تبیان، دستیار زندگی
مدافع تیم ملی فوتبال کاستاریکا که در جام جهانی هم برای این تیم به میدان رفته بود پس از مذاکرات اولیه با مسئولان باشگاه پرسپولیس حالا در تهران است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آسمانخراش کاستاریکایی در پرسپولیس


مدافع تیم ملی فوتبال کاستاریکا که در جام جهانی هم برای این تیم به میدان رفته بود پس از مذاکرات اولیه با مسئولان باشگاه پرسپولیس حالا در تهران است.

اومانا

ضعف خط دفاعی پرسپولیس در دو بازی ابتدایی لیگ و خوردن سه گل در دو بازی ابتدایی خیلی زود علی دایی را به این نتیجه رساند که پس از جدایی سیدجلال حسینی تا چه اندازه خط دفاعی تیمش متزلزل و بی ثبات است.

تیمی که در فصل گذشته با 15 گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ بود و تا هفته دهم تنها سه گل خورده بود، با جدایی سیدجلال به اندازه ای متزلزل و ضعیف شده که در همین دو هفته ابتدایی سه گل را پذیرفت تا ثابت شود بخش عمده ای از ثبات و صلابت فصل گذشته مدیون حضور مدافع بزرگی چون سیدجلال بوده. سیم خاردار پرسپولیسی ها که بعد از نمایش درخشان در جام جهانی جدایی اش قابل پیش بینی بود و سرانجام پس از کش و قوس های فراوان پرسپولیس را تنها گذاشت و به الاهلی قطر رفت.

با جدایی وی علی دایی که تزلزل خط دفاعی تیمش را دیده، خیلی سریع به صرافت جذب یک مدافع افتاد. مدافعی که از لحاظ نام، آوازه و اعتبار دست کمی از سیدجلال نداشته باشد و بتواند حفره بزرگ خط دفاعی سرخ ها را پر کند.

با توجه به این مختصات دایی باید نیاز خود را در مارکت خارجی رفع می کرد و از همین رو جستجوهای او، پرسپولیس را به یک نام بزرگ و نامدار رساند؛ میشل اومانا مدافع وسط کاستاریکا در جام جهانی که به همراه این تیم یکی از شگفتی های جام  بیستم بود و تا مرحله یک چهارم نهایی نیز پیشروی کرد.

مذاکرات ابتدایی خیلی زود با او آغاز شد اما چند پیشنهاد همزمان دیگر به اومانا و البته شرایط مالی پرسپولیس روند مذاکره را به کندی به جلو می برد و حضور او در تهران را با تاخیر روبرو کرد.

سه هفته پیش بود که بحث پیوستن میشل اومانا به پرسپولیس مطرح شد و پس از کش و قوس‌های فراوان این بازیکن بالاخره به تهران آمد تا رسما پای میز مذاکره با پرسپولیس بنشیند

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان و پیگیری های بسیار میشل اومانا مدافع تیم ملی کاستاریکا در جام جهانی با استقبال مسئولان باشگاه پرسپولیس وارد تهران شد تا علاقه خود را برای پیوستن به پرسپولیس نشان داده باشد.

میشل اومانا مدافع کاستاریکایی مد نظر باشگاه پرسپولیس با علی دایی دیدار و گفت‌و‌گو کرد. اومانا مدافع ملی پوش تیم ملی کاستاریکا که وارد تهران شده، در محل هتل قرمزپوشان حضور پیدا کرده و با دایی دیدار و گفت و گو کرد

میشل اومانا مدافع 31 ساله تیم ملی کاستاریکا که ظاهرا از تیم قبلی خود ساپریسا کاستاریکا و یکی دو تیم اروگوئه ای پیشنهادهایی دریافت کرده بود حاضر شد به تهران بیاید و با پرسپولیس مذاکره کند. اومانا چهارشنبه از سن ژوزه پایتخت کشورش سفر طولانی خود را آغاز کرد و به میامی در امریکا رسید و بعد از آن با پروازی طولانی به دوحه آمد و بامداد پنجشنبه رسید.

مدافع تیم ملی کاستاریکا که در جام جهانی هم برای این تیم به میدان رفته بود پس از مذاکرات اولیه با مسئولان باشگاه پرسپولیس حالا در تهران است تا صحبت‌های نهایی را برای پیوستن به این تیم انجام دهد.

این مدافع بلند بالا قرار است جانشین سیدجلال حسینی مدافع ملی پوش پرسپولیس خواهد شد که به باشگاه الاهلی پیوسته است.

اومانیا به همراه مدیربرنامه‌های خود به ایران سفر کرده و ظهار پنجشنبه ناهار را در رستوران برج میلاد صرف کرد و  عصر پنجشنبه اولین دور مذاکراتش با پرسپولیس را آغاز نمود.

اومانا  به ورزشگاه آزادی رفت تا بازی پرسپولیس – ذوب آهن را ببیند.

اومانا: امیدوارم قرارداد نهایی را امضا کنم

میشل اومانا مدافع تیم ملی کاستاریکا با استقبال مسئولان باشگاه پرسپولیس ورد تهران شد. وی در بدو ورودش به ایران اظهار داشت: خوشحالم به کشور خوب و با تمدن ایران آمده‌ام و امیدوارم که با پرسپولیسی‌ها به توافق نهایی برسم. شرایط سختی نگذاشتم و همین که به ایران آمدم نشان داده که دوست دارم به جمع قرمزپوشان اضافه شوم.

آغاز مذاکرات پرسپولیس با مدافع کاستاریکایی

مذاکرات پرسپولیس با مدافع کاستاریکایی آغاز شد. اولین نشست علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اومانا مدافع کاستاریکایی این تیم آغاز شد. در این جلسه دو ساعته طرفین درخصوص آخرین وضعیت همکاری با یکدیگر بحث و گفت‌وگو کردند و قرار شد در جلسات بعدی تکلیف نهایی عقد قرارداد باشگاه پرسپولیس با اومانا مشخص شود. البته با درخواست مسئولان باشگاه پرسپولیس قرار شد این بازیکن ظرف 48 ساعت آینده تست پزشکی نیز بدهند تا تکلیف نهایی‌اش برای عقد قرارداد پس از تست پزشکی مشخص شود.

اومانیا به همراه مدیربرنامه‌های خود به ایران سفر کرده و ظهار پنجشنبه ناهار را در رستوران برج میلاد صرف کرد و عصر پنجشنبه اولین دور مذاکراتش با پرسپولیس را آغاز نمود

برخورد گرم اومانا با دایی

میشل اومانا مدافع کاستاریکایی مد نظر باشگاه پرسپولیس با علی دایی دیدار و گفت‌و‌گو کرد. اومانا مدافع ملی پوش تیم ملی کاستاریکا که وارد تهران شده، در محل هتل قرمزپوشان حضور پیدا کرده و با دایی دیدار و گفت و گو کرد. این بازیکن از خاطرات خود در جام جهانی با سرمربی پرسپولیس صحبت کرد و در خصوص تفکرات این مربی با او به صحبت پرداخت. صحبت های طرفیت اگرچه کوتاه بود اما برخورد گرم دایی با او و الیته روحیه خوب اومانا نشان داد که ظاهرا دور اول مذاکرات موفقیت آمیز بوده و اومانا به پرسپولیس نزدیک شده است.

شرط و شروط اومانا برای پرسپولیس!

اومانا در حالی به تهران سفر کرده است که برخلاف آنچه پیشتر شنیده می‌شد ظاهرا او با پرسپولیس هنوز به توافق نهایی دست نیافته‌ است. اومانا با وجود اعلام توافق نهایی با پرسپولیس و سفر برای عقد قرارداد تازه از سوی رسانه ها و البته برخی مسوولان تیم و باشگاه پرسپولیس برای ادامه مذاکرات به تهران آمده است.  او برای توافق نهایی و OK دادن به پرسپولیس شرط و شروط ویژه ای دارد که ظاهرا حاضر به عقب نشینی از آنها نیست. البته طبیعی است که وقتی بازیکنی از آن سوی دنیا به تهران می آید، پرسپولیسی‌ها حتما نمی‌گذارند به راحتی از ایران برود و او را تا پای قرارداد خواهند کشاند بخصوص اینکه جذب این بازیکن برای رحیمی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس حالت حیثیتی پیدا کرده و او دوست دارد در اتمسفر ملتهب این روزها و در حالی که سکوها استارت بد پرسپولیس در فصل جاری را به او و عدم توانایی اش در حفظ ستاره های پرسپولیس در فصل گذشته نسبت می دهند،  اومانا را به خدمت در آورد تا اندکی از فشارهای موجود را بکاهد. در این خصوص رحیمی گفته حتی با جمع آوری پول از هوادران اومانا را جذب خواهد کرد.

اومانا

پرسپولیس برای جذب این بازیکن مشکل بزرگی دارد. مشکل بزرگ اینجاست که اومانا مبلغی بیشتر از آنچه پرسپولیسی‌ها تصور می‌کنند، می‌خواهد. رقم واقعی اومانا 200 هزار دلار است. او برای 10 ماه بازی در لیگ کشورش ماهانه 15 تا 20 هزار دلار حقوق می گرفته اما با بازی در جام جهانی و صعود تا مرحله یک چهارم نهایی قیمتش بالاتر رفته است. باشگاه پرسپولیس قصد دارد با مبلغی بین 300 تا 350 هزار دلار اومانا را جذب کند اما خود این بازیکن و مدیر برنامه هایش رقم پایه را 500 هزار دلار قرار داده اند و تازه می خواهند بالاتر بروند!

علاوه بر این باشگاه پرسپولیس خوب می‌داند که رقم مالیات قرارداد این بازیکن هم بر عهده باشگاه خواهد بود و مثلا اگر اومانا با همان مبلغ پایه خود یعنی 500 هزار دلار پرسپولیسی شود چیزی حدود 150 هزر دلار رقم مالیات او خواهد بود. با این حساب اومانا تبدیل می شود به یک بازیکن 650 هزار دلاری. یعنی چیزی نزدیک به 2 میلیارد تومان که بیش از دو برابر گرانقیمت ترین بازیکنان این فصل پرسپولیس قیمت خواهد داشت. جالب اینکه اومانا شرط کرده که به محض امضای قرارداد با پرسپولیس نزدیک به یک سوم از این مبلغ را به طور پیش و نقدی دریافت کند.

به غیر از این اومانا نسبت به مدت قرارداد هم حرف دارد و برای این مساله هم شرط و شروط خواهد داشت. یکی از شروط اومانا برای عقد قرارداد این است که حداقل قراردادی دوساله با او بسته شود و آپشن‌هایی هم برایش در نظر گرفته شود. قرار شده اگر اومانا به پرسپولیس بپیوندد، یک ماه بعد همسر و دو فرزندش را به تهران بیاورد اما با این شرط و شروط ویژه و دشوار در اوج بی پولی باشگاه آیا پرسپولیس قادر به عقد قرارداد با شماره 4 تیم ملی کاستاریکا خواهد بود و بالاخره رحیمی با پیدا کردن جاشین سیدجلال خیال هواداران را راحت می کند یا نه؟

قرار است ادامه مذاکرات را با مسئولان باشگاه پرسپولیس انجام دهد. به احتمال فراوان طی امروز و فردا قرارداد این بازیکن به امضا خواهد رسید و اومانا پس از رسیدن ITC می‌تواند از هفته بعد برای پرسپولیس به میدان برود.

بخش ورزشی تبیان


منبع: برنا