تبیان، دستیار زندگی
برنامه نود این هفته علاوه بر برسی هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران، به مسئاله واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس نیز پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تایید مذاکره پرسپولیس با برانکو


برنامه نود این هفته علاوه بر بررسی هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران، به مساله واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نیز پرداخت.

برنامه نود این هفته ساعت 22:30 دوشنبه شب روی آنتن شبکه سه رفت. ابتدای برنامه گزارشی درباره مشکلات باشگاه راه آهن پخش شد. در این گزارش بازیکنان این تیم مشکلات باشگاه راه آهن را بیان کردند. بهادر عبدی در این‌باره اظهار کرد: ما مشکلات زیادی داریم و اگر اینگونه باشد، تا دو هفته دیگر سقوط تیم به لیگ یک قطعی می‌شود.

فردوسی پور ، برنامه نود

سوال پیامکی

سوال نظرسنجی این هفته به انتخاب بهترین بازیکن دو ماه اخیر فوتبال ایران اختصاص داشت. بینندگان نود باید از میان مرتضی پورعلی گنجی، آندرانیک تیموریان، قاسم حدادی‌فر، سجاد شهباززاده و وریا غفوری بهترین بازیکن را انتخاب می‌کردند. در نهایت نیز مرتضی پورعلی گنجی با کسب 37درصد آرا بهترین بازیکن دو ماه اخیر فوتبال ایران لقب گرفت.

آنالیز دیدار سپاهان و فولاد

در ادامه دیدار تیم‌های سپاهان و فولاد خوزستان به طور دقیق برسی شد. آنالیز نود نشان می‌داد این دیدار با 860 پاسی که بازیکنان ارسال کردند، یکی از با کیفیت‌ترین بازی‌های لیگ بود و به نوعی با استانداردهای جهانی مطابقت داشت. این دیدار 58 دقیقه و 5 ثانیه زمان مفید داشت. بر اساس این آنالیز مشخص شد 79 درصد پاس‌های مهدی شریفی با موفقیت به مقصد رسیده است. همچنین علی کریمی با ارسال 65 پاس رکورد جالبی به نام خود ثبت کرد.

نژادفلاح: با برانکو مذاکره کردیم

در بخش دیگری از برنامه محمد حسین نژادفلاح روی خط برنامه آمد تا درباره آخرین وضعیت باشگاه پرسپولیس صحبت کند. او در ابتدای صحبت‌های خود اظهار کرد: به دلیل اینکه امکان استعفای آقای سیاسی وجود نداشت، قرار بر این شد که من به عنوان قائم مقام باشگاه و با اختیارات مدیرعامل در باشگاه پرسپولیس کار کنم.

وی افزود: امروز جلسه خوبی با آقای درخشان برگزار کردیم و صحبت های خوبی هم مطرح شد. قرار بر این شد درخشان با قدرت به کارش ادامه دهد تا در جلسات بعدی درباره کادر فنی تیم تصمیم گیری کنیم. البته مذاکراتی با برانکو اوانکویچ انجام شده و او نیز اعلام آمادگی کرده تا به پرسپولیس بیاید. در این مورد هیات مدیره تصمیم می گیرد. باید جلساتی برگزار و در این مورد صحبت کنیم.

وی تاکید کرد: گزینه اول ما حمید درخشان است و برانکو و افشین قطبی گزینه های بعدی ما هستند.

در بخش دیگری از برنامه محمد حسین نژادفلاح روی خط برنامه آمد تا درباره آخرین وضعیت باشگاه پرسپولیس صحبت کند. او در ابتدای صحبت‌های خود اظهار کرد: به دلیل اینکه امکان استعفای آقای سیاسی وجود نداشت، قرار بر این شد که من به عنوان قائم مقام باشگاه و با اختیارات مدیرعامل در باشگاه پرسپولیس کار کنم

پیوستن میردورقی به پرسپولیس بررسی شد

پخش گزارشی درباره پیوستن مبین میردورقی به باشگاه پرسپولیس بخش دیگری از برنامه بود. در این گزارش که سوابق فوتبالی میردورقی مورد برسی قرار گرفت، نشان می‌داد او سوابق درخشانی در کارنامه خود ندارد اما در ادامه پدر او روی خط آمد و به دفاع از عملکرد فرزند خود پرداخت.

آنالیز دروازبان‌های لیگ

آنالیز بعدی نود به عملکرد دروازه بان‌های لیگ اختصاص داشت. بعد از آغاز لیگ، یک سوم گل‌هایی که به ثمر رسیده است روی اشتباهات دروازه بان‌ها بوده است. در سه هفته اخیر مجموع اشتباهاتی که گلرها انجام داده‌اند 35 مورد بوده که حاصل آن 15گل بوده است. 17خروج اشتباه، بیشترین اشتباهی بوده که دروازه بان‌ها انجام داده‌اند. همچنین عملکرد عیسی اندوی نیز مورد برسی قرار گرفت و مشخص شد او به طور میانگین در هر 56 دقیقه یک گل دریافت کرده و روی تمام گل‌ها هم مقصر بوده است.

خادم و پورحسینی مهمانان ویژه برنامه

امیررضا خادم و عبدالله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی مهمانان بخش پایانی برنامه بودند. پورحسینی در ابتدای صحبت‌های خود در واکنش به سوال فردوسی‌پور مبنی بر اینکه آیا خریداران باشگاها با هماهنگی هم در مزایده شرکت نکردند، گفت: احتمال دارد با هم هماهنگ کرده باشند اما ما طبق قانون مجددا مزایده برگزار می‌کنیم. سعی ما بر این است که مزایده دوم را تا قبل از پایان سال برگزار کنیم. البته این موضوع به نظر هیات واگذاری بستگی دارد.

او تاکید کرد: شاید در مزایده‌های بعدی شرایط تغییر کند اما قیمت پایه همان 290میلیارد تومان خواهد بود.

امیر رضا خادم هم با بیان اینکه وزارت ورزش بنا داشت تا وضعیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تعیین تکلیف شود، اظهار کرد: ما تلاش کردیم با وجود عدم شفافیت مالی و همچنین وجود مشکلات قضایی و امنیتی و بدهی‌های زیاد این باشگاه‌ها را واگذار کنیم

پوری حسینی در ادامه با بیان اینکه وزیر ورزش و معاونانش خواهان واگذاری باشگاه هستند، اضافه کرد: در لایه‌های پایین‌تر از وزارت ورزش رفتارهای متفاوتی را شاهد بودیم. ما برای قیمت گذاری هم از یک شرکت بین المللی استفاده کردیم و این موضع به تایید کارشناس دادگستری هم رسید.

امیر رضا خادم هم با بیان اینکه وزارت ورزش بنا داشت تا وضعیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تعیین تکلیف شود، اظهار کرد: ما تلاش کردیم با وجود عدم شفافیت مالی و همچنین وجود مشکلات قضایی و امنیتی و بدهی‌های زیاد این باشگاه‌ها را واگذار کنیم.

او درباره انتخاب اعضای هیات مدیره پرسپولیس هم گفت: افرادی که در هیات مدیره این باشگاه حضور دارند از مقبولیت بالایی برخوردار هستند. آنها صاحب رای هستند و برخلاف گذشته در تصمیمات تاثیرگذار هستند. با این حال در ابتدای فصل از سوی بخش خصوصی منابع مالی را به این باشگاه‌ها تزریق کردیم. در ابتدای فصل باید به این باشگاه‌ها پول می‌دادیم اما با توجه به این که دولت توان پرداخت این پول را نداشت برنامه‌ای ترتیب دادیم تا این پول از سوی بخش خصوصی وارد شود.

وی اضافه کرد: اینکه می‌گویند سیاسی به سه باشگاه کمک کرده، درست نیست. او اسپانسر پرسپولیس شد و عضو هیات مدیره نیز بود اما زمانی که باشگاه استقلال اسپانسری نداشت، او یک شرکت را برای اسپانسری استقلال به ما معرفی کرد. دز آن زمان پیشنهاداتی برای باشگاه استقلال می‌آمد تا اسپانسر شوند اما کسی قادر به پرداخت پیش پرداخت نبود. حتی ما پیشنهاد 50میلیارد تومانی نیز داشتیم.

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا