تبیان، دستیار زندگی
روی هفته پنجم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور با پیروزی راه آهن برابر ملوان و توقف خانگی پرسپولیس برابر پدیده مشهد به پایان رسید. شاگردان علی دایی درحالی برابر پدیده به تساوی رسیدند که تا دقیقه 75 از این تیم عقب بودند اما به لطف یک ضربه پنالتی
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رژه پرسپولیس روی اعصاب هواداران


هفته پنجم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با پیروزی راه‌آهن برابر ملوان و توقف خانگی پرسپولیس برابر پدیده مشهد به پایان رسید. شاگردان علی دایی درحالی برابر پدیده به تساوی رسیدند که تا دقیقه 75 از این تیم عقب بودند اما به لطف یک ضربه پنالتی از باخت نجات یافتند.

پرسپولیس و پدیده

هفته پنجم چهاردهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت 19:10 امروز دوشنبه با برگزاری دو مسابقه به پایان رسید که در یکی از این دیدارها تیم فوتبال پرسپولیس شکست یک بر صفر برابر پدیده مشهد را با تساوی یک بر یک عوض کرد.

در این بازی که با قضاوت علیرضا فغانی در ورزشگاه آزادی برگزار شد، میلاد غریبی در دقیقه 38 تیم فوتبال پدیده را پیش انداخت اما محمد عبا‌س‌زاده در دقیقه 76 و از روی نقطه پنالتی گل برتری تیم فوتبال پرسپولیس را به ثمر رساند تا از سومین شکست این تیم در فصل جاری لیگ برتر جلوگیری شود.

شاگردان علی دایی در شرایطی میزبان تیم پدیده مشهد بودند که از چهار بازی گذشته خود صاحب یک پیروزی، یک تساوی و دو شکست شده بودند و موقعیت مناسبی در جدول رده بندی نداشتند. به همین خاطر برای کسب پیروزی در این دیدار به میدان آمدند اما در این مسابقه هم نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

در نیمه نخست سفیدپوشان پدیده در زمین پرسپولیس، بیشتر از میزبان خود صاحب توپ و میدان بودند. آنها در نهایت توانستند در دقیقه 38 و پس از اشتباه نیلسون در مهار توپ و با توجه به فرصت طلبی میلاد غریبی به گل برتری دست یابند. پس از این گل حملات بی‌‎برنامه‌‎ تیم پرسپولیس نتیجه‌ای در بر نداشت تا این تیم نیمه نخست را به میهمان مشهدی واگذار کند.

علی دایی در نیمه دوم تیم خود را هجومی‌تر کرد تا ابتدا از باخت خانگی نجات یافته و سپس برای رسیدن به پیروزی حملات بیشتری را روی دروازه حریف خود ایجاد کند. هرچند آنها در این نیمه تاحدودی برتر از پدیده بودند اما برنامه‌های‌شان برای جبران گل خورده نتیجه بخش نبود.

البته سرخپوشان پایتخت در دقیقه 79 و در معدود کارهای تاکتیکی خود به دروازه پدیده نزدیک شدند که وحید عسگری روی محمد عباس‌زاده خطایی را انجام داد. علیرضا فغانی بلافاصله نقطع پنالتی را نشان داد تا خود عباس‌زاده پشت توپ قرار گرفته و گل تساوی پرسپولیس را به ثمر برساند.

در نیمه نخست سفیدپوشان پدیده در زمین پرسپولیس، بیشتر از میزبان خود صاحب توپ و میدان بودند. آنها در نهایت توانستند در دقیقه 38 و پس از اشتباه نیلسون در مهار توپ و با توجه به فرصت طلبی میلاد غریبی به گل برتری دست یابند. پس از این گل حملات بی‌‎برنامه‌‎ تیم پرسپولیس نتیجه‌ای در بر نداشت تا این تیم نیمه نخست را به میهمان مشهدی واگذار کند

در دقایق پایانی نیمه دوم هم حملات پرسپولیسی‌ها هرچند دامنه‌دارتر شده بود اما نتیجه‌ای در برنداشت. در دقیقه 1+90 ضربه حسین ماهینی به تیر دروازه پدیده برخورد کرد اما مهدی خیری هم در دقیقه 2+90 یک موقعیت صددرصد گلزنی را از دست داد تا در نهایت این بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد، این نتیجه یعنی از دست رفتن 2 امتیاز حساس دیگر و بقای ماندن سرخپوشان در بین 5 تیم پائین جدول.

همچنین در دیگر بازی همزمان هفته پنجم لیگ برتر که ورزشگاه اکباتان برگزار شد، تیم فوتبال راه‌آهن تهران برابر ملوان بندرانزلی به پیروزی یک بر صفر دست یافت. محمد غلامی در دقیقه 6 گل برتری تیم راه‌آهن را به ثمر رساند.

تیم راه‌آهن اگر در این بازی پیروز نمی‌شد، پرسپولیس در رده یازدهم باقی می‌ماند اما برد شاگردان استیلی باعث سقوط یک پله تیم پرسپولیس شد.

جدول رده‌بندی لیگ برتر:

1- استقلال تهران 12 امتیاز

2- سپاهان اصفهان 10 امتیاز (8 زده - 5 خورده)

3- تراکتورسازی تبریز 10 امتیاز (7 زده - 4 خورده)

4- فولاد خوزستان 10 امتیاز (6 زده - 3 خورده)

5- پدیده مشهد 9 امتیاز

6- صبای قم 8 امتیاز

7- نفت تهران 7 امتیاز  - تفاضل گل 2

8- راه‌آهن تهران 7 امتیاز  - تفاضل گل صفر

.

.

.

12- پرسپولیس تهران 5 امتیاز

13- ذوب‌آهن اصفهان 3 امتیاز - تفاضل گل 2-

14- نفت مسجد سلیمان 3 امتیاز  - تفاضل گل 5-

15- صنعتی خوزستان 2 امتیاز - تفاضل گل 3-

16- پیکان تهران 2 امتیاز - تفاضل گل 6-

حسین نصیری

بخش ورزشی تبیان