تبیان، دستیار زندگی
جام قهرمانان با پایان مرحله گروهى مسابقات وارد بخش هاى جذاب و مهیج خود خواهد شد.........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برخورد سپاهان و پرسپولیس درآسیا

احتمال رویارویی سپاهان و پرسپولیس در آسیا

جام قهرمانان با پایان مرحله رفت گروهى مسابقات وارد بخش هاى جذاب و مهیج خود خواهد شد. در حال حاضر هر یك از مناطق غرب و شرق آسیا 4 گروه 4 تیمى مسابقات را دنبال مى كنند، 2 تیم از هر گروه صعود خواهند كرد و سپس در یك بازى حذفى 4 تیم از 8 تیم حذف مى شوند تا مرحله یك چهارم نهایى با حضور مجموع باشگاه هاى غرب و شرق انجام شود اما آنچه كه به رقابت هاى باشگاه هاى آسیا جذابیت هاى خاصى بخشیده است همین بازى هاى حذفى خواهد بود كه مى تواند به حذف بعضى قدرت ها منجر شود. كنفدراسیون فوتبال آسیا هم براى این منظور فرمول خاصى را كه به صورت «زیگزاگى» مى باشد طراحى كرده است. آنچه كه در این مطلب پیرامون آن بحث خواهیم كرد بررسى احتمالات و البته شرایطى خواهد بود كه تیم هاى حاضر در 4 گروه مشخص غرب آسیا در صورت صعود به دور بعد با آن روبرو مى شوند، با ما همراه باشید:

صبا - پاختاکور

*در گروه A مسابقات تیم هاى پاختاكور ازبكستان، الهلال عربستان، صباى ایران و الاهلى امارات حضور دارند. بر اساس همان فرمول زیگزاگى طراحى شده از سوى AFC تیم اول این گروه در دور حذفى باید به مصاف تیم دوم گروه C كه یكى از تیم هاى الاتحاد عربستان، ام صلال قطر، الجزیره امارات و استقلال تهران خواهد بود برود. تیم دوم گروه A نیز در مرحله بعد باید با تیم اول گروه D كه یكى از تیم هاى الاتفاق عربستان، سپاهان ایران، بنیادكار ازبكستان و الشباب امارات خواهد بود مصاف كند.

پرسپولیس - الغرافه

*در گروه B این رقابت ها تیم هاى پرسپولیس ایران، الشباب عربستان، الغرافه قطر، الشارجه امارات حضور دارند. بر اساس فرمول زیگزاگى AFC تیم اول این گروه در مرحله حذفى باید به مصاف تیم دوم گروه D كه یكى از تیم هاى الاتفاق عربستان، سپاهان ایران، بنیادكار ازبكستان و الشباب امارات خواهد بود برود و تیم دوم این گروه نیز باید با تیم اول گروه C یا همان گروه استقلال كه در بالا بدان اشاره شد مصافى را برگزار نماید.

*و اما گروه C یا همان گروه استقلال، بر اساس قرعه كشى كنفدراسیون فوتبال آسیا تیم اول این گروه در مرحله حذفى باید با تیم دوم گروه B، یا همان گروه پرسپولیس مصاف كند و تیم دوم باید به مصاف تیم اول گروه A كه صباى ایران در آن قرار دارد برود.

سپاهان - الشباب

*و سرانجام گروه چهارم غرب آسیا یا همان گروه D در این گروه تیم هاى سپاهان ایران، الاتفاق عربستان، بنیادكار ازبكستان و الشباب امارات حضور دارند. بر اساس همین فرمول خاص AFC تیم اول این گروه باید به مصاف تیم دوم گروه A یا همان گروه صبا برود و تیم دوم هم چاره اى جز مصاف با تیم اول گره B یا همان گروه پرسپولیس نخواهد داشت.

شاید پرسپولیس و سپاهان در آسیا به یكدیگر برسند. حال با توجه به فرمول خاصى كه كنفدراسیون فوتبال آسیا براى مرحله حذفى این رقابت ها طرح ریزى كرده این احتمال مى رود كه تیم هاى پرسپولیس و سپاهان 2 نماینده ایران كه تا این مرحله از رقابت ها بهتر از 2 نماینده دیگر در لیگ قهرمانان آسیا عمل كرده اند در مرحله حذفى با یكدیگر مصافى داشته باشند و با رویارویى مقابل یكدیگر از میان خود یكى را از گردونه این رقابت ها حذف كنند. اگر پرسپولیس پس از پایان یافتن دور برگشت مرحله گروهى بتواند صدرنشینى اش را در گروه B حفظ كند و سپاهان هم همان تیم دوم گروه D باقى بماند پرسپولیس و سپاهان از ایران مى توانند یكى از دیدارهاى حساس مرحله حذفى را كه در ششم خردادماه سال جارى انجام مى شود را برگزار نمایند، رقابتى كه با توجه به بازى هاى حساس این 2 تیم طى سال هاى اخیر مى تواند جذاب باشد. در صورت به وجود آمدن چنین حالتى رقابت این 2 تیم پس از بازى جام حذفى باشگاه هاى كشور مى تواند به دومین رقابت 2 تیم در سال جدید تبدیل شود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری