تبیان، دستیار زندگی
جاده‌های شمالی ایران در مسیر نقشه چهارمین دوره مسابقات رالی پکن تا پاریس که سپتامبر 2010 (شهریور 89) برگزار می‌شود، قرار گرفته است .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اتفاق جالب در اتومبیلرانی

اتومبیلرانی

« جاده‌های شمالی ایران در مسیر نقشه چهارمین دوره مسابقات رالی پکن تا پاریس که سپتامبر 2010 (شهریور 89) برگزار می‌شود، قرار گرفته است.»

رامین صالح خو مسئول کمیته کلاسیک فدراسیون اتومبیلرانی این را می گوید و ادامه می دهد:« ایران برای دومین بار است که همراه با دیگر کشورها میزبانی عبور رانندگان در این مسابقه را بر عهده دارد.آولین بار 10 سال پیش بود که مسیرهای عبوری از ایران نیز در نقشه رالی در نظر گرفته شده بود.

اولین دوره رالی پکن تا پاریس در سال 1907 و سومین دوره آن نیز به مناسبت 100 سالگی رالی در سال 2007 برگزار شد که مسیرهای زمینی کشورمان برای این رقابت‌ها در نظر گرفته نشد.»

اتفاق جالب در اتومبیلرانی

صالح خو در پایان می گوید: «با هماهنگی فدراسیون اتومبیلرانی نقشه برداری مسیر عبوری از ایران انجام شده و خودروها از ترکمنستان وارد کشور شده و در مسیر یک شب در گرگان، یک شب در رشت و یک شب در تبریز مستقر خواهند شد.

کشورهای متعددی در سراسر دنیا این رقابت ها را به صورت زنده پخش خواهند کرد که این موضوع می تواند جاذبه های طبیعی و گردشگری ایران را به جهانیان نشان دهد.

رالی تحت پوشش فدراسیون جهانی اتومبیبلرانی فعالیت می کند اما برنامه ریزی‌های اصلی آن بر عهده فدراسیون های کشورهای مختلف است.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری