تبیان، دستیار زندگی
نایب قهرمان سال 2005 كشتی فرنگی جهان در وزن 60 كیلوگرم گفت: سه كشتی‌گیری كه در مسابقات گزینشی "رم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازنده هایم، سهمیه المپیك گرفتند

آنالیزور تیم ملی آمریکا : ایران بخت نخست 55 کیلوگرم کشتی فرنگی

نایب قهرمان سال 2005 كشتی فرنگی جهان در وزن 60 كیلوگرم گفت: سه كشتی‌گیری كه در مسابقات گزینشی "رم" سهمیه گرفتند و همچنین حرف چینی برنده باوفا را شكست داده‌ام.

علی اشكانی پس از كسب نشدن سهمیه توسط حمید باوفا در مسابقات گزینشی رم، در گفتگو با ایسنا، اظهار كرد: خدا كند حداقل در صربستان سهمیه بگیریم چرا كه هدفی جز مدال المپیك ندارم.

وی ادامه داد: با وجودی كه حریف تمرینی ندارم، كارهای هوازی و آمادگی جسمانی را انجام می‌دهم تا شاید دل كادرفنی به رحم آید و به من هم فرصت دهند. من 15 سال عضو تیم ملی بوده‌ام و برای این مملكت زحمت كشیده‌ام و افتخار آورده‌ام. عمرم را برای كشتی‌ گذاشته‌ام و در حال حاضر هدفم فقط رسیدن به مدال المپیك است.

اشكانی كه سابقه حضور در شش رده مسابقات جهانی و دو دوره المپیك را دارد، تصریح كرد: اگر قانون كشتی در گذشته مانند حالا بود، تعداد مدال‌های من بیشتر از یك نقره جهانی می‌شد و در المپیك هم می‌توانستیم مدال بگیریم. در المپیك سیدنی با چهار برد و یك باخت پنجم شدم در حالی كه در حال حاضر با این نتیجه برنز می‌گیری. من مدال المپیك ندارم كه این موضوع به من انگیزه زیادی می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: سرمربی تیم ملی هم گفته است كه اگر اشكانی تلاشش را دو چندان كند شاید دعوت شود كه من تمریناتم را بیشتر كرده‌ام و امیداورم به من فرصت دهند.

دارنده سه مدال طلا و یك نقره آسیا درمورد مسابقات گزینشی رم گفت: برنده استفانك صربستانی كه اول شد را برده‌ام. دلشاد آریپوف را هم كه در اینجا دوم شد در جهانی 2006 با اختلاف زیاد شكست دادم. ویتالی رحیم اف آذربایجانی هم سهمیه گرفت كه پنج بار مقابل من شكست خورده است. سونر سوجو دیگر سهمیه بگیر مسابقات رم بود كه در جام یادگار امام مقابل وی پیروز شده‌ام.

وی اضافه کرد: در واقع از چهار نفری كه سهمیه گرفتند، سه نفر را برده‌ام و برنده نفر اول را هم شكست داده‌ام. وقتی این موضوعات را می‌بینم، بیشتر ناراحت می‌شوم كه چرا دور از تیم ملی هستم و بازنده‌های من سهمیه المپیك می‌گیرند. حتی حریف چینی كه باوفا را برد، در سال 2003 مغلوب كرده‌ام.

اشكانی در پایان گفت: 15 سال مثل سرباز به كشورم خدمت كرده‌ام. امیدوارم كادرفنی با دید مثبت به من نگاه كند. حاضرم تعهد بدهم كه در المپیك مدال می‌گیرم و اگر این كار را نكردم از من هزینه سفر و غرامت بگیرند.