تبیان، دستیار زندگی
در نشست ویژه روسای فدراسیون‌های فوتبال ایران و آمریکا در باهاماس بر برگزاری دیدار دوستانه بین تیم‌های ملی فوتبال دو کشور تاکید و مقرر شد ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران - آمریکا قطعی شد

ایران - آمریکا

در نشست ویژه روسای فدراسیون‌های فوتبال ایران و آمریکا در باهاماس بر برگزاری دیدار دوستانه بین تیم‌های ملی فوتبال دو کشور تاکید و مقرر شد زمان قطعی برگزاری دو دیدار رفت و برگشت پس از مشخص شدن وضعیت صعود ایران و آمریکا به جام جهانی تعیین شود.

در این دیدار که در حاشیه کنگره فیفا و در محل هتل آتلانتیک شهر "ناسائو" باهاماس با حضورعلی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان و "سانیل گولاتی"، رئیس هندی الاصل فدراسیون فوتبال آمریکا برگزار شد، طرفین ضمن تاکید بر توافق قبلی مبنی بر برگزاری دیدار دوستانه بین تیم‌های ملی فوتبال دو کشور، این دیدار را زمینه تقویت روابط ورزشی بین ایران و آمریکا دانستند.

رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا درکنار کفاشیان، نبی و عظیم‏زاده

در این جلسه که علاوه بر روسای فدراسیون‌های دو کشور ایران و آمریکا، مهدی محمد نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال و محمد منصور عظیم‌زاده، رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال نیز حضور داشتند، ضمن بررسی زمان پیشنهادی برای برگزاری این مسابقه مقرر شد، تیم‌های ملی ایران و آمریکا بصورت رفت و برگشت و در تهران و لس آنجلس باهم روبرو شوند.

زمان برگزاری این دیدارها با توجه به شرایط تیم‌های ایران و آمریکا در مسابقات مقدماتی جام جهانی تعیین خواهد شد. با توافق روسای فدراسیون فوتبال ایران و آمریکا مقرر شد اگر تیم ملی ایران از راهیابی به جام جهانی بازماند، دیدارهای دوستانه دو تیم طی روزهای 10 اکتبر (18 مهر) و 14 نوامبر (23 آبان) در تهران و لس آنجلس برگزار شود.

به گفته علی کفاشیان اگر تیم ملی ایران به جام جهانی صعود کند، برنامه زمان بندی این دو دیدار دوستانه دستخوش تغییراتی خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان از استقبال مقامات ارشد فدراسیون فوتبال آمریکا برای رویارویی با تیم ملی فوتبال ایران خبرداد و به مهر گفت: امیدوارم هر دو تیم ایران و آمریکا به جام جهانی 2010 صعود کنند، تا این دیدار تدارکاتی، به آمادگی آنها برای حضور هرچه قدرتمندتر در پیکارهای جهانی کمک کند.

ایران - آمریکا

کفاشیان خاطرنشان کرد: پیشنهاد برگزاری این دیدار تدارکاتی برای نخستین بار از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال آمریکا مطرح شد و با توجه به شرایط ایران برای حضور در جام جهانی از این پیشنهاد استقبال کردیم و امیدواریم این دیدارها به مناسبات ورزشی دو کشور کمک کند.

این دومین دیدار روسای فدراسیون‌های فوتبال ایران و آمریکا طی یک‌ماه گذشته است. کفاشیان نخستین بار روز هجدهم اردیبهشت در حاشیه کنگره AFC در کوالالامپور مالزی با رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا ملاقات کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در خاتمه تصریح کرد: مسئولان فدراسیون فوتبال آمریکا تمایل دارند دیدار برگشت تیم ملی این کشور مقابل ایران در شهر لس آنجلس برگزار شود. حضور ایرانیان پرشور و علاقمند در شهر لس آنجلس مسئولان فدراسیون فوتبال آمریکا را برآن داشته تا این شهر را برای میزبانی از تیم ایران انتخاب کنند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری