تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی پینگ‌ پنگ، پس از كسب عنوان قهرمانی در مسابقات جوانان آسیای میانه گفت: تیم پسران ایران یك سر ..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عملكرد عالی بانوان پینگ‌ پنگ باز

صعود بانوان پینگ پنگ باز در رنکینگ جهانی

سرمربی تیم ملی پینگ‌ پنگ، پس از كسب عنوان قهرمانی در مسابقات جوانان آسیای میانه گفت: تیم پسران ایران یك سر و گردن بالاتر از تیم‌های آسیای میانه است و عملکرد بانوان هم در این مسابقات عالی بود.

فواد كاسب در گفتگو با ایسنا با بیان این كه تیم پسران باید قهرمان می‌شد، اظهار كرد: عملكرد در دو بخش پسران و دختران، عالی بود. تیم‌های آسیای میانه در حدی نیستند كه قهرمانی را از ما بگیرند. پیروزی مقابل این تیم‌ها، قابل قیاس با تیم‌های صاحب نام نیست. پسران، خیلی جا دارند تا به تیم‌های بزرگ برسند در بخش دختران نیز، به مراتب شاهد رشد و توسعه هستیم.

وی ادامه داد: طی چند سال اخیر، به وضوح شاهد روند صعودی پینگ‌پنگ در بخش مردان بودیم. مخصوصا در سطح نوجوانان و جوانان، پا را فراتر از سایر تیم‌ها گذاشتیم. امیدوارم بتوانند در مسابقات آسیایی سنگاپور، جوابگوی زحمات فدراسیون و كادر فنی باشند.

سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ افزود: در رابطه با دختران نیز، كشورهای آسیایی میانه، كشورهای استقلال یافته‌ای هستند كه به لحاظ ورزش، حضوری قوی‌تر و پررنگ‌تر دارند. پیروزی مقابل تركمنستان و شكست نزدیك از قزاقستان كه سهمیه المپیك 2008 در بخش دختران را به خود اختصاص داده، بیانگر روند رو به رشد ایران در این بخش از پینگ پنگ است.

وی درباره مسابقات آسیایی سنگاپور تصریح كرد: برنامه یك ساله پینگ‌پنگ در بخش پسران، مدت‌هاست تدوین شده، طبق این برنامه‌ریزی تیم پسران در مسابقات OPEN لهستان حضور پیدا خواهد كرد و پس از بازگشت از این دیدار تداركاتی، یك ماه و نیم تمرین مستمر در كنار حریفان تمرینی كره‌ای و تیم بزرگسالان را در دستور كار خواهد داشت.

وی افزود: تیم دختران، به دلیل فاصله زیادی كه با پسران دارد و به این دلیل كه ممكن است وجهه‌ای را كه با سختی برای پسران ساختیم، خراب كند، به احتمال زیاد به سنگاپور، اعزام نمی شود. باید ببینم به حد مطلوب می‌رسند یا نه؟ البته، در این بخش تصمیم نهایی با فدراسیون است.

كاسب در پایان درباره وضعیت افشین نوروزی، تنها المپیكی ورزش‌های توپی و راكتی در ایران گفت: در حال حاضر، نوروزی درگیر مسابقات لیگ برتر است. مدت 2 هفته در اختیار باشگاهش است. به همین دلیل فشار زیادی به او وارد نمی‌كنیم. بعد از نایب قهرمانی در مسابقات دانشجویان جهان در مغولستان، انگیزه بسیار بالایی پیدا كرده و از وضعیت روحی مطلوبی برخوردار است. پس از اتمام مسابقات باشگاهی، فشار تمرینی او را افزایش می‌دهیم و از نظر بدنی، روی او كار بیشتری انجام می‌دهیم. چرا كه افشین، اضافه وزن دارد و نیاز به كار سخت بدنسازی، به شدت احساس می‌شود.