تبیان، دستیار زندگی
ست داد كریستین ورنز به تیم ملی آلمان دعوت شد فاهرنهورست، بازیكن وردربرمن كه به تازگی به تیم ملی آلمان برای دیدار دوستانه برابر ایران دعوت شده بود، مصدوم شد. در دیدار روز گذشته بوندس لیگا برابر بایرن مونیخ، فاهرنهورست پس از در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فاهرنهورست دیدار برابر ایران را از دست داد

كریستین ورنز به تیم ملی آلمان دعوت شد

فاهرنهورست، بازیكن وردربرمن كه به تازگی به تیم ملی آلمان برای دیدار دوستانه برابر ایران دعوت شده بود، مصدوم شد.

در دیدار روز گذشته بوندس لیگا برابر بایرن مونیخ، فاهرنهورست پس از درگیری با میشائیل بالاك، دیگر بازیكن تیم ملی آلمان تعویض شد.

بنابر خبر اتحادیه‌ی فوتبال آلمان كریستین ورنز بازیكن باتجربه‌ی دورتموند بار دیگر توسط. یورگن كلینزمن به تیم ملی دعوت شد.

ایران ـ آلمان و آخرین اقدامات آماده‌سازی استادیوم آزادی،

اسكوربورد از كشور تایوان وارد شد

خانواده های ایرانی در این دیدار حضور ندارند

اسكوربورد استادیوم آزادی از كشور تایوان وارد شد.

در آستانه برگزاری دیدار تیمهای ملی فوتبال ایران و آلمان، طی آخرین اقدامات انجام شده برای   آماده‌سازی استادیوم یكصد هزار نفری آزادی، اسكوربورد از كشور تایوان روز گذشته وارد كشور شد.

كار نصب اسكوربورد از دیروز در این ورزشگاه شروع ‌شد كه برای نصب 3 روز فرصت لازم است.

مسوولان برگزاری دیدار ایران و آلمان نیز دو اتاق تونل زمین آزادی را برای اتاق فرمان شبكه‌ی تلویزیونی آلمان اختصاص داده‌اند.

این در حالی است كه كلیه‌ی لامپ‌های روشنایی استادیوم تعویض شد. پیش از این اكثر لامپ‌های این ورزشگاه سوخته بود.

در حال حاضر كلیه‌ی جایگاه‌های لازم برای دوربین‌های آفسایدگیری نیز مشخص شده است.

بنابراین گزارش با توجه به لطماتی كه به زمین چمن آزادی در بازی‌های لیگ وارد شده بود، كل زمین ترمیم شده است و شكل ظاهری زمین برای این دیدار عوض می‌شود. در حالی كه مسوولان حراست سازمان تربیت بدنی در صدد ایجاد شرایط لازم برای حضور خانواده‌های ایرانی در قسمتی از استادیوم بودند، مدیر روابط عمومی مجموعه‌ی ورزشی آزادی از منصرف شدن مسوولان در این خصوص خبر داد.

برای رفاه بیشتر خبرنگاران خطوط تلفن و فاكس‌های اتاق خبر افزایش یافته است.

حسین فركی:

بازیكنان جایگزین جای خالی دایی را پر می‌كنند

مربی تیم ملی فوتبال كشورمان گفت: هر چند غیبت دایی بسیار محسوس است، اما حضور بازیكنانی همچون هاشمیان، كریمی، برهانی، خطیبی و عنایتی نگرانی‌های كادر فنی را برای غیبت این بازیكن به حداقل رسانده است.

حسین فركی اظهار كرد: حضور دایی برای تیم ملی بسیار مفید است، اما فوتبال ما استعدادهای بسیار زیادی دارد و بی‌تردید بازیكنان جایگزین، جای خالی دایی را در دو دیدار پیش رو پر خواهند كرد.

وی درباره‌ی نخستین تمرین تیم ملی فوتبال كشورمان گفت: این تمرین بیشتر حالت ریكاوری و بازپروری توان بازیكنان بود؛ به همین لحاظ سعی كردیم تمرین توام با نشاطی برگزار شود. اما تمرینات در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به صورت فشرده‌تر برگزار می‌شود تا روز زمان بازی برابر آلمان هشت جلسه تمرین برگزار خواهد شد.

مربی تیم ملی افزود: در دیدار برابر آلمان بازی با نشاطی را انجام خواهیم داد تا در دیدار مهم برابر قطر با روحیه‌ی بالا به مصاف این تیم برویم.

وی درباره‌ی دو بازیكن جدید دعوت شده به اردوی تیم ملی گفت: این دو بازیكن طی چند روز گذشته درگیر تیم‌های لیگی خود بوده‌اند، اما با حضور در تمرینات تیم ملی در فاز جدیدی قرار گرفته‌اند كه باید ارزش‌های خود را به اثبات برساند. ضمن این كه این بازیكنان آینده‌ی فوتبال كشورمان را تشكیل می‌دهند و حضور آنها در تمرینات و بازی‌های اینچنینی بر تجربیات آنها اضافه خواهد كرد.

ینس لمان:

روز سخت و پرخطری را در ایران داریم

بازی كردن در مقابل دیدگان صد هزار تماشاگر ایرانی كار مشكلی است.

ینس لمان، دروازه‌بان تیم فوتبال آلمان در گفت‌وگو با مجله‌ی اشپیگل چاپ آلمان گفت: یورگن كلینزمن، سرمربی تیم‌مان (آلمان) من را برای بازی با تیم ملی ایران كه 9 اكتبر (18 مهر ماه) در تهران برگزار می‌شود، انتخاب كرده است.

وی ادامه داد: الیوركان برای این بازی به ایران سفر نمی‌كند و من در دروازه‌ی تیم‌مان قرار دارم.

لمان گفت: بازی كردن در مقابل تعداد زیاد تماشاگران ایرانی كار مشكلی است و ما روز سخت و پرخطری را خواهیم داشت.

مسعود مرادی داور چهارم دیدار ایران و آلمان شد

العنزی و یاسر احمد، كمك‌های سعد كمیل

مسعود مرادی داور بین‌المللی فوتبال كشورمان به عنوان داور چهارم دیدار تیمهای ملی ایران و آلمان انتخاب شد.

«سعد كمیل» داور كویتی دیدار دوستانه‌ی ایران و آلمان به همراه دو كمك خود به نامهای «العنزی» و «یاسر احمد» صبح روز پنج شنبه وارد تهران خواهند شد. مسعود مرادی نیز به عنوان داور چهام، داوران كویتی را در امر قضاوت این بازی یاری خواهد كرد.

غیاثی رئیس كمیته‌ی داوران فدراسیون فوتبال ، همچنین با اشاره به دیدار تیمهای استقلال و پرسپولیس تهران اظهار كرد: رایزنیها برای انتخاب داور مورد نظر دربی پایتخت همچنان ادامه دارد و قطعا سعی خواهد شد، یكی از بهترین و باتجربه ترین داوران فوتبال برای قضاوت این دیدار انتخاب شود.