تبیان، دستیار زندگی
مربیان لیگ برتر باشگاه های کشور جمله معروفی دارند: « همیشه آماده بستن چمدان خود هستیم» .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین قربانی لیگ دهم کیست؟

محمد احمدزاده

بخش ورزشی - مربیان لیگ برتر در میان خود جمله معروفی دارند: « همیشه با چمدان بسته برای اخراج شدن آماده ایم»

مدیران باشگاه های کشورمان که در سالهای اخیر پیشرفت قابل توجهی در جابجایی مربیان داشته اند و در این زمینه رقابت خوبی را با کشورهای عربی آغاز کرده اند تا هفته ششم و در کمال تعجب تغییری را در کادرهای فنی خود ایجاد نکرده اند تا این سوال در ذهن مخاطب ایجاد شود که اولین کسی که باید چمدان خود را ببندد کدام یک از سکان داران خواهد بود.

رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور به سرعت و با فشردگی خاصی در حال پیگیری است و تیم ها در تلاش هستند تا امتیازات ابتدای فصل را به حساب خود واریز کنند.

البته هیچ مربی عاشق اخراج شدن نیست اما جمله معروف بیان شده وضعیت منحصر به فرد لیگ برتر کشورمان را نشان می دهد که امنیت شغلی در آن زیاد معنای مفهومی ندارد.

به گزارش گروه ورزشی تبیان؛ حالا با توجه به گذشت شش هفته از رقابت های لیگ برتر به نظر شما اولین چمدان بسته لیگ دهم به دست کدام مربی داده خواهد شد تا ادامه رقابت ها را از جعبه جادویی نظاره گر باشد؟

دسته اول مربیانی که از وضعیت بهتری برخور دارند و مدیریت آنها نیز قطعا حمایت بیشتری از آنها خواهد کرد. منصور ابراهیم زاده ، علی دایی ، مایلی کهن ، مدیر روستا ، مجید جلالی و البته امیر قلعه نویی از جمله این مربیان هستند

البته دلایل متعددی وجود دارد تا مربیان به لبه سقوط می رسند و سرانجام شغل پر استرس خود را از دست می دهند که انتظارات مدیران، فشار تماشاگران، قرعه سخت و البته عملکرد مربی از مهمترین آنها به شمار می رود.

دایی و ابراهیم زاده

پس از گذشت شش هفته از لیگ برتر باشگاه های کشور می توان مربیان لیگ برتر باشگاه های کشور را به سه دسته تقسیم کرد. دسته اول مربیانی که از وضعیت بهتری برخور دارند و مدیریت آنها نیز قطعا حمایت بیشتری از آنها خواهد کرد. منصور ابراهیم زاده ، علی دایی ، مایلی کهن ، مدیر روستا ، مجید جلالی و البته امیر قلعه نویی از جمله مربیانی هستند که با توجه به وضعیت باشگاه های آنها قطعا از حاشیه امنیت بیشتری برخوردار هستند و به نظر می رسد کار آسان تری را برای رساندن تیم های خود به ساحل آرامش داشته باشند.

وضعیت دایی و ابراهیم زاده با نتایج بدست آمده کاملا روشن است اما سایر مربیان به خصوص مایلی کهن و قلعه نویی که این آخری به دلیل هزینه های میلیاردی صورت گرفته و انتظارات بالا کم کم به سمت مسیری حرکت می کنند اگر اولین قربانی لیگ دهم نباشند قطعا جز اخراجی ها قرار خواهند گرفت.

محمد احمدزاده و رسول کربکندی هر چند با پیروزی در هفته ششم توانستند اولین برد لیگ دهم خود را کسب کنند و موقتا از منطقه خطر فاصله بگیرند اما مدیران دو تیم دیگر طاقت ناکامی حداقل تا چند هفته را نخواهند داشت

اما دسته دوم مربیانی هستند که نه به اندازه دسته اول اما باز هم از حاشیه امنیت نسبی خوبی برخوردارند. فراز کمالوند به پشتوانه نتایج سال گذشته مهمترین فرد در این دسته به شمار می رود. یاوری مسن ترین مربی لیگ ایران نیز با توجه به نتایج بدست آمده شرایط موجود را بهبود بخشیده و توانسته تا حدی از منطقه اخراج فاصله بگیرد.

استیلی و مظلومی

مرفاوی، استیلی، فرکی و پورغلامی نیز همچنان مورد حمایت مدیران و مسئولان تیم های خود قرار دارند اما کار استیلی و پور غلامی به دلیل انتظار بالای هواداران تیم هایشان سخت تر از بقیه به نظر می رسد.

با این حساب تنها چند مربی باقی می ماند که شرایط بغرنج تری دارند و شایعه های فراوانی نیز حوالی تیم های آنها شنیده شده است . محمد احمدزاده و رسول کربکندی هر چند با پیروزی در هفته ششم توانستند اولین برد لیگ دهم خود را کسب کنند و موقتا از منطقه خطر فاصله بگیرند اما مدیران دو تیم دیگر طاقت ناکامی حداقل تا چند هفته را نخواهند داشت و به نظر می رسد این دو مربی کار سختی را نسبت به همکاران خود داشته باشند.

البته از اکبر میثاقیان،پرویز مظلومی، تومباکوویچ و کاسیمیرو هم نباید به راحتی عبور کرد که شرایطی متفاوت دارند و در مسیر سختی گام برمی دارند. میثاقیان به دلیل نتایج درخشان در لیگ آزادگان فعلا مورد اعتماد مدیران تبریزی قرار دارد. مربیان خارجی نیز با توجه به انتظارات بالای هواداران آبادانی و رسانه ها از ستارگان کهکشانی روی لبه تیغ گام برمی دارند و باید انتظار هرگونه اتفاقی را داشت.

پرویز مظلومی سرمربی آبی پوشان نیز به دلیل تاخیر در یارگیری و ناهماهنگی های موجود میان نفرات و ستارگان تیمش فعلا مورد حمایت مدیریت و هواداران باشگاه قرار دارد اما باید باید منتظر ماند و دید کدام یک از مربیان لیگ برتر اولین اخراجی لیگ دهم خواهد بود و این قرعه به نام کدام یک از ناخدایان لیگ خواهد افتاد؟

مطالب مرتبط:

 هر کاری می کنیم،اعتراض می کنند!

قربانی ارزش ها در ورزش

اخلاق گمشده فوتبال ایران!

به داد لیگ برتر برسید

خروج ایرانی ها از فوتبال اروپا

300 میلیارد برای هیچ

اثرات جام جهانی روی بدن ستارگان لیگ

لیگ دهم 30 درصد گران تر شده

نویسنده - رضا سیگاری

گروه جامعه و ارتباطات