تبیان، دستیار زندگی
سایت یاهو علی دایی و علی کریمی را برترین بازیکنان تاریخ فوتبال خاورمیانه می داند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دایی و کریمی برترین های تاریخ


سایت یاهو علی دایی و علی کریمی را برترین بازیکنان تاریخ فوتبال خاورمیانه می داند.

دایی و کریمی

جان داردن 10 بازیکن برتر خاورمیانه و شمال آفریقا را انتخاب کرده و علی دایی و علی کریمی در میان این 10 بازیکن قرار دارند. ایران با دو بازیکن بیشتر از کشورهای دیگر نماینده دارد. رباح ماجر الجزایری، محمود الخطیب مصری، علی کریمی و علی دایی، اسماعیل مطر اماراتی، یونس محمود عراقی، سامی الجابر عربستانی، علی الحبسی عمانی، حسین سعید عراقی و نورالدین نیبت مراکشی بازیکنانی هستند که او به عنوان بهترین بازیکنان خاورمیانه و شمال آفریقا انتخاب کرده است. داردن در مورد کریمی نوشته است: «او بازیکنی غریزی بود. او حتی دوران بهتری داشته باشد. او 117 بار برای کشورش بازی کرد و بوندس‌لیگا را در سال 2006 با بایرن مونیخ فتح کرد اما مصدومیت زانو دوران او در باواریا را محدود کرد.» داردن همچنین دایی را از معدود مهاجمان آسیا می‌داند که در همه جهان مشهور هستند. در متن او درباره دایی آمده: «بهترین گلزن ملی تاریخ فوتبال با 109 گل برای ایران، احتیاجی به معرفی ندارد. دایی اشتهایی کم‌نظیر در گلزنی و استعدادی غیرقابل‌انکار برای این کار داشت.

کریمی : «او بازیکنی غریزی بود. او حتی دوران بهتری داشته باشد. او 117 بار برای کشورش بازی کرد و بوندس‌لیگا را در سال 2006 با بایرن مونیخ فتح کرد اما مصدومیت زانو دوران او در باواریا را محدود کرد.»

او می‌گفت گلزنی هنری مادرزادی است و نمی‌شود یادش گرفت. او در محوطه جریمه تا اواخر دوران بازی خود خطرناک بود. او زمانی که کفش‌هایش را آویخت برای پرسپولیس، بایرن مونیخ و هرتابرلین بازی کرده بود. او یکی از معدود مهاجمان آسیا است که در همه دنیا مشهور است. دایی در سال 99 برترین بازیکن آسیا شد و علاوه بر آن با بایرن مونیخ قهرمانی در بوندسلیگا و نایب قهرمانی در اروپا را تجربه کرده است.»

بخش ورزشی تبیان


منبع : جام جم ورزشی