تبیان، دستیار زندگی
رییس فدراسیون فوتبال گفت: من از نظر شخصی با تمدید قرارداد کی روش موافق نیستم اما به نظر مردم و کارشناسان احترام می گذارم و برای تمدید قرارداد با او در تلاش هستم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کفاشیان: کی روش اهل مذاکره است


رییس فدراسیون فوتبال گفت: من از نظر شخصی با تمدید قرارداد کی روش موافق نیستم اما به نظر مردم و کارشناسان احترام می گذارم و برای تمدید قرارداد با او در تلاش هستم.


کفاشیان

علی کفاشیان در یک برنامه تلویزیونی افزود: من از ته دل راضی به عقد قرارداد با کی روش نیستم. اگر بتوانم فرد دیگری بیاورم و مقداری از مبلغ قرارداد را کم کنیم، می توانم به دیگر تیم های فوتبال کمک کنم. وی با بیان اینکه قطع همکاری با کی روش یک مشکل دارد و آن اینکه اگر تیم ملی یک باخت در آینده داشته باشد، همه مسئولین فدراسیون فوتبال زیر سئوال می روند. رییس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: به رغم اینکه دلم راضی به عقد قرارداد با کی روش نیست، به آن اهمیت نمی دهم و برای همکاری با این مربی تلاش خواهم کرد.

کفاشیان در باره وضعیت فعلی کی روش گفت: کی روش در حال حاضر در پرتغال است و برنامه اردوی اولیه تیم ملی فوتبال ایران در این کشور را تدوین می کند. در حال حاضر برنامه ای برای تمرین تیم ملی فوتبال نداریم و به همین جهت نگرانی از بابت تاخیر در عقدقرارداد نیز نداریم. تیم ملی دو دوره 10 روزه در مهر و آبان ماه تمرین خواهد داشت و بازی های لیگ برتر را دستیاران او زیر نظر دارند. تیم ملی فوتبال چند بازی تدارکاتی و اردو نیز قبل از آغاز جام ملت های آسیا خواهد داشت. وی در باره بلاتکلیفی و کمبود زمان و رعایت نشدن شان این سرمربی گفت: کی روش اهل مذاکره است. قبل از جام جهانی ابراز رضایت برای ادامه همکاری کرد که قرار شد بعد از نتیجه جام جهانی با این مربی مذاکره کنیم. تمدید قرارداد بعد از بررسی های کارشناسی تایید شد و مبلغ پیشنهادی نیز به کی روش دادیم. در حال حاضر در باره اصل قرارداد با او مشکلی و بحثی نداریم و سر مبلغ نیز به توافق رسیدیم.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: کی روش علاقمند به مسایل خاصی است که باید برای آنان با او به توافق برسیم. به عنوان مثال او مایل است قوانین خارج از کشور مبنای اختلافات باشد. یکی دیگر از اختلافات بحث فسخ قرارداد است که ما سه زمان پیشنهاد دادیم، یکی بعد از جام ملت ها و اگر کی روش نتیجه نگرفت؛ دومین زمان در بازی های مقدماتی جام جهانی است و اگر این مربی موفق به کسب مجوز حضور در جام جهانی نشود و مقطع سوم پایان جام جهانی 2018 است.

وزارت ورزش و جوانان از ابتدا از تمدید قراردداد کی روش حمایت کرده است. اما نهادهای دیگر نیز پیامهایی برای قرارداد کی روش دادند که باید فدراسیون فوتبال با دقت این موضوع را پیگیری کند

کفاشیان گفت: اما اینکه مبلغ خسارت چگونه پرداخت شود از دیگر اختلافات فدراسیون و کی روش است. کی روش نظرش این بود که در صورت فسخ قرارداد کل مبلغ قرارداد را بگیرد، ما قبول نکردیم. بعد قرار شد از زمان فسخ تا یک سال کامل را بگیرند.وی تاریخ شروع قرارداد کی روش دهم مردادماه دانست و گفت: پاداش برای موفقیت در جام ملت های آسیا نیز در قرارداد کی روش در نظر گرفتیم و اگر موفق نشود باید یک سری خسارت نیز در نظر داشته باشیم. کفاشیان گفت: قرارداد دوره قبل کی روش دو میلیون 500 هزار دلار بود. آن زمان دولت حمایت کرد و کمک کرد. در حال حاضر حتی اگر این مبلغ موافقت شود، حدود هشت میلیارد تومان می شود. فوتبال چندین تیم دارد که تدارکات آنان نیز باید انجام شود اگر قرار باشد همه منابع به تیم ملی اختصاص یابد، نمی توانیم تیم های دیگر فوتبال را حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان از ابتدا از تمدید قراردداد کی روش حمایت کرده است. اما نهادهای دیگر نیز پیامهایی برای قرارداد کی روش دادند که باید فدراسیون فوتبال با دقت این موضوع را پیگیری کند. رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که آیا وزارت ورزش و جوانان در باره قطع همکاری فدراسیون با برخی افراد از جمله خانم فریده شجاعی داده است، گفت: وزارت ورزش در باره عملکرد بخش بانوان فدراسیون راضی نبودند و ما هم نیز تغییراتی در این بخش دادیم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: سیمای جمهوری اسلامی ایران