تبیان، دستیار زندگی
چاقی کلمه ای است که شاید بارها و بارها آن را شنیده باشید و همواره تلاش کرده اید تا از تناسب اندام مناسبی برخوردار باشید. این روزها به خاطر تغییر رژیم های غذایی و استفاده از نوشیدنی های چاق کننده و غذاهای آماده و به اصطلاح «فست فود»، چاقی در میان سنین مختل
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تندرستی در پردیس سلامت


چاقی کلمه ای است که شاید بارها و بارها آن را شنیده باشید و همواره تلاش کرده اید تا از تناسب اندام مناسبی برخوردار باشید. این روزها به خاطر تغییر رژیم های غذایی و استفاده از نوشیدنی های چاق کننده و غذاهای آماده و به اصطلاح «فست فود»، چاقی در میان سنین مختلف گسترش یافته است.

مدتی است سلامت شهروندی، بسیار مورد توجه برنامه ریزان قرار گرفته و سعی شده با افزایش سرانه های فضای سبز و امکانات ورزشی عمومی در این راه گام های موثری برداشته شود.

باشگاه چاقی

یکی از طرح هایی که شهرداری تهران در سال های اخیر به منظور افزایش سلامت شهروندی اجرا کرده ، راه اندازی باشگاه های چاقی در مناطق پایتخت است

افزایش سلامت اهالی منطقه

هدف از راه اندازی باشگاه های چاقی، افزایش سطح سلامتی اهالی هر منطقه است.

مدیر باشگاه چاقی منطقه در این باره می گوید: «این باشگاه ها در تمام مناطق تهران تاسیس شده است و همه  این مراکز زیر نظر اداره کل سلامتی شهرداری تهران فعالیت می کنند. هدف مسئولین از تاسیس چنین باشگاه هایی کاهش افراد چاق و افزایش سلامتی در سطح جامعه است.»

حجت فراهانی ادامه می دهد: «باشگاه چاقی منطقه ما از 15 ماه پیش تاسیس شد و از مربیان باتجربه ای در قسمت های مختلف بهره مند است. مهمترین ویژگی باشگاه که ما را از سایر باشگاه های چاقی منطقه های دیگر متمایز می کند، مرکزی بودن آن است. به طوری که تمام ورزشکارانی که در منطقه های دیگر با مشکلات عروقی و غدد مواجه بشوند به ما معرفی شده و از خدمات و تخفیف های ویژه باشگاه ما بهره مند خواهند شد.

راه اندازی ماساژ و سونا، جکوزی

فکر نکنید فقط انجام معاینه های پزشکی، ارائه برنامه های غذایی و ورزشی خدماتی است که در این باشگاه به شما ارائه می شود،

فراهانی در مورد سایر خدماتی که در این باشگاه قرار است در آینده ای نزدیک به شما ارائه شود می گوید: «علاوه بر امکانات ویژه پزشکی، خانه تن آرام و یوگا و خانه اسباب بازی، باشگاه چاقی منطقه در نظر دارد تا به زودی بخش های دیگری نیز به مجموعه اضافه کند تا امکانات بیشتری برای ورزشکاران در نظر گرفته شود. ماساژ، سونا و جکوزی امکاناتی است که باشگاه چاقی در نظر دارد در آینده آنها را راه اندازی و به اعضا باشگاه ارائه کند.

حجت فراهانی در این باره می گوید:« باشگاه چاقی منطقه در مقابل خدماتی که به شهروندان اعم از خدمات ورزشی، پزشکی، نگهداری کودک و... ارائه می کند ماهانه 60 هزار تومان شهریه دریافت می کند که در مقایسه با باشگاه های خصوصی بسیار ناچیز است.»

تناسب اندام با 60 هزار تومان

یکی از دغدغه های اهالی منطقه شاید هزینه ورزش با این خدمات باشد.

حجت فراهانی در این باره می گوید:« باشگاه چاقی منطقه در مقابل خدماتی که به شهروندان اعم از خدمات ورزشی، پزشکی، نگهداری کودک و... ارائه می کند ماهانه 60 هزار تومان شهریه دریافت می کند که در مقایسه با باشگاه های خصوصی بسیار ناچیز است.»

مدیر باشگاه چاقی در خصوص همراهی مربیان با ورزشکاران می گوید:«مربیان در  تمام ساعت ورزش در کنار ورزشکاران هستند و حرکات ورزشی ورزشکاران را به طور کامل زیر نظر دارند، علاوه بر اینکه برنامه های ورزشی و غذایی را ماهانه بر اساس وزن و پیشرفت ورزشکار در اختیار او می گذارند.»

وی در مورد ساعت حضور بانوان و آقایان در باشگاه می گوید: « باشگاه ساعت 8 تا 19 عصر  روزهای فرد در اختیار بانوان و 5 تا 20 روزهای زوج در اختیار آقایان است.»

زودتر لاغر شود

باشگاه فقط متعلق به چاق ها نیست

نام باشگاه چاقی این شائبه ذهنی را پدید می آورد که فقط افراد چاق می توانند در این باشگاه نام نویسی کنند. فراهانی در این باره می گوید:« باشگاه چاقی علی رغم اسمش تنها برای افراد چاق نیست و افرادی که وزن طبیعی دارند هم می توانند برای حفظ وزن و سلامتی خود در این باشگاه تمرین کنند.»

وی همچنین با اشاره به برنامه های ورزشی ویژه این باشگاه برای افزایش وزن ادامه می دهد:‌«خوب است این مهم را هم یادآوری کنم که مربیان ما برنامه های ورزشی و غذایی مناسبی را هم برای افزایش وزن افراد کم وزن تعیین کرده اند.»

چگونه عضو باشگاه شویم؟

اگر می خواهید عضو این باشگاه شوید و از خدمات آن استفاده کنید باید بدانید به محض ورود به باشگاه چاقی منطقه و ثبت نام، دارای پرونده پزشکی می شوید.

پس از ثبت و تشکیل پرونده، از خدمات مشاوره ای ، روانشناسی و پزشکی بهره مند خواهید شد.

پس از تشکیل پرونده و انجام معاینه های پزشکی و انجام آزمایش های مختلف از جمله قند و چربی خون و ..... و شاخص های پزشکی شما تعیین می شود، مشاوران و مربیان ورزشی حاضر در این باشگاه براساس این شاخص، نسخه ای به عنوان برنامه غذایی و تمرینی برای شما تجویز خواهند کرد.

شما از این پس در باشگاه برنامه تمرینی ماهانه خود را زیر نظر مربیان دریافت می کنید.

نام باشگاه چاقی این شائبه ذهنی را پدید می آورد که فقط افراد چاق می توانند در این باشگاه نام نویسی کنند. فراهانی در این باره می گوید:« باشگاه چاقی علی رغم اسمش تنها برای افراد چاق نیست و افرادی که وزن طبیعی دارند هم می توانند برای حفظ وزن و سلامتی خود در این باشگاه تمرین کنند.»

زودتر لاغر شود

نگران نگهداری کودکتان نباشید

آیا می دانستید شما بانوی ورزشکار که به دلیل داشتن فرزند خردسال تاکنون فرصت ورزش کردن در باشگاه را نداشتید با ثبت نام در باشگاه چاقی منطقه می توانید این فرصت را به خود بدهید؟

بله، در باشگاه چاقی خانه اسباب بازی در جوار سالن هایش راه اندازی شده تا هنگام ورزش، کودکتان را به مربی مهربانی که در این خانه هست بسپارید و با خیال راحت ورزش کنید.

این تجربه خوبی است تا شما با خیالی آسوده ورزش کنید و کودکتان هم در همان ساعت به بازی و تفریح کودکانه اش سرگرم باشد.

خدمات باشگاه چاقی منطقه در یک نگاه

1-معاینه توسط پزشک و انجام معاینات پزشکی

2-انجام آزمایش های اولیه (خون، قند، چربی و ...)

3-ارائه برنامه های غذایی و تمرینی پس از انجام آزمایش ها

4-خانه تن آرام و یوگا برای حفظ آرامش جسم و روح

5-خانه اسباب بازی برای نگهداری کودکان

6-مشاوره روان شناسی

7-معاینه توسط پزشک طب ورزشی

نشانی باشگاه چاقی منطقه

باشگاه چاقی منطقه در خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر از پارک ساعی، بعد از بیمارستان مهرگان، بن بست مریم واقع است.شماره 47- 88649144 پاسخگوی سوال های شماست.

بخش ورزشی تبیان


منبع: همشهری محله