تبیان، دستیار زندگی
سایت فدراسیون جهانی بسكتبال به بهانه آغاز مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و همین طور حضور تیم ملی ایران در بازی‌های بسكتبال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حدادی: خدا دستم را گرفت

حدادی: خدا دستم را گرفت

سایت فدراسیون جهانی بسكتبال به بهانه آغاز مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و همین طور حضور تیم ملی ایران در بازی‌های بسكتبال المپیك گفت‌وگویی مفصلی را با حامد حدادی، بازیكن سنترو ملی‌پوش صباباتری ترتیب داده است.

به نقل از ایسنا، حدادی در گفتگوی تفصیلی با FIBA از روزهای شروع بسكتبالش گفته است و اینكه فكر می‌كرده باید در بسكتبال، دروازه‌بان باشد. او بازی به همراه تیم ایران را در المپیك پكن یك اتفاق باورنكردنی می‌داند و آرزویش را بازی در NBA (لیگ حرفه‌ای بسكتبال آمریكا) خلاصه می‌كند.

در زندگی‌ام سخت كار می‌كنم

زمانی كه می‌خواستم كارم را در بسکتبال شروع كنم در اهواز كفشی به اندازه پایم پیدا نمی‌كردم. خیلی احساس خوبی نبود زمانی كه دوستانم مرا به خاطر قدم مسخره می‌كردند اما، امروز همه چیز تغییر كرده است و من به همین خاطراز بسكتبال ممنونم. در ابتدا من چیزی از بسكتبال نمی‌دانستم. اولش فكر می‌كردم كه قرار است من در بسكتبال دروازه‌بان باشم چون احساس می‌كردم بسكتبال هم مثل فوتبال است.

صعود به المپیك مثل یك رویا بود

حدادی درمورد صعود تیم ایران به المپیك پكن جملات كوتاه و گویایی بكار می‌برد: از جایی كه من بسكتبال را شروع كردم نمی‌توانستم این رویا را حتی در ذهنم بیاورم. بازی كردن تیم ایران در المپیك یك موضوع باور نكردنی است، چیزی كه حالا به خاطر آن تمام زندگی من تغییر كرده است.

بسکتبال ایران قهرمان تورنمنت مالزی

به اعتقاد من این فرصت بزرگی برای بازی كردن مقابل بهترین تیم‌های جهان است. به لحاظ شخصی دوست دارم مقابل تیمی مثل آمریكا بازی كنم، تیمی كه تشكیل شده از بهترین بازیكنان جهان و بعد از آن آرزو می‌كنم كه تیم ایران آن قدر خوب باشد كه بتواند در مرحله بعد با سایر تیم‌های حاضر هم بازی كند.

گارس و شخصیت فوق‌العاده

من مسایل زیادی را با بازی در كنار بازیكنان خارجی حل كردم و در واقع خیلی چیزها از آنها یاد گرفتم. وقتی شما با بازیكنی مثل گارس تمرین كنی آن قدر اعتماد به نفس پیدامی‌كنی كه پس از آن می‌توانید در مقابل هر بازیكن دیگری به میدان بروید. او همین طور به لحاظ اخلاقی هم دارای شخصیت فوق‌العاده‌ای است.

اما در مورد بازیكنان ایران باید بگویم دیدن تمرینات صمد نیكخواه بهرامی به خودی خود به شما انگیزه می‌دهد. هر چند مرحوم آیدین هم چنین شرایطی داشت او یك دوست فوق‌العاده برای من بود اما متاسفانه امروز در كنارمان نیست (بدلیل سانحه رانندگی) با این حال فكر می‌كنم من با حمایت خیلی از بازیكنان می‌توانم به همكاری‌ام با تیم ملی بسكتبال ادامه بدهم و البته موفق هم باشم.

بازی در NBA آرزوی من است

آرزوی بعدی من فرا رسیدن روزی است كه در آن بتوانم در لیگ بسكتبال حرفه‌ای آمریكا (NBA) به میدان بروم و فكر می‌كنم این یك رویا برای تمام بازیكنان بسكتبال است. با این حال رویاهای دیگری هم دارم كه فكر می‌كنم آنها به من نزدیكترند اما در حال حاضر هدف من انتخاب شدن به عنوان بهترین بازیكن بازی‌های بسكتبال المپیك است.