تبیان، دستیار زندگی
مدیرفنی تیم‌های ملی تكواندو در جریان آماده‌سازی تیم ملی ایران برای حضور در المپیك پكن گفت: احساس می‌كنم تیم....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساعی چكیده ورزش ایران است

ساعی چكیده ورزش ایران است

مدیرفنی تیم‌های ملی تكواندو در جریان آماده‌سازی تیم ملی ایران برای حضور در المپیك پكن گفت: احساس می‌كنم تیم تكواندوی ایران مانند دوره‌های قبل قدرتمند است و امیدوارم كه هادی ساعی با كسب مدال طلا،‌ بهترین خداحافظی را با ورزش قهرمانی داشته باشد.

حسن ذوالقدر در گفتگو با ایسنا، اظهار كرد: از نیمه دوم سال 86 برای كسب سهمیه المپیك در رقابت‌های مختلف جنگیده‌ایم تا توانستیم شرایط حضور دو تكواندوكار مرد و یك تكواندوكار زن را در المپیك كسب كنیم. در نهایت هم پس از برگزاری اردو‌های مختلف و مسابقه‌های تداركاتی، هادی ساعی در وزن 80- كیلوگرم و رضا نادریان در وزن 57- كیلوگرم در بخش مردان و سارا خوش جمال فكری در وزن اول زنان برای حضور در بازی‌های المپیك انتخاب شدند.

وی ادامه داد: به نظر من هر سه این ملی‌پوشان از لحاظ آمادگی در شرایط خوبی به سر می‌برند. براساس سنجشی كه از آنها در آكادمی ملی المپیك به عمل آمده است، فاكتورهای آمادگی جسمانی، قدرت و استقامت به علاوه آیتم‌های قلبی و عروقی همگی در شرایط ایده‌آلی قرار دارند و فكر می‌كنم طی روزهای باقیمانده تا بازی‌های المپیك و پشت سر گذاشتن برنامه‌های تمرینی در تهران و شهرستان‌ها بتوانیم به حداكثر آمادگی برای بازی‌های المپیك دست یابیم.

متکی به شانس نیستیم

ساعی چكیده ورزش ایران است

مدیرفنی تیم‌های ملی تكواندو با تاكید بر اینكه تكواندو ایران هیچ گاه به شانس متكی نبوده است، خاطرنشان كرد: از بازی‌های 1992 بارسلون در المپیك حضور داشته و هیچ گاه به شانس متكی نبوده‌ایم. با برنامه‌ریزی و آمادگی لازم به المپیك رفته‌ایم و با كار درازمدت توانسته‌ایم كه همیشه تیمی در اوج داشته باشیم و نتایج قابل قبولی كسب كنیم. ما آماده می‌شویم، از طرفی رقیبان ما هم در حال آماده‌سازی هستند.

وی افزود: در سال‌های اخیر مدال تكواندو در المپیك اهمیت زیادی پیدا كرده و بسیاری از كشورها كه حتی امید كسب مدال هم نداشته‌اند، هم اكنون در تكواندو مدال می‌گیرند. این مساله كار را برای ما سخت و سخت‌تر كرده تا بتوانیم در المپیك مدال كسب كنیم. به هر ترتیب می‌دانم كه ما نسبت به قبل آماده‌تریم اما، مهم این است كه در شرایط مسابقه بتوانیم از این آمادگی بهره‌برداری كنیم و مدال المپیك كسب كنیم. به شخصه امیدوارم كه از پكن دست خالی بازنگردیم.

ذوالقدر با تاكید بر اینكه سابقه تكواندو باعث شده مسوولیت زیادی را در پكن برعهده داشته باشیم، ادامه داد: من بارها گفته‌ام كه تكواندو شاگرد ممتاز ورزش ایران است و این مسوولیت همیشه به دوش ما بوده. شاید این فشار دامنه حركتی ما را مقداری كوتاه كند اما، با توجه به تمرین‌های روحی و روانی كه ما بر روی بچه‌ها انجام داده‌ایم، امیدواریم كه آنها بتوانند از عهده این مسوولیت برآیند.

وی با تاكید بر اینكه هم اكنون انتظاراتی كه از ساعی وجود دارد، از نادریان نیست، یادآور شد: به عقیده من ساعی چكیده ورزش ایران است و هم اكنون كوله‌باری از تجربه و مدال را دارد. به طور حتم مسوولیت او بیشتر و جامعه توقع بیشتری از او دارد. این به خاطر عملكردش در گذشته بوده و این عملكرد توقع‌ها را بالا برده است. اما، به عقیده من ساعی به اندازه‌ای تجربه دارد كه بتواند حاشیه‌ها و بار سنگین توقع‌ها را از خود دور كرده و در طول مسابقه‌ها از پس آن ها برآید.

نادریان جوان است، کم تجربه نیست

ساعی چكیده ورزش ایران است

مدیرفنی تیم‌های ملی تكواندو درمورد رضا نادریان و جوانی و كم تجربگی وی گفت: نادریان جوان است اما، كم تجربه نیست. المپیك هم محل كسب تجربه نیست. در المپیك بارها دیده‌ایم كه ورزشكارانی كه در اوج بوده‌اند، نتوانسته‌اند نتیجه مناسبی بگیرند. اما، نادریان توانایی‌های زیادی دارد. ما از او ناامید نیستیم و امیدواریم كه در نخستین حضورش بتواند خوش رنگ‌ترین مدال را كسب كند. تلاش می‌كنیم كه از همه پتانسیل نادریان در المپیك استفاده كنیم و مربیان همه تجربه‌شان را در اختیار او قرار دهند.

وی درمورد پایان دوران قهرمانی هادی ساعی هم گفت: فكر می‌كنم كه المپیك پكن آخرین دوره حضور ساعی در بازی‌های المپیك است و كسب مدال طلای المپیك بهترین خداحافظی برای ساعی از ورزش قهرمانی خواهد بود. شاید خودش هم در این فكر باشد. اما، به هر حال اوست كه تصمیم می‌گیرد.

ذوالقدر در ارتباط با سارا خوش جمال فكری هم گفت: او توانست با درخشش سهمیه المپیك كسب كند و دوره‌های خوب آمادگی را پشت سر گذاشت. این نخستین بار است كه نماینده تكواندو ایران با كسب سهمیه وارد المپیك می شود. همه حریفان او در گذشته تجربه حضور در المپیك را داشته‌اند. او كار سخت‌تری نسبت به آقایان دارد و می‌دانیم كه تكواندو بانوان ایران قدمت كمتری نسبت به تكواندو سایر كشورها دارد. نمی‌شود از خوش جمال توقع زیادی داشت اما، اگر قرعه مناسبی به او بخورد دستیابی به مدال برای خوش جمال دور از دسترس نیست. او سرسختانه تلاش می‌كند تا به حداكثر آمادگی برسد و به گونه‌ای وارد المپیك می‌شود كه چیزی كم و كسر نگذارد.