تبیان، دستیار زندگی
فدراسیون فوتبال به صورت چراغ خاموش مشغول انجام برنامه‌هایش است ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لباس تیم ملی مارک دار شد

تیم ملی فوتبال ایران

فدراسیون فوتبال به صورت چراغ خاموش مشغول انجام برنامه‌هایش است. بعد از آنكه چندبار اعلام شد فدراسیون با یك شركت معتبر خارجی برای تامین البسه تیم‌های ملی به توافق رسیده و هر بار این قضیه منتفی شد، این بار مسوولان فدراسیون اول قرارداد را نهایی كردند بعد موضوع را به رسانه‌ها انتقال دادند. دیروز نایب رییس فدراسیون فوتبال اعلام كرد كه شركت ایتالیایی «لگا» برای پنج سال موظف شده كه البسه تیم‌های ملی را تامین كند. گویا كمیته بازاریابی از چند ماه قبل به صورت جدی به دنبال یافتن یك اسپانسر مناسب برای تامین البسه تیم‌های ملی بوده و نهایتا با شركت ایتالیایی لگا به توافق رسیده است. براساس توافقات صورت گرفته مبلغ قرارداد برای هر سال 800 هزار دلار است كه در دو سال پایانی و با توجه به برخی شرایط این رقم به 950 هزار دلار نیز خواهد رسید ضمن آنكه در صورت موفقیت تیم‌های ملی در رقابت‌های مختلف، شركت لگا پاداش‌های ویژه‌ای را به فدراسیون پرداخت خواهد كرد.

پولی به ما نمی‌دهند

لگا اسپانسر تیم ملی فوتبال

در مورد قرارداد فدراسیون با شركت لگا دو نكته مهم وجود دارد. نكته اول اینكه تیم‌های فوتبال ساحلی و فوتسال در این قرارداد مستثنی هستند و فدراسیون به دنبال پیدا كردن اسپانسر برای این دو تیم می‌گردد. نكته دیگر هم به صحبت‌های رییس فدراسیون فوتبال برمی‌گردد كه مدعی شده لگا قرار نیست به فدراسیون مبلغی پرداخت كند:«این شركت به ما پول نمی‌دهد و تنها به ازای مبلغ قرارداد، البسه تیم‌های ملی در رده‌های مختلف را تامین خواهد كرد. فدراسیون سالانه مبلغی حدود 600 تا 700 میلیون تومان برای لباس‌های تیم‌ملی صرف می‌كند كه با این قرارداد دیگر نیازی به این كار نیست.»

سایپا همچنان اسپانسر تیم ملی

سایپا اسپانسر می‌ماند

با توجه به قرارداد جدیدی كه منعقد شده باید دید سایپا چه جایگاهی در برنامه‌های آینده فدراسیون خواهد داشت. طبق گفته‌ مهدی تاج، تبلیغات دور زمین تیم‌های ملی كماكان در اختیار سایپا خواهد بود. علی‌ كفاشیان هم با تایید حرف‌های تاج می‌گوید:«سایپا همچنان اسپانسر اصلی تیم‌‌های ملی است. البته آنها هنوز بخش عمده‌ای از مبلغ قرارداد امسال را پرداخت نكرده‌اند. سایپا تنها یك چهارم مبلغ توافق شده را پرداخت كرده و پول زیادی به فدراسیون بدهكار است. قرار است با مدیرعامل جدید این شركت جلسه‌ای داشته باشیم تا تكلیف این وضعیت روشن شود و در صورت عقد قرارداد جدید شرایط را بررسی كنیم، اما با این حال آرم شركت سایپا همچنان به‌عنوان تبلیغ اصلی روی پیراهن تیم‌های ملی خواهد بود.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری