تبیان، دستیار زندگی
نشست خبری محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو ظهر چهارشنبه در محل سالن اجتماعات فدراسیون هندبال.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخاب ساعی سیاسی نبود

انتخاب ساعی سیاسی نبود

نشت خبری محمد پولادگر رئیس فدراسیون تكواندو ظهر چهارشنبه در محل سالن اجتماعات فدراسیون هندبال برگزار شد

به نقل از ایسنا، در این نشست خبری علاوه بر پولادگر، الهه عرب عامری نایب رئیس فدراسیون، ذوالقدر مدیر فنی تیم‌های ملی و رحیمی ناظر كمیته ملی المپیك حضور داشتند.

در ابتدای این نشست  پولادگر سال 87 را سالی توام با موفقیت برای تكواندو ایران دانست و عنوان كرد: در این سال توانستیم در هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی چین به مقام قهرمانی برسیم و طلسم 17 سال قهرمانی مطلق كره‌ای‌ها را بشكنیم.

وی تصریح كرد: كسب قهرمانی ایران با چهار مدال طلا و یك برنز نشان دهنده اقتدار ایران در آسیاست و این موفقیت با تیمی فاقد ستارگان صاحب نام تكواندو ایران بدست آمد.

رئیس فدراسیون تكواندو با اشاره به نایب قهرمانی تیم ملی نوجونان در مسابقات جهانی تكواندو، كسب كرسی نایب رئیس اتحادیه تكواندو آسیا، معرفی نصرآزادانی و ایل‌خانی به عنوان فنی‌ترین بازیكنان مسابقات آسیایی بزرگسالان و جهانی نوجوانان، انتخاب فدراسیون تكواندو به عنوان فدراسیون نمونه سال 86 و در نهایت برگزاری انتخابی‌های تعیین گزینه‌های المپیكی مجموعه این اتفاقات را رویدادهای شاخص تكواندو در نیمه اول سال 87 دانست.

وی در ادامه در توضیح روند گزینش بازیكنان المپیكی گفت: همواره در طول این سال‌ها عملكرد روشن و شفافی داشته‌ایم و در این برهه از زمان نیز برای معرفی دو گزینه المپیكی همه انتخابی‌ها و فرآیند گزینش به نحوی كاملا شفاف و با حضور ارباب جراید انجام شد. در این راستا عملكرد تك تك بازیكنان را از المپیك آتن تا پیش از اعزام به المپیك پكن در نظر گرفتیم كه در این خصوص هادی ساعی پرافتخارترین گزینه تكواندو ایران بوده است. زیرا در مسابقات جهانی 2005 اسپانیا و 2007 چین یك مدال طلا و یك برنز كسب كرد. در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا رسید و در بازی‌های آسیایی نیز مقام سوم را بدست آورد.

پولادگر افزود: یكی از دلایل كسب سهمیه در وزن سوم المپیك هادی ساعی بود كه توانست در ویتنام با كسب مدال طلا سهمیه المپیك را قطعی كند. در مقابل یوسف كرمی از دو رویداد جهانی 2005 و 2007 به یك مدال برنز دست پیدا كرد. در مسابقات قهرمانی آسیا مدالی بدست نیاورد و در بازی‌های آسیایی دوحه به مدال طلا رسید. در وزن اول المپیك نیز بهزاد خداداد نقره مسابقات جهانی اسپانیا و برنز بازی‌های آسیایی را كسب كرد.

وی با تشریح روند حضور ملی‌پوشان در مسابقات كسب سهمیه المپیك و همچنین برگزاری انتخابی‌ها و اینكه در نهایت ساعی و نادریان با در نظر گرفتن جمیع شرایط برای المپیك انتخاب شدند، خاطرنشان كرد: همواره در اردوهای تكواندو اطمینان متقابل بازیكنان و كادرفنی یك اصل بوده است و به همین دلیل هیچ گاه در اردوهای خود حاشیه نداشته‌ایم. با این فرض بازیكنان تكلیف تعیین دو گزینه المپیكی را به كادرفنی محول كردند.

پولادگر در ادامه با ابراز گلایه از طرح برخی مسایل در مطبوعات مبنی بر اینكه انتخاب هادی ساعی ناشی از مسایل سیاسی و جایگاه وی به عنوان عضو شورای شهر تهران بوده است، گفت: این نوع صحبت‌ها غیر منصفانه و خنده‌دار است. زیرا همواره در كمال بی‌طرفی شایسته‌ترین‌ها را انتخاب كردیم و قهرمانان ما وابسته به گروه خاصی نیستند و بهتر است بگوییم همواره گروه‌ها بوده‌اند كه وابسته به قهرمانان ما بوده‌اند. اطمینان و رای مردم به ساعی ناشی از شخصیت ملی و یك شهروند به عنوان قهرمانی ورزشی است.

رئیس فدراسیون تكواندو در پایان توضیحات خود خواستار همدلی و كمك تمامی رسانه‌ها در راستای موفقیت تیم ملی در المپیك شد.

انتخاب ساعی سیاسی نبود

در ادامه نشست خبری، ذوالقدر هم گزارشی از مراحل آماده‌سازی تیم ملی در یك سال اخیر ارایه كرد و گفت: اصول اخلاقی،‌ انضباطی، آمادگی جسمانی و مهارتی، آمادگی روحی و روانی و تجربه و پیشینه ورزشكاران عواملی مهم در گزینش آنها بوده است و هدف ما از برگزاری مسابقه انتخابی این بود تا بستری مناسب برای انجام رقابتی سالم بین ورزشكاران فراهم شود. ارزیابی عینی از توانایی‌های آنها داشته باشیم، جنبه روحی و روانی ورزشكاران تقویت شده و به نظرات علاقه‌مندان و صاحب نظران احترام بگذاریم. هم‌چنین حواشی پس از انتخابات نیز به حداقل برسد.

پس از توضیحات مدیر فنی تیم ملی تكواندو خبرنگاران حاضر در این نشست خبری سوالات خود را مطرح كردند.

ذوالقدر در پاسخ به این سوال كه یوسف كرمی از نحوه گزینش ملی‌پوش المپیكی وزن سوم انتقاد كرده است، گفت: هادی ساعی به دفعات شایستگی خود را نشان داده است و در مسابقات كسب سهمیه نیز با پیروزی بر تمامی مدعیان شایستگی خود را نشان داد. ما تا روز چهارشنبه و در واقع یك روز قبل از برگزاری انتخابی بین ساعی و كرمی احتمال مسابقه ساعی را می‌دادیم اما، در نهایت مطابق با نظر پزشك این انتخابی انجام نشد.

پولادگر نیز در تكمیل توضیحات ذوالقدر گفت: جدا شدن از كاروان اعزامی به المپیك باعث ایجاد نارضایتی می‌شود و درمورد این ادعای كرمی كه گفته بود هفت كیلوگرم وزن خود را كاهش داده است، گزارش كادرفنی تیم ملی چیز دیگری را نشان می‌دهد و اگر هم چنین چیزی وجود داشت، بیانگر عدم برنامه‌ریزی كرمی بوده است. البته اعتقاد دارم طرح برخی سوالات نیز خواه ناخواه ورزشكار را به حاشیه می‌كشاند. در عین حال ارتباطات نزدیك برخی خبرنگاران با ملی‌پوشان باعث می‌شود تا بازیكنان تیم ملی بدون در نظر گرفتن اینكه با یك خبرنگار صحبت می‌كنند، مسایلی را مطرح كنند.

رئیس فدراسیون تكواندو سخت شدن انتخاب نفر المپیكی را نشان دهنده رشد تكواندو دانست و اینكه امروز مدعیانی در تیم تكواندوی ایران حضور دارند كه شایستگی‌های خود را به اثبات رسانده‌اند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینكه آیا كادرفنی تیم ملی مسئولیت انتخاب المپیكی‌ها را و نتایج آنها را برعهده می گیرد، تصریح كرد: تمامی اختیار با كادرفنی بوده است و قطعا مسوولیت هرگونه نتیجه احتمالی نیز با آنها خواهد بود.

ذوالقدر نیز به طنز گفت ما مثل فیروز كریمی نیستیم تا خود را از برج میلاد به پایین پرتاب كنیم كه به وی تذكر داده شد كه چنین جمله‌ای از سوی اكبر میثاقیان مطرح شده است.

در بخش پایانی این جلسه پولادگر درخصوص بازسازی روحی – روانی یوسف كرمی و بهزاد خداداد خاطرنشان كرد: این ملی‌پوشان نفرات جوان هستند كه در شرایط خاص صحبت‌های خاصی را مطرح كرده‌اند. تمامی بازیكنان تیم ملی تكواندو ایران همدل هستند و به كار كادرفنی ایمان دارند.تلاش ما این بود تا فضایی را ایجاد كنیم تا همه بتوانند شایستگی فنی خود را نشان دهند. امسال میزبان سه رویداد مهم تكواندو آسیا هستیم و در این رابطه نیازمند آرامش و حمایت همه جانبه رسانه‌ها خواهیم بود برای بازگشت دوباره كرمی و خداداد به اردوهای تیم ملی برنامه‌های مشخصی داریم و سرمایه‌های خود را حفظ خواهیم كرد.