تبیان، دستیار زندگی
آرش میراسماعیلی گفت: جدای از این كه به عنوان یك ورزشكار همواره در میادین مختلف آسیایی و جهانی حضور داشته‌ام، اعتقاد دارم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقه با ورزشكاران صهیونیست ننگ است

جودو ایران بر بام آسیا

آرش میراسماعیلی گفت: جدای از این كه به عنوان یك ورزشكار همواره در میادین مختلف آسیایی و جهانی حضور داشته‌ام، اعتقاد دارم به عنوان یك مسلمان در سراسر جهان با مسلمانان دیگر به منزله برادرانی هستیم كه عضو یك خانواده بوده و نسبت به ظلم و ستمی كه به برداران و خواهران دینی خود شاهد هستیم، احساس تاثر می‌كنم.

قهرمان جودو ایران و جهان در گفتگو با ایسنا، با اشاره به شصتمین سال حضور نامشروع رژیم اشغالگر قدس در سرزمین‌های فلسطین اظهار كرد: حمایت، تشویق به انتفاضه و صبر و استقامت و مبارزه از جمله اصول اخلاقی و رفتاری هر ورزشكار ایرانی است، زیرا موضع ایران در قبال تمامی جنایت‌هایی كه در فلسطین شاهد آن هستیم مشخص است.

وی تصریح كرد: این گفته امام راحل كه اسراییل باید محو شود و آن را به رسمیت نمی‌شناسیم سرلوحه نگرش و عملكرد تمامی ایرانیان است و وظیفه تمامی قهرمانان ورزشی ایران همواره این بوده است كه به دلیل احساس دین نسبت به مردم مسلمان فلسطین ورزشكاران رژیم صهیونیست را به رسمیت نشناسیم، زیرا خود را الگو و نمادی برای ملت ایران می‌دانیم.

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی جودو خاطرنشان كرد: مسابقه دادن با ورزشكار صهیونیست را یك ننگ می‌دانم و هر قهرمان ایرانی كه در مسابقات جهانی از حضور با ورزشكار صهیونیست انصراف می‌دهد این اقدام وی به منزله حمایت عملی از ملت مسلمان فلسطین و به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی است.

میراسماعیلی طلسم جودو را شكست

میراسماعیلی درباره مسابقات المپیك 2004 آتن و همگروهی وی با جودوكار رژیم صهیونیست به ایسنا گفت: چندین سال در انتظار حضور در المپیك و كسب مدال در این عرصه بزرگ جهانی بودم، من با انگیزه بالا وارد المپیك شدم و از زمانی كه متوجه شدم مطابق با قرعه مسابقات با ورزشكار رژیم صهیونیستی باید مسابقه دهم بدون لحظه‌ای تردید و به عنوان یك عضوی از ملت مسلمان سراسر جهان از مسابقه با وی انصراف دادم.

وی ادامه داد: هر ورزشكاری الگو و نماد ملی است و حق ندارد تنها خود را ببیند. من امتحانی را در پیش داشتم و به لطف خداوند از این امتحان سربلند بیرون آمدم. حلاوت این تصمیم به مراتب بارها بیش از كسب یك مدال فلزی المپیك بود.

وی با اشاره به اینكه تجلیل مقام معظم رهبری از وی و ابراز محبت و حمایت مردم بالاترین ارزش برای وی محسوب شده است، یادآور شد: امیدوارم این اقدامی كه به عنوان یك ورزشكار مسلمان انجام داده‌ام مورد قبول خداوند قرار گرفته باشد و در همین جا به ملت فلسطین اعلام می‌كنم كه ما ورزشكاران ایرانی درهر كجا كه باشیم همیشه دلمان با شماست و حمایت‌های خود را چه از طریق راهپیمایی و حضور در صحنه و چه به رسمیت نشناختن و مسابقه ندادن با ورزشكاران صهیونیست اعلام می‌كنیم.

دارنده مدال طلای مسابقات آسیایی جودوی كره در پایان درخصوص آخرین وضعیت اردوهای تیم ملی تا پیش از اعزام به مسابقات روسیه اظهاركرد: به فاصله اندكی پس از بازگشت از مسابقات آسیایی تمرینات خود را در اردوهای تیم ملی آغاز كردیم. من به تصمیم مربیان در مسابقات آسیایی مسابقه دادم، در حالی كه سهمیه المپیك را از قبل قطعی كرده بودم. در روسیه نیز به صلاحدید مربیان عمل خواهم كرد و امیدوارم كه بتوانیم نتایج قابل قبولی بدست آوریم.