک هامبورگ، تیم های بایرن مونیخ، دورتموند و شالکه را به وحشت می انداخت و بسیاری از مهاجمان مانند سرگی باربارز و تاکاهارا، به واسطه وی موفق به گلزنی شدند.

مهدوی کیا در کنار بکن باوئر

این گزارش حاکی از آن است که معروف ترین سایت ارقام و آمار یعنی و یکی پدیا، نیز مهدوی کیا را به جمع اسطوره های تاریخ این باشگاه اضافه کرده است.

همچنین انتقال مهدوی کیا از هامبورگ به اینتراخت فرانکفورت برخلاف تمایل هواداران این تیم آلمانی بود و هنوز هم مسوولان تیم هامبورگ در تیرس انتقادات تند هواداران به دلیل حفظ نکردن این بازیکن مستعد ایرانی هستند.

یکی از هواداران هامبورگ در این زمینه گفت: طرفداران متعصب هامبورگ، قضیه انتقال مهدوی کیا به اینتراخت را باور نمی کردند و این شهر در شوک عجیبی از این انتقال قرار گرفته بود.

هواداران ناراضی از جدایی مهدوی کیا از هامبورگ