تبیان، دستیار زندگی
شب گذشته هفته چهارم لیگ برتر فوتبال برگزار شد که تیم های استقلال و فولاد توانستند از شکست سپاهان و تراکتورسازی استفاده کرده و فاصله خود را با صدر جدول کاهش دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صحبت های مربیان بعد از هفته چهارم


شب گذشته هفته چهارم لیگ برتر فوتبال برگزار شد که تیم های استقلال و فولاد توانستند از شکست سپاهان و تراکتورسازی استفاده کرده و فاصله خود را با صدر جدول کاهش دهند.

صحبت های مربیان لیگ برتر پس از پایان هفته چهارم را اینجا بخوانید:

مجید جلالی: از تیمم راضی ام
قلعه نویی و جلالی

سرمربی تیم فوتبال سایپا می گوید تیمش تنها به خاطر بی تجربگی در ضربات ایستگاهی بازی را به استقلال واگذار کرد.

مجید جلالی سرمربی تیم سایپا پس از شكست تیمش برابر استقلال در نشست خبری گفت: «خیلی دردناك است كه در چنین مسابقه ای از روی ضربات ایستگاهی سه گل بخورید. به هر حال می توانم بگویم كه تا حدودی از تیمم راضی هستم اما این نوعی بی تجربگی است كه به خاطر ضربات ایستگاهی با دست خالی زمین را ترك كنیم.»

او ادامه داد: «خوب بازی كردن یك تیم امیدوار كننده است، وقتی كه در كنار بازی خوب موقعیت هم خلق می كنید وضعیت بهتر هم می شود. با این حال ما موقعیت هایمان را از دست می دهیم و باید این مشكل را برطرف كنیم. ما در چنین بازی دو بار از حریف پیش افتادیم اما عدم سازماندهی روی ضربات ایستگاهی سایپا را بازنده كرد.»

جلالی در پایان گفت:‌ »كیفیت تكنیكی دو تیم قطعا یكی نبود اما ما با توجه به كیفیت خود خوب بودیم و همه تلاش مان را به كار گرفتیم.»

قلعه نویی: برنامه نود دیگر اسمی از من نیاورد

امیر قلعه نویی پس از پیروزی لحظه آخری تیمش برابر سایپا در نشست خبری حاضر شد و به سوالان خبرنگاران پاسخ داد. او در ابتدا گفت: «به بازیكنان تبریك می گویم. ما موقعیت های زیادی در این بازی داشتیم و گل اولی كه خوردیم به نوعی ما را غافلگیر كرد. نیمه دوم تغییراتی در تركیب تیم داشتیم و خدا را شكر كه در نهایت با دست پر از میدان خارج شدیم. به آقای جلالی هم بابت تیم خوبش تبریك می گویم. همچنین از هواداران خوب مان هم تشكر می كنم كه تا لحظه آخر پشت تیم بودند و ما را تشویق كردند.»

او ادامه داد: «در مورد امید ابراهیمی باید بگویم كه او یكی از بهتری هافیك های ایران است و در جام جهانی به نوعی در حق او اجحاف شد. سطح بازی او فراتر از آسیا است اما متاسفانه او را ندیده اند.»

قلعه نویی با انتقاد شدید از برنامه 90 گفت: «متاسفانه شب گذشته در برنامه 90 به هواداران استقلال توهین شد. دیدید كه به سرپرست تیم ما اجازه صحبت كردن ندادند و به او بی احترامی كردند تا نتواند از حق میلیون ها استقلالی ها دفاع كند. جالب اینجاست كه در مورد یك نام 20 دقیقه بحث می كنند اما نوبت به استقلال كه می رسد وقت ندارند.»

«به بازیكنان تبریك می گویم. ما موقعیت های زیادی در این بازی داشتیم و گل اولی كه خوردیم به نوعی ما را غافلگیر كرد. نیمه دوم تغییراتی در تركیب تیم داشتیم و خدا را شكر كه در نهایت با دست پر از میدان خارج شدیم. به آقای جلالی هم بابت تیم خوبش تبریك می گویم. همچنین از هواداران خوب مان هم تشكر می كنم كه تا لحظه آخر پشت تیم بودند و ما را تشویق كردند.»

سرمربی استقلال در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: «من به بازیكنان هم گفته ام كه دیگر حق مصاحبه با برنامه 90 را ندارند. همه می دانند كه در این برنامه كارشناسی ها از پیش تعیین شده است و دیدید كه آقای فنایی از قبل كارشناسی خودش را لو داد. آقای فنایی ما هم فوتبال را می شناسیم اما شما دائما آن توپ را می چرخانید تا مثلا شبیه سازی كنید. نمی خواهم دیگر كارشناسی تیم استقلال و مصاحبه من در 90 پخش شود. این برنامه دیگر اسمی هم از من نیاورد و تصویر مرا پخش نكند. اگر قانون اجازه دهد از این برنامه شكایت می كنم.»

اسکویچ: از نتیچه راضی ام

دراگان اسکوچیچ در پایان دیدار تیم‌های فولاد و استقلال خوزستان با بیان اینکه از نتیجه بازی راضی هستم اما از نحوه بازی بازیکنان خیر، اظهار داشت: بیش از حد به تیم حریف اجازه دادیم تا توپ و میدان را در اختیار بگیرد که این برای ما خوب نبود اما خوشبختانه ما تیم بودیم و در لحظاتی که بد هم بازی می‌کردیم توانستیم از فرصت‌هایمان خوب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نسبت به حریف بازی بهتری ارائه دادیم، ادامه داد: طبیعی است که بازی دربی همیشه با یکسری مشکلات روحی و روانی همراه باشد اما باز هم تأکید می‌کنم که از بازی راضی نبودم اما از نتیجه چرا با این حال برای آینده این دیدار را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهیم تا بتوانیم نسبت به اشتباهاتمان آگاهی پیدا کرده و برای بازی‌های آینده آن را رفع کنیم.

اسکوچیچ گفت: گل زود هنگام ما باعث شد به طور منطقه‌ای عقب بکشیم و این موضوع در دربی‌ها یک روال عادی است. جا دارد به دو تیم تبریک بگویم که توانستند در این شرایط بد آب و هوایی بازی خوبی را به نمایش بگذارند.

ویسی :اسیر اشتباهات داوری شدیم

عبدالله ویسی پس از شکست یک بر صفر استقلال خوزستان مقابل فولاد در نشست خبری پس از این دیدار گفت: مثل بازی قبل جاندار، جذاب و شرافتمندانه بازی کردیم اما متأسفانه اسیر اشتباهات داوری شدیم و باختیم. امروز همه چیز دست به دست هم داد تا بازنده از میدان خارج شویم و نتوانیم نتیجه لازم را کسب کنیم. همه تیم‌های دنیا حاشیه دارند اما حواشی تیم ما طوری است که به یک عده پول می‌دهند و آنها را شارژ می‌کنند تا علیه تیم ما فحاشی کنند.

وی ادامه داد: آنها به خانواده من در این بازی فحاشی کردند اما باید بگویم حق من این نیست که این طور با من رفتار شود. از قبل از بازی به من پیامک و تلفن‌های تهدید‌آمیز می‌کنند تا شرایط من را به هم بزنند در حالی که من برای اهواز وقت می‌گذارم و تعهد داده‌ام که فوتبال خوزستان را به جایگاه واقعی‌اش برسانم اما یک عده شارژ می‌شوند و پول می‌گیرند تا علیه من شعار سر دهند.

ویسی گفت: من پیش از فصل از 4 تیم برای مربیگری دعوتنامه داشتم اما چون خوزستانی هستم استقلال خوزستان را برای ادامه کار انتخاب کردم اما یک عده که مشخص نیست از کجا آمده‌اند مدام به من فحاشی می‌کنند. آنها فوتبال را نمی‌فهمند و باید جلوی ورود آنها به ورزشگاه‌ها جلوگیری شود. آنها که دلال‌های واقعی هستند می‌خواستند بچه من را با چاقو بزنند که این بسیار بد است.

سرمربی استقلال خوزستان تأکید کرد: برادر و خانواده من در ورزشگاه هستند و به هیچ وجه درست نیست که به خانواده من فحاشی می‌کنند.

وی یادآور شد: تیمی بودیم که مقابل فولاد همه کار کردیم و فرصت‌هایمان از حریف بیشتر بود بنابراین تماشاگران نمی‌توانند به من ایراد بگیرند چون ما همه کار کردیم و حتی توانستیم سرعت تیمی فولاد خوزستان را کم کنیم و این تیم نتوانست بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارد. با این حال هر تیمی یک زمان بحران دارد اما مطمئن باشید در آینده بهتر خواهیم شد.

ویسی افزود: باید با آنهایی که از بازی خوب ما سودشان خراب می‌شود و بردهای ما برایشان فایده‌ای ندارد بگویم که شرایط استقلال در آینده بهتر از این هم خواهد شد.

استیلی : قدر موقعیت های خود را ندانستیم

حمید استیلی پس از 2 بر 2 مقابل ذوب‌آهن اظهار داشت: همانطور که در برنامه 90 نشان داد ما از داوری ضربه خوردیم و در این مسابقه نیز همین اتفاق افتاد و داور مسابقه در نتیجه بی‌تأثیر نبود.

وی در مورد شرایط تیمش گفت: ما شش هفته برای بدن‌سازی احتیاج داشتیم که به تازگی این زمان پیدا شده و وضعیت خوبی را یافته‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن عنوان کرد:‌خوشحالم که مقابل ذوب‌آهن از 5 بازیکن زیر 23 سال استفاده کردیم که سابقه حضور در لیگ برتر را نداشتند.

استیلی عنوان کرد: متأسفانه در این بازی بعد از دو گلی که به ثمر رساندیم قدر موقعیت‌‌های خود را ندانستیم از دقیقه 75 به هم شیث رضایی را برای کنترل حملات ذوب‌آهن به میدان آوردیم اما عدم تمرکز در خط دفاعی باعث شد نتیجه مساوی شود البته وقت اضافه 5 دقیقه بود و ما گل را در دقیقه 96 خوردیم که به این موضوع معترضیم دلیل داور هم برای این کار این بود که بازیکن حریف در وقت اضافه دچار مصدومیت شده است.

مرفاوی: خوشحالم سه امتیاز را کسب کردیم

عبدالصمد مرفاوی پس از پیروزی دو بر صفر تیمش برابر نفت مسجدسلیمان در هفته چهارم لیگ برتر در نشست خبری حضور پیدا کرد و در خصوص این بازی اظهار داشت: همانطور که گفته بودم بازی سختی برابر نفت داشتیم. ما زود به گل رسیدیم اما بعد از آن تمرکز خود را از دست دادیم و حریف توانست توپ و میدان را در اختیار بگیرد.

وی با بیان اینکه نیمه اول خوب نبودیم، خاطرنشان کرد:‌در نیمه دوم فرصت‌های زیادی داشتیم و توانستیم به یک گل هم دست پیدا کنیم. در مجموع از نظر کیفی و فنی راضی نیستم اما خوشحالم که سه امتیاز گرفتیم و به صدر جدول نزدیک شدیم.

مرفاوی افزود: هدف ما این بود که در دقایق ابتدایی به گل برسیم که همین اتفاق هم افتاد اما در ادامه بازی خط هافبک ما از جریان بازی خارج شد و نتوانستیم مسابقه را کنترل کنیم.

باقری نیا: نتیجه عادلانه نبود

عبدالمجید باقری‌نیا پس از شکست دو بر صفر تیمش برابر صبای قم در هفته چهارم لیگ برتر در نشست خبری حاضر شد و در مورد این بازی اظهار داشت: ابتدا به مرفاوی تبریک می‌گویم. با توجه به اتفاقاتی که در طول بازی رخ داد فکر می‌کنم نتیجه عادلانه نبود. ما موقعیت‌های زیادی داشتیم که به گل تبدیل نشد.

وی افزود: ما می‌دانستیم صبای قم چگونه بازی خواهد کرد و به همین دلیل دنبال ارسال توپ به پشت خط دفاعی حریف بودیم که از این راه موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم اما موفق به گلزنی نشدیم.

باقری‌نیا با بیان اینکه نمی‌خواهم شکست تیمم را توجیه کنم، خاطرنشان کرد: باید زودتر فکری به حال عدم گلزنی تیمم کنم. چرا که در هفته‌های گذشته هم همین شرایط را داشتیم. فکر نمی‌کنم بازی تدافعی ایرادی داشته باشد و این هم یک نوع سیستم محسوب می‌شود.

مرزبان: لیاقت کسب سه امتیاز را داشتیم

علیرضا مرزبان پس از برتری یک بر صفر پدیده مقابل تراکتورسازی در نشست خبری پس از بازی گفت: روی ضربات ایستگاهی برنامه‌ریزی کرده بودیم که روی همین ضربات نیز به گل رسیدیم. در واقع چون مالکیت توپ را در اختیار داشتیم و بازی زیبایی هم به نمایش گذاشتیم لیاقت کسب هر سه امتیاز را داشتیم و برد حق پدیده بود.

وی با بیان اینکه میلان یوهانوویچ مدافع گلزن پدیده مقابل تراکتورسازی برای دیدار مقابل پرسپولیس سه اخطاره شد، ادامه داد: البته در مورد داوری صحبتی نمی‌کنم، همانطور که داور در بازی قبل در گل دقیقه 97 صبا مقابل پیکان نقشی نداشت اینجا هم در این بازی نقشی نداشت.

مرزبان گفت: اعتقاد قلبی‌ام این است که داوران عمدی اشتباه نمی‌کنند. باید به این باور برسیم که فوتبال بدون داوری هیچ معنایی ندارد و نمی‌توان بدون داور فوتبال بازی کرد.

خطیبی: مشکلات حل نشود نمی مانم

رسول خطیبی پس از شکست یک بر صفر تراکتورسازی مقابل پدیده در نشست خبری گفت: قبل از بازی با ملوان گفته بودم که اگر مشکلات تیمم حل نشود می‌روم و تا امروز هم فرصت داده بودم اگر مشکلات حل نشود شاید تا دو سه روز آینده حتی سر تمرین هم نروم.

وی با بیان اینکه 15 روز است نظمی را ندیدم ادامه داد: سهل‌انگاری مدیریت باشگاه باعث شده تیم مشکل داشته باشد. در آینده نیز مشکلات بیشتر هم خواهد شد.

خطیبی در پاسخ به این سوال که اگر مشکلات حل نشود واقعا قصد همکاری با تراکتور را ندارد،‌گفت:‌من که هیچ اگر مشکلات تراکتورسازی حل نشود در ایران هیچ مربی حاضر به همکاری با این تیم نخواهد بود.

وی تاکید کرد: حتما بنویسید که قبل از بازی با ملوان هشدار داده بودم و فکر نکنند که حالا که باخته‌ایم این حرف‌ها رامی‌زنم.

کرانچار: نفت مستحق برد بود

زلاتکو کرانچار پس از شکست 3 بر صفر سپاهان مقابل نفت عنوان کرد: هیچ اعتراضی به این برد نفت نباید داشت. آنها بهتر بازی کردند و مستحق این برد بودند. بازیکنان نفت با خواست و میل بیشتر از ما در بازی ظاهر شدند.ما از صحنه‌هایی گل دریافت کردیم که پیش از آغاز بازی تذکر داده بودیم. گفته بودیم که بیشترین خطر نفتی‌ها در زدن ضربه سر است که متأسفانه از همان ناحیه مرتکب اشتباه شدیم.

وی ادامه داد: بازیکنان نفت در همه قسمت‌ها بهتر از ما بودند. این درس خوبی برای بازیکنان من است که باید بدانند بدون بازی هجومی و پاسکاری نمی‌توان هیچ حریفی را شکست داد. آنها قرار است که از این موضوع درس بگیرند و در ادامه مسابقات آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

سرمربی سپاهان یادآور شد: ما در آنالیزی که روز گذشته داشتیم تذکر دادیم که بازی با نفت سخت و مهم است، از بازیکنان هم خواستم تا با دقت بالایی در بازی ظاهر شوند. ما 2 سال گذشته مقابل این تیم در حالی که شکست خورده بودیم اما توانستیم به باز بازگردیم اما شاید این نفت با نفت گذشته متفاوت بود. نفت 2 سال گذشته دچار ضعف‌هایی بود اما امروز آنها شرایط خوبی داشتند و از لحاظ فیزیکی و تاکتیکی خوب ظاهر شدند.

کرانچار در خصوص تعویض زودهنگام شهاب گردان و حضور رحمان احمدی در درون دروازه تیمش گفت: به نظر من احمدی از همان ابتدا با انگیزه وارد میدان شد و واقعا هم تلاش خود را کرد. در گل‌هایی که دریافت کردیم سیستم دفاعی ما دچار اشتباه شد. به طور قطع وقتی تیمی 10 نفره می‌شود حریف فشار بیشتری روی دروازه می‌آورد هر چند که احمدی 2- 3 شانس را از بازیکنان نفت گرفت.

وی در پاسخ به سۆالی مبنی بر اینکه خلعتبری پس از بازی عصبانی شد و با تماشاگران درگیر شد، گفت: من صحنه را ندیدم و از شما می‌شنوم اما حق را باید به هوادار هم بدهیم البته تا اندازه‌ای امروز آنها 400 کیلومتر راه آمدند تا موفقیت تیمشان را ببینند. هوادار حق دارد که ناراحت باشد اما کار ما هم هنوز ادامه دارد و برای قهرمانی می‌جنگیم اما در بازی امروز ابتکار عمل را به حریف دادیم که البته شکست بخشی از ورزش و فوتبال است، باید با آن کنار بیاییم. این موضوع را چه هوادار و چه بازیکن باید توجه داشته باشد. ورزشکار باید درک کند که هوادار بخش لاینفک فوتبال است. آنها انتظار بیشتر از این مسئله را داشتند و طبیعی است که چنین ناراحتی پیش بیاید. نباید پذیرفت که به این شکل برخورد شود. از همه هواداران به نوبه خود و از طرف بازیکنان عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم چنین نتیجه و بازی‌هایی در ادامه لیگ شاهد نباشیم.

منصوریان

منصوریان: به بازیکنان تبریک می گویم

علیرضا منصوریان پس از پیروزی 3 بر صفر نفت مقابل سپاهان اظهار داشت: بابت تأخیری که برای حضور در کنفرانس مطبوعاتی داشتم عذرخواهی می‌کنم. به هر حال تیم ما جوان است و باید تلاش کنند که در همین لحظه پیروزی مقابل سپاهان را از سر خود بیرون کنند. ما 5 روز دیگر با سایپا بازی داریم و باید خود را برای آن بازی آماده کنیم.

وی ادامه داد: به بازیکنان تبریک می‌گویم، از روند بازی خیلی راضی هستم، اخراج بازیکن سپاهان در شکل‌گیری این پیروزی خیلی تأثیرگذار بود.

سرمربی نفت یادآور شد: هر چند که پس از اینکه ما 2 بر صفر پیش بودیم بازیکن آنها اخراج شد اما مهم‌ترین مسئله در این زمینه بازی‌های دو سال پیش دو تیم بود که با وجود اینکه سپاهان عقب می‌افتاد و حتی بازیکن کمتر هم داشت اما به بازی برمی‌گشت.

کادر فنی در بین دو نیمه تمام تلاش خود را کرد تا اتفاق دو سال گذشته تکرار نشود. سپاهان تیم حرفه‌ای است.

منصوریان تأکید کرد: در بین دو نیمه به بازیکنانم یادآور شدم که وقتی از حریف پیش هستیم و آنها یک یار کمتر دارند نباید به آنها بی‌احترامی کنیم و باید به شخصیت حریف احترام بگذاریم.

سرمربی نفت یادآور شد: با اینکه سپاهان 3 بر صفر شکست خورد اما واقعا کلمه FC برازنده این باشگاه است. آنها ساختار خوبی دارند و یکی از بهترین مربیان که تاکنون به ایران آمده در این تیم فعالیت می‌کند. من خودم در بین دو نیمه یک سری اصول را از او یاد گرفتم.در پایان این پیروزی را به بازیکنان و خانواده‌ام تبریک می‌گویم.

فرآوری: حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان


منبع : مهر