تبیان، دستیار زندگی
داور بین المللی شمشیربازی ایران بعد از انتخاب برای قضاوت در بازیهای پکن گفت: از اینکه نماینده این رشته در المپیک....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بر آورده شدن آرزوی حضور در المپیک

مسابقات جام جهانی شمشیر بازی در تهران

داور بین المللی شمشیربازی ایران بعد از انتخاب برای قضاوت در بازیهای پکن گفت: از اینکه نماینده این رشته در المپیک هستم خوشحالم و امیدوارم در فینال این رقابتها قضاوت کنم.

علیرضاپورسلمان در گفتگو با مهر گفت: المپیکی شدن آرزوی هر ورزشکار و داور ایرانی است و من از اینکه توانستم نماینده جامعه شمشیربازی کشورمان در بازیهای المپیک پکن شوم بسیار خوشحال هستم.

وی که برای دومین بار عازم المپیک می شود ادامه داد: من در آتن هم موفق شدم دو فینال رده بندی اسلحه تیمی اپه و انفرادی فلوره را داوری کنم. تمام تلاش خودم را انجام می دهم تا بتوانم در المپیک پکن قضاوت فینال را برعهده گیرم.

داور بین المللی شمشیربازی کشورمان در خصوص شرایط داوران حاضر در مسابقات شمشیربازی المپیک پکن اظهار داشت: فدراسیون جهانی شمشیربازی در ابتدای سال 2006 نام 80 داور برتر جهان را در لیست انتظار برای شرکت درالمپیک قرار داد که من طی این مدت 7 مسابقه جهانی و بین المللی را قضاوت کردم.

وی با اشاره به اینکه انتخاب داوران هیچ ربطی به کشورهایشان ندارد ادامه داد: فدراسیون جهانی با در نظر گرفتن قضاوت مناسب تمامی داوران 24 نفر را برای حضور در المپیک معرفی کرد که از این بین 4 داور از قاره آسیا انتخاب شده اند که من نیز یکی از این نفرات هستم.

پورسلمان با اظهار اینکه سال سختی را برای رسیدن به این مهم طی کرده است گفت:  فدراسوین جهانی شمشیربازی برای حضور موفق داوران در المپیک دوره های آموزشی مختلف را برگزار کرده که احتمالا تا آغاز این بازیها یک دوره توجیهی دیگر نیز برگزار خواهد شد.