تبیان، دستیار زندگی
هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران بر خلاف وعده های داده شده در میان هفته برگزار شد. در روز اول از این هفته استقلال به پیروزی شیرینی رسید تا با شکست سپاهان از نفت لیگ داغ بماند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برد استقلال، شکست سپاهان


هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران بر خلاف وعده های داده شده در میان هفته برگزار شد. در روز اول از این هفته استقلال به پیروزی شیرینی رسید تا با شکست سپاهان از نفت لیگ داغ بماند.

آبی ها؛ از شکست تا پیروزی
استقلال

استقلال: محسن فروزان، هاشم بیک زاده، مگوییان، میلاد فخرالدینی، یعقوب کریمی، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، جاسم کرار، سجاد شهباززاده( از دقیقه 55 علیرضا رمضانی( از دقیقه 90 پژمان نوری))، آرش برهانی( از دقیقه 46 آندرانیک تیموریان) و محمد قاضی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

سایپا: حامد فلاح‌زاده، سجاد مشکل‌پور، حامد شیری، وحید محمد‌زاده، علی علیزاده، ابراهیم شکوری، مسعود ابراهیم‌زاده، بابک حاتمی، ابراهیم صادقی( از دقیقه 78 حکیم نثاری)، علی زینالی( از دقیقه 90 میلاد میداودی) و کاوه رضایی( از دقیقه 84 سیدمهدی سیدصالحی)

سرمربی: مجید جلالی

تیم فوتبال استقلال مقابل سایپا به پیروزی رسید تا به رده دوم جدول صعود کند. استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف سایپا رفت که استقلال با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید. ابراهیم‌ شکوری در دقیقه 6 مسابقه با یک شوت از راه دور گل سایپا را به ثمر رساند. این نخستین گل  نارنجی‌پوشان سایپا در لیگ برتر چهاردهم بود.در دقیقه 8 ضربه کاشته استقلال را جاسم کرار از پشت محوطه جریمه سایپا زد که توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.در دقیقه 12 مسابقه کاوه رضایی در داخل محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد که ضربه او به بیرون رفت.در دقیقه 15 ضربه کاشته استقلال به هرایر مگوئیان رسید که مدافع جلو آمده استقلال توپ را به بیرون زد.در دقیقه 18 سانتر ارسالی خسرو حیدری از جناح راست روی سر محمد قاضی فرود آمد که ضربه سر این بازیکن با اختلاف زیادی به بیرون رفت.در دقیقه 28 پاس عمقی محمد قاضی در داخل محوطه جریمه به سجاد شهباز‌زاده رسید که ضربه این بازیکن به کنار دروازه سایپا برخورد کرد.بازی از دقیقه 30 سرعت خوبی پیدا کرد و استقلال بیشتر صاحب توپ و میدان شد و مدام از چپ و راست روی دروازه سایپا توپ ارسال می‌کرد.در دقیقه 33 پرتاب اوت بلند فخرالدینی در محوطه جریمه به جاسم کرار رسید تا این بازیکن عراقی بعد از یک استپ سینه با یک ضربه آکروباتیک دروازه سایپا را باز کرد و بازی مساوی شد.بعد از گل استقلال بازی آرام دنبال شد.نیمه دوم با حملات سایپا شروع شد و در دقیقه 47 مدافعان استقلال روی بازیکن سایپا مرتکب خطای پنالتی شد و حامد شیری ضربه را برخلاف حرکت محسن فروزان دروازه‌بان استقلال به گل تبدیل کرد.بعد از این گل استقلال مدام بر روی دروازه سایپا حمله کرد.امید ابراهیمی ضربه کاشته از راه دور به زیبایی وارد دروازه سایپا کرد و گل دوم استقلال با به ثمر رساند تا بازی مساوی شود.در دقیقه 75 شوت جاسم کرار از پشت محوطه جریمه استقلال با اختلاف کمی به بیرون رفت.در دقیقه 90 ضربه کاشته خسرو حیدری فرستاد و امید ابراهیمی با یک ضربه سر گل سوم استقلال و گل دوم خودش در این بازی را به ثمر رساند تا ابی‌پوشان به پیروزی برسند.این اولین شکست سایپا در این فصل بود.یدالله جهانبازی داور مسابقه به میلاد فخرالدینی و علیرضا رمضانی از استقلال  و ابراهیم شکوری از سایپا کارت زرد نشان داد.

سایر نتایج:

ذوب آهن 2- راه آهن 2

دیدار تیم های ذوب‌آهن و راه‌آهن در ورزشگاه فولاد شهر برگزار شد. در این بازی در دقیقه 27 راه‌آهن از روی نقطه پنالتی توسط رامین رضائیان از میزبانش پیش افتاد، اما در دقیقه 30 محسن مسلمان کار را به تساوی کشاند. این پایان کار در نیمه اول نبود و سید امین منوچهری در دقیقه 41 گل دوم را برای راه‌آهن به ثمر رساند تا شاگردان حمید استیلی نیمه نخست را با برتری به رختکن بروند.در نیمه دوم، دو تیم با وجود تلاشی که کردند و موقعیتی‌هایی که داشتند، به گلی دست نیافتند تا در نهایت در دقیقه 90 + 6 هادی محمدی دروازه راه‌آهن را باز کرد.

سپاهان و نفت

نفت تهران ترمز سپاهان را کشید

تیم فوتبال نفت تهران موفق شد سپاهان را در هفته چهارم لیگ برتر شکست دهد. نفت تهران در این دیدار بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشت این تیم در همان نیمه اول با دو گل لئوناردو پادوانی 33 و کمال کامیابی نیا 46 توانست 2 بر صفر از حریف خود پیش بیوفتد.در نیمه دوم هم نفت با توجه به 10 نفره شدن سپاهان به حملات خود ادامه داد و توانست توسط  علی قربانی در دقیقه 67 گل سوم را به ثمر برساند.نفت تهران با این پیروزی توانست ترمز سپاهان را بکشد و بعد از 3 هفته اول که این تیم کار خود را با پیروزی دنبال می‌کرد در این دیدار اولین شکست فصل خود را متحمل شد.سپاهان در حال حاضر با 9 امتیاز صدرنشین است و نفت تهران با کسب 7 امتیاز به رده سوم جدول صعود کرد.

پیکان همچنان در حسرت برد

تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز موفق شد مقابل پیکان به اولین پیروزی فصل خود برسد. در نیمه اول دو تیم عملکرد خوبی ارائه ندادند و بازی با تساوی به پایان رسید. در نیمه دوم گسترش فولاد بازی خوبی انجام داد و از حریف خود بهتر کار کرد. مهرداد بایرامی دقیقه 65 روی پاس مرتضی اسدی با یک بغل پا زیبا توانست گل پیروزی تیمش را به ثمر برساند . موعد بنیادی‌فر به حمیدرضا دیو سالار و آرمان قاسمی از پیکان کارت زرد نشان داد.

پدیده ، تراکتورسازی را مغلوب کرد

دیدار تیم‌های پدیده و تراکتورسازی با برتری تیم مشهدی به پایان رسید. هفته چهارم با دیدار بین تیم‌های پدیده مشهد و تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه ثامن مشهد و در حضور حدود 18 هزار تماشاگرادامه یافت و در نهایت با یک گل به سود میزبان به پایان رسید. این دیدار در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در نیمه دوم میلان یوهانوویج در دقیقه 52 تک گل پدیده را به ثمر رساند تا 3 امتیاز این دیدار زیبا و دیدنی که در آن فرصت‌های زیادی روی دروازه‌های هر دو تیم خلق شد، به پدیده برسد. پیام حیدری قضاوت این دیدار را برعهده داشت.

دیدار تیم‌های پدیده و تراکتورسازی با برتری تیم مشهدی به پایان رسید. هفته چهارم با دیدار بین تیم‌های پدیده مشهد و تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه ثامن مشهد و در حضور حدود 18 هزار تماشاگرادامه یافت و در نهایت با یک گل به سود میزبان به پایان رسید

فولاد دربی خوزستان را برد

فولاد دیدار با استقلال خوزستان را به سود خود پشت سر گذاشت. تیم‌های فولاد و استقلال خوزستان دربی خوزستان را در ورزشگاه تختی و در حضور حدود 1500 تماشاگر آغاز کردند که این دیدار در نهایت با یک گل به سود فولاد به پایان رسید.یوسف وکیا در دقیقه 13 تک گل فولادی‌ها را به ثمر رساند. فولاد با این برد 9 امتیازی شد تا 3 تیم سپاهان، فولاد و استقلال در صدر جدول هم امتیاز شوند. غلامرضا جباری قضاوت این دیدار را برعهده داشت. وی به عبدالهادی خنیفر از استقلال خوزستان در دقیقه 73 کارت قرمز نشان داد.

صبا به جمع مدعیان اضافه شد

تیم فوتبال صبای قم در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر توانست از سد نفت مسجد سلیمان عبور کند. هفته چهارم با برگزاری دیدار تیم‌های صبای قم و نفت مسجد سلیمان پیگیری شد؛ این مسابقه با نتیجه 2 بر صفر به سود قمی‌های میزبان خاتمه پیدا کرد. گل‌های قمی‌ها در این مسابقه را ایوب کلانتری در دقیقه 9 و احمد حسن‌زاده در دقیقه 77 به ثمر رساندند. صبا با این نتیجه 8 امتیازی شد و به جمع مدعیان اضافه شد؛ نفت مسجد سلیمان هم 2 امتیازی باقی ماند.

در آخرین بازی هفته چهارم امروز پرسپولیس و ملوان در انزلی با هم دیدار می کنند.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان